مدرسه علمیه الزهرا(س)قروه
 
 

مرداد 1391
شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
 << < جاری> >>
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      





جستجو


حدیث روز




محتواها


فال حافظ


پاسخگویی آنلاین به شبهات


حدیث


قرآن آنلاین


اوقات شرعی


لحظه شمار غیبت







لااله الا الله ملک الحق المبین

ذکر کاشف الکرب
 



اعم برنامه های انجام شده در روز قدس

1- ارسال پیام کوتاه از طریق سامانه پیامک حوزه علمیه الزهرا(س) با موضوع اهمیت روز قدس برای کلیه طلاب و فارغ التحصیلان، اساتید و کارکنان

2- اطلاع رسانی در زمینه اهمیت و جایگاه روز قدس و تاکید برای شرکت در راهپیمایی  روز قدس

3- شرکت طلاب و اساتید و فارغ التحصیلان  در راهپیمایی

4- اطلاع رسانی مبلغین در کلاس های تبلیغی خود درباره اهمیت  روز قدس

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت
[شنبه 1391-05-28] [ 01:03:00 ب.ظ ]




امام راحل (ره):
- همچو با تبلیغات خودشان ماها را ترساندند که از خودمان مى ‏ترسیدیم،…. این برای این بود که ما را از اینکه بودیم تهی کردند؛ مغزهای ما را شستشو کردند، اعتماد به نفس را از بین بردند.» ج‏۷، ص ۵۷

- «گمشده ی خودتان را پیدا کنید. گمشده ی شما خودتان هستید.» ج‏۱۲، ص ۳۰۷

- «اگر ما از وابستگی فکری بیرون بیاییم، همه ی وابستگی ها تمام می شود.»ج۱۰، ص ۵۳

- «امید در خودتان ایجاد کنید. نویسنده‏هاى ما، گویندگان ما همه‏شان دنبال این باشند که به این ملّت امید بدهند. مأیوس نکنند ملّت را. بگویند توانا هستیم. نگویند ناتوان هستیم. بگویند خودمان مى‏توانیم و واقع همین‏طور است، مى‏توانیم. اراده باید بکنیم.»ج ۱۳، ص ۵۳۷
از صحيفه امام(ره)


موضوعات: صحیفه امام(ره)  لینک ثابت
[جمعه 1391-05-27] [ 07:19:00 ب.ظ ]




سيد شهيدان اهل قلم :
“"اگر کسی سخن از خدا و پیامبران و راه حق بگوید؛ با او همان خواهند کرد که نمرودیان با ابراهیم علیه‌السلام کردند، و مگر با ما اینچنین نکردند؟ و مگر با مسلمانان سراسر جهان اینچنین نمی‌کنند؟ مگر انقلابیون فلسطینی را در آتش نمی‌سوزانند؟ مگر مسلمانان هند را مثله نمی‌کنند؟ مگر هیتلری دیگر را به جان ما نینداختند؟ مگر سعی نکردند که با زور اسلحه مدرن و تکنولوژی نظامی بر ما غلبه کنند و تنها فریاد حقی را که روی این کره‌ی خاک بلند شده در گلو خفه کنند؟… مگر اسرای بسیجی ما را در خرمشهر، جلوی قدم‌های سرلشکرهای خویش قربانی نکردند؟ مگر زنان و دختران مسلمان امت ما را در هویزه و سوسنگرد… زنده‌به‌گور نکردند؟ مگر از شهدای ما نیز گذشتند؟ مگر با حجاج ما آن نکردند که حجاج بن یوسف ثقفی نیز با اهل مدینه نکرد؟… و راستش اگر خدا با ما، و روح خدا در میان ما نبود، اکنون از انقلاب اسلامی هیچ‌چیز، حتی یاد و نام و خاطره‌ای نیز باقی نمانده بود. اما آن آتش بر ما گلستان شد… و از این بیش باز هم خواهند دید و خواهیم دید که چگونه سخن ما که آوای اصیل فطرت الهی انسان است، قلب‌ها را و فردای جهان را تسخیر خواهد کرد و عَلم عدالت را بر فراز این ظلم‌آباد برخواهد افراشت. “”

موضوعات: تاشهدا  لینک ثابت
 [ 07:08:00 ب.ظ ]




دلم شکسته از این لحظه ها که بیمار است
و بغض و هق هق و ناله. کسی گرفتار است
کسی به جرم فقط یک امید، می میرد
سری که رفته به سجده لیاقتش دار است
دگر به آتش نمرودها گلستان نیست
چه ابتلای عظیمی دوباره در کار است؟
دوباره قصه ی تلخ هجوم بی دینان
دوباره غربت مومن . و باز تکرار است
گریز می زند این روضه ها به عاشورا
و مثل اینکه همیشه غریب. آن یار است
بیا که اشک بریزیم و ندبه سر بدهیم
برای کرب و بلایی که در میانمار است

و ما هنوز برای ظهور می جنگیم
اگر که نور نیاید نگاهمان تار است
مصطفی عمانیان

 

موضوعات: مطالب روزانه, درددل...  لینک ثابت
 [ 07:03:00 ب.ظ ]




اللهمَّ افتَح لي أبوابَ فَضلِكَ : خدايا در اين روز به روي من درهاي فضلت را بگشا.

فضل در قرآن و معارف اسلامي به دو معنا به كار رفته است:

1- بخشش
فضل به معناي بخشش به بخششي گفته مي شود كه انجام آن بر بخشش كننده لازم و واجب نيست؛ احسان و رحمت و عطايي كه كه خدا بر بندگان مي كند بر خداوند لازم نيست؛ بلكه از روي لطف و كرم است؛ بنابراين به آن فضل گويند كه زيادت است و گرنه بندگان حقي در نزد خدا ندارند.

2- برتري
فضل به معناي برتري در چند جاي قرآن به كار رفته است:

«خداوند بعضي از شما بر بعضي ديگر از نظر روزي برتري داد» نحل-71
«و ما به داود از سوي خود فضيلتي بزرگ بخشيديم؛(ما به كوه ها و پرندگان گفتيم) اي كوه ها و اي پرندگان! با او هم اواز شويد و همراه او تسبيح خدا گوييد! و آهن را براي او نرم كرديم» سبأ-10
«ما بعضي پيامبران را بر بعضي ديگر برتري داديم و به داود زبور بخشيديم» أسراء-55
«و ما به داود و سليمان، دانشي عظيم داديم و آنان گفتند: ستايش از آن خداوندي ست كه ما را بر بسياري از بندگان مؤمنش برتري بخشيد» نحل-15
اما در اينجا مراد روزه دار از طلب فضل، عطيه و بخشش است.


نقل از كتاب “شهر رمضان زمزمه روزه داران”

موضوعات: تفسیر  لینک ثابت
 [ 06:20:00 ب.ظ ]




اگر پیغمبر اسلام زنده می‏بود، امروز چه می‏کرد؟
درباره چه مسئله‏ای‏ می‏اندیشید؟
والله و بالله قسم می‏خورم که پیغمبر اکرم در قبر مقدسش‏ امروز از یهود می‏لرزد.
این یک مسئله دو دو تا چهار تاست.
اگر کسی نگوید، گناه کرده است، من اگر نگویم و الله مرتکب گناه شده‏ام، هر خطیب و واعظی اگر نگوید، مرتکب گناه شده است.
گذشته از جنبه اسلامی، فلسطین چه‏تاریخچه‏ای دارد؟
قضیه فلسطین مربوط به دولتی از دولت های اسلامی هم نیست‏، مربوط به یک ملت است، ملتی که او را به زور از خانه‏اش بیرون‏ کرده‏اند. تاریخچه فلسطین چیست؟

مدعی هستند که در 3 هزار سال پیش 2 نفر از ما، “داود” و “سلیمان” برای‏ مدت موقتی در آنجا سلطنت کرده‏اند.
تاریخ را بخوانید، در تمام این‏ مدت 2، 3 هزار ساله، کی بوده است که سرزمین فلسطین به یهود تعلق‏ داشته است؟
کی بوده است که بیشتر سرزمین فلسطین مال ملت یهود باشد.

آیا بیشتر سرزمین فلسطین از آنِ ملت یهود است؟
قبل از اسلام هم مال آنها نبود، بعد از اسلام هم مال آنها نبود.
روزی که مسلمین فلسطین را فتح‏ کردند، فلسطین در اختیار مسیحی ها بود، نه در اختیار یهودی ها.
اتفاقاً مسیحی‏ها که با مسلمین صلح کردند، یکی از مواردی که در صلحنامه گنجاندند، این بود که شما یهود را در اینجا راه ندهید.
گفتند: ما با شما زندگی‏ می‏کنیم ولی با یهود زندگی نمی‏کنیم.
چطور شد که یکدفعه نام وطن یهودی به‏ خود گرفت؟
یکی از قضایایی که کارنامه قرن ما را تاریک می‏کند،
(این‏ قرنی که به دروغ، نام حقوق بشر، نام آزادی، نام انسانیت بر آن گذاشته‏اند) همین‏ قضیه است.

استاد ِ شهید مرتضی مطهری

موضوعات: حرف حق  لینک ثابت
 [ 06:07:00 ب.ظ ]




فلسطین به فلسطینیان بازخواهد گشت.

و من به شما عرض كنم؛ همچنان كه ستاره‌ى صبح اميد درخشيد،
يك بار در انقلاب اسلامى
يك بار در جنگ تحميلى
يك بار در زندگى شما آزادگان،
در اين قضيه هم قطعاً شفق اميد خواهد درخشيد و قطعاً فلسطين به دست مردم فلسطين برخواهد گشت
و اين زائده‌ى دروغى و جعلى از صحنه‌ى جغرافيا محو خواهد شد؛
در اين ترديدى نيست. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای؛ ۱۳۹۱/۵/۲۵

موضوعات: مطالب روزانه, همنشینی با بزرگان  لینک ثابت
 [ 05:27:00 ب.ظ ]




 

به بهانه روز قدس

موضوعات: مطالب روزانه, مناسبتها  لینک ثابت
 [ 05:12:00 ب.ظ ]




ورزقان، فلسطین؛ غیرت، روز قدس

برادر و خواهر فلسطینی ام

از شهر زلزله زده و ویران شده ورزقان با تو سخن می گویم؛ در حالی که خانه ام ویران شده و سقفی روی سر ندارم.

اما امروز آمده ام که بگویم مسئله اصلی من، مسئله اصلی آذربایجان، مسئله اصلی ایران اسلامی و مسئله اصلی جهان اسلام؛ مسئله فلسطین است.

امروز پس از نماز جمعه راهپیمایی روز قدس در ورزقان برگزار می شود

موضوعات: مطالب روزانه, درددل...  لینک ثابت
 [ 05:01:00 ب.ظ ]




بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَنِ ٱلرَّحِيمِ

اگر «نــور» را ببيني ، ديگر فقط به تماشاي آن مي نشيني و مجالي براي پرسيدن نداري !

آري ، وقتي به «خودِ واقعی ات» نگاه ميكني ،مي فهمي كه در «ساحتِ حضور» كلمات محو ميشوند ؛ زبان خاموش میشود و چشم روشن میشود ؛ می یابی که آنجا جای «نگاه کردن» است ، نه جای «سوال کردن» !

در آن ساحت که «حقایقِ حضوری» تجلّی میکنند ، دهان بسته میشود ، چون حقایق را به حجاب می برد ؛ مثل آنکه بخواهی «نـور» را با دهانت ببینی و نشان دهی

هر که را اسرار حق آموختند مُهر کردند و دهانش دوختند

وقتي «حيات و حضور» خويش را در بي كرانه ي هستي مي يابي ، ناگاه به خود مي آيي كه فراتر از حروف و مفاهيمِ مرده ، «نور خدا» را تازه و زنده در خويش يافته اي ، و آنگاه است كه زندگي «زنده» ميشود.

 

اين نحوه «نگاه تازه» به خویشتن در ارتباط با خدا را میتوانید در كتاب «آشتی با خدا از طریق آشتی با خود راستین» بیابید.

این کتاب راهی را به نور ثقلین « قرآن و اهل البیت (علیهم السلام) » روشن مینماید که ریسمانِ نجات از پوچی ها و روزمرگی ها بوده و توجه به ارتباطی است که «رازِ» رسيدن به طروات و تازگي در زندگي است ؛

این کتاب میخواهد ما را به تازه ترين و زنده ترين «حقيقتِ هستی» متصل كند.

قسمتی از متن کتاب :

«آشتي با خدا از طريق آشتي با خود راستين» توجه به جوشش چشمه ‏اي است كه در ماست و همه ما در هر روز جوشش اين چشمه حيات را مي‏توانيم در خود تجربه كنيم، «خود راستيني» كه نسيمي از حضور حيات محضِ خدا در ماست، و ما چيزي جز رابطه با آن حيات محض نيستيم، همان رابطه‏ ايم كه خود را «خود» احساس مي‏كنيم. »

«آشتي با خدا، آشتي با همه چيزهاست ؛
كه همه چيز به جهت بي‌خداييِ ما، به ما پشت كرده بودند و ما نيز به آنها پشت كرده بوديم»

«از طريق آشتي با خود، راهِ دقيق نگاه‌کردن به عالم درون آشکار مي‌شود، راهي به ماوراء عالم اشياء.
خودت، آري «خودِ خودت» يك انگشت اشاره به عالم لايتناهي هستي، و مي‏تواني تو اي انگشت اشاره به عالم درون! از طريق خودت راه زندگي صحيح را بيابي، آن‌وقت كه خود را يافتي، مي‌بيني که خودت يك زندگي صحيح هستي، آن‌كه بيراهه مي‏رود «ناخود تو» است، خود را ناخود نكن،
خود باش تا زندگي باشي»

«اگر انسان فهميد كه خداگونه است، خدا گونه زيست كردن براي او مشكل نخواهد بود ؛
آشتي با خدا، يعني خود را خدايي بيافرينيم و اسير مرگِ بدن ظلماني خود نشويم ، و اين يعني آشتي با اميدهاي بزرگي كه انسان مي‏تواند در زندگي خود به‌دست آورد.»

کاروان رفت و تو درخواب و بیابان در پیش وه که بس بی‌خبر از غلغل چندین جرسی

بال بگشا و صفير از شجر طوبي زن حيف باشد چو تو مرغي که اسير قفسي

لینک دانلود مستقیم کتاب از سایت انتشارات لب المیزان

http://almizan.lobolmizan.ir/ketab/DOC/Ashti%20Ba%20Khoda.doc

http://almizan.lobolmizan.ir/ketab/PDF/Ashti%20Ba%20Khoda.pdf

 

موضوعات: مطالب روزانه  لینک ثابت
 [ 04:50:00 ب.ظ ]




راس السنة ليلة القدر يكتب فيها ما يكون من السنة الى السنة


آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود
.
(وسائل الشيعه، ج 7 ص 258 ح 8)

موضوعات: مطالب روزانه, درددل...  لینک ثابت
[سه شنبه 1391-05-17] [ 12:52:00 ب.ظ ]




در محضر آیت الله مجتبی تهرانی

قارون با حضرت موسی، خیلی بد عمل کرد و حتی تهمت بسیار بدی هم
به حضرت موسی زد كه خدا هم بعداً قارون را پیش مردم، راجع به همان تهمت، رسوا کرد.
حضرت موسی به سجده افتاد و شروع کرد به گریه کردن.
به خدا گفت: خدایا اگر من پیغمبر تو هستم، انتقام من را از قارون بگیر
و من را بر او مسلط کن.
خدا هم کم نگذاشت. به حضرت موسی وحی کرد كه من زمین را در اختیار تو
قرار دادم كه فرمان تو را ببرد. هر فرمانی به زمین بدهی، فرمانبردار تو است.
تو هر کاری می‏ خواهي انجام دهي، بکن!
حضرت موسی به آن زمینی که قارون روی آن ایستاده بود فرمان داد که او را ببلعد.
یک مرتبه زمین باز شد و قارون تا زانوهایش در زمین فرو رفت.
قارون به حضرت موسی رو کرد و گفت: ما را عفومان کن! ما را ببخش! ما بد کردیم.
حضرت موسی او را نبخشید. حضرت براي بار دوم به زمین امر کرد
و او تا کمرش در زمین فرو رفت. دوباره قارون به حضرت موسی رو کرد و گفت:
ما را ببخش! ما بد کردیم.
گفت: نمی‏ بخشم.
بار سوم؛ حضرت موسی امر کرد به زمین كه او را ببلع!
قارون تا گردن در زمين فرو رفت. بار سوم به حضرت موسی گفت:
ما بد کردیم؛ تو ما را عفو کن! حضرت او را نبخشید و براي بار چهارم به زمین امر کرد
و قارون از بین رفت.
حالا حرف من را همه ‏تان خوب گوش کنید. به موسی وحی آمد یا موسی!
می‏ دانی چرا او را نبخشیدی؟ جهتش این بود كه تو خالق او نبودی.
او اگر به من رو آورده بود، من او را می‏بخشیدم.
چند بار از تو طلب عفو کرد و تو او را نبخشیدی!
اگر یک دفعه به من گفته بود، من او را می‏ بخشیدم.

رمضان 89 - شب بیست و سوم

موضوعات: همنشینی با بزرگان  لینک ثابت
 [ 12:24:00 ب.ظ ]




رهبر انقلاب دیروز  در ديدار دانشجويان: هدف دشمن در جنگ نرم اين است كه محاسبات طرف مقابل را عوض كند. براي دشمن تنها راه اين است كه ملت و مسئولان به اين محاسبه برساند كه ادامه اين راه به صلاح نيست. در مقابل اين بايد مقاومت كند

رهبرانقلاب درپاسخ به انتقادات دانشجويان درباره برخوردهاي اخير قوه قضائيه با وبلاگ نويسان: البته قوه قضائيه قطعا استدلال هايي در اين رابطه دارد/عقيده من اين است كه در قبال اظهار نظر تند يك دانشجو نبايد برخورد تندي صورت بگيرد

در قضيه اخير اشغال آن سفارت خبيث، احساسات جوانان درست بود ولي رفتنشان درست نبود./ من اجتماعات دانشجوئي را تائيد مي كنم اما با تندروي در اين اجتماعات مخالفم.

برای دریافت متن کامل سخنرانی به لینک زیر مراجعه کنید.

http://farsi.khamenei.ir/news-conten:no:t?id=20685

موضوعات: مطالب روزانه, همنشینی با بزرگان  لینک ثابت
 [ 12:10:00 ب.ظ ]




وَ أَعِدُّوا لَهُمْ ما اسْتَطعْتُمْ مِنْ قوّةٍ انفال / 60
و آماده كنيد براى (كار زار با) ايشان هر چه را مى توانيد

موضوعات: حرف حق, مطالب روزانه  لینک ثابت
 [ 12:04:00 ب.ظ ]




امام صادق عليه السلام : قاضيان چهار گروهند: سه گروه در آتشند و يك گروه در بهشت
1- مردى كه دانسته حكم ناحق صادر كند، اين قاضى در آتش است
2- مردى كه ندانسته [و بى اطلاع از احكام و قوانين] حكم ناحق دهد، اين نيز در آتش است
3- مردى كه ندانسته حكم درست و حق صادر كند، اين هم در آتش است
4- مردى كه دانسته حكم حق و درست را صادر كند، اين قاضى در بهشت است
الكافي : 7/407/1

یاد آوری  برای خود:
قضاوت تنها در محکمه و توسط قاضی نیست ،زندگی همواره ما را به قضاوت وا میدارد و
اینگونه است که محک میخوریم

موضوعات: حدیث روز  لینک ثابت
 [ 12:02:00 ب.ظ ]




بارها گفته ام و بار دگر می گویم:

کسی که بداند هر که خدا را یاد کند
خدا همنشین اوست
احتیاج به هیچ وعظی ندارد
می داند چه باید بکند و چه باید نکند
می داند که آنچه را که می داند، باید انجام دهد
و در آنچه که نمی داند، باید احتیاط کند

موضوعات: مطالب روزانه, همنشینی با بزرگان  لینک ثابت
 [ 11:57:00 ق.ظ ]




به مناسبت ماه مبارک رمضان دوره مقدماتی مهدویت با همکاری حوزه علمیه الزهرا(س) قروه و

سازمان تبلیغات برگزار میکند.این دوره در روزهای فرد با حضور طلاب در حال تحصیل و فارغ التحصیل در مکان کانون فرهنگی اهل بیت  کار خود را شروع کرد.

جلسه اول پرسش و پاسخی بین طلاب و استاد حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای فدایی از اساتید حوزه و دانشگاه ، که در رابطه با شبهاتی که وهابیت درباره وجود امام زمان(عج) مطرح کرده بودند، بحث شد،که استاد بزرگوار با آیات قرآن و دلایل عقلی و منطقی شبهات مورد نظر را رفع کرد.

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت
 [ 10:44:00 ق.ظ ]




به مناسبت نزدیک شدن به شبهای قدر برای دانلود انواع مداحی ، ودعاهای مخصوص شبهای قدر می توانید به سایت

gomnam.ir پایگاه اطلاع رسانی هیئت شهدای گمنام مراجعه کنید.

 

موضوعات: مطالب روزانه  لینک ثابت
[یکشنبه 1391-05-15] [ 03:52:00 ب.ظ ]




کنار دکه ی روزنامه فروشی سر کوچه
مادر دست در جیبش کرد و پانصد تومان به دخترش داد و گفت
بنداز تو صندوق صدقه
دختر رفت و تا برگشت پسری جلوی او و مادرش ظاهر شد
با لحنی آرام گفت
خدا خیرتون بده که صدقه دادید
ولی کاش حجابتون رو هم درست کنید
میشه لطفا؟
مادر که توقع چنین برخورد منطقی ای را نداشت
گفت:بله… حتما!
دستش را برد و روسری اش را جلو کشید
دختر هم به تبعیت از مادرش همین کار ار تکرار کرد
پسر تشکر کرد و رفت
مادر با خودش فکر می کرد
تا به حال به این مسئله توجه نکرده بود که
صدقه مستحب است و حجاب…
واجب…

موضوعات: داستانک  لینک ثابت
 [ 03:32:00 ب.ظ ]




قسمتی از وصیت_نامه شهید محمد عباسی

… ای خدا جویان! مسلمان باشید ، ای مسلمانان ، مومنان باشید ، ای مومنان ، صالحان باشید ، ای صالحان ، عاشقان باشید ، ای عاشقان ، جان نثار شهیدان باشید ، ای حق داران ، طالبان باشید ، ای طالبان ، مجاهدان باشید ، ای مجاهدان ، صابران باشید ، راست قامتان جاوید باشید ، ای عابدان ، خالصان باشید ، ای دارندگان ، ناصران باشید ، ای مجزیان ، محافظان باشید ، ای عالمان ، عاملان باشید ، ای کاسبان ، قانعان باشید ، ای مسئولان ، خادمان باشید ، ای گویندگان ، صادقان باشید و ای آدمیان ، با قرآن باشید که اگر نباشید در خسرانید.

موضوعات: تاشهدا  لینک ثابت
 [ 03:22:00 ب.ظ ]




امام صادق درباره کفران نعمت می فرمایند:جمعيتى قبل از شما مى ‏زيستند، خداوند نعمت فراوان به آن‏ها داد، اما طغيان و ناشكرى و اسراف كردند تا آن جا كه بعضى از آن‏ها به ديگران گفتند: پاك كردن محل مدفوع با سنگ كه خشن است، موجب رنج است، به جاست كه با نان محل مدفوع را پاك كنيم كه نرم است و همين كار را كردند. خداوند بر آن‏ها غضب كرد، حشراتى كوچك‏تر از ملخ به سراغ آن‏ها فرستاد، آن حشرات آن چنان بر رزق و روزى آن‏ها مسلط شدند كه همه را حتى درختان آن‏ها و هر چه را كه خوردنى بود خوردند، فشار گرسنگى و كمبود غذا به جايى رسيد كه آن‏ها به همان نان‏هاى آلوده (كه با آن‏ها قبلاً استنجاء كرده بودند) هجوم آوردند، و آن‏ها را خوردند، و اين حادثه همان است كه در قرآن در دو آيه (نحل - 112 و 113) بيان مى ‏كند.

وَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً قَرْيَةً كَانَتْ آمِنَةً مُّطْمَئِنَّةً يَأْتِيهَا رِزْقُهَا رَغَدًا مِّن كُلِّ مَكَانٍ فَكَفَرَتْ بِأَنْعُمِ اللّهِ فَأَذَاقَهَا اللّهُ لِبَاسَ الْجُوعِ وَالْخَوْفِ بِمَا كَانُواْ يَصْنَعُونَ - وَ لَقَدْ جَاءَهُمْ رَسُولٌ مِّنْهُمْ فَكَذَّبُوهُ فَأَخَذَهُمُ الْعَذَابُ وَ هُمْ ظَالِمُونَ؛
خداوند براى آنها كه كفران نعمت مى‏ كنند، مثلى زده است منطقه آبادى را كه امن و آرام و مطمئن بوده و همواره روزيش به طور فراوان از هر مكانى فرامى‏رسيده، امّا نعمت خدا را كفران كردند، و خداوند به خاطر اعمالى كه انجام مى‏ دادند، لباس گرسنگى و ترس را در اندامشان پوشانيد - پيامبرى از خود آن‏ها به سراغ‏شان آمد، اما او را تكذيب كردند، و عذاب الهى آنها را فروگرفت در حالى كه ظالم بودند

———————————————–
قصه‏ هاى قرآن به قلم روان‏ - محمد محمدى اشتهاردى‏ رحمه الله علیه

موضوعات: دینی مذهبی  لینک ثابت
 [ 03:19:00 ب.ظ ]




در ایام ماه مبارک رمضان برگزاری کلاس  آموزش روانخوانی ،ختم قرآن و آموزش احکام هر روز با حضور زنان خانه دار با حضور مبلغ خانم کریمی مقدم در سالن حسینیه مدرسه علمیه الزهرا(س) قروه برگزار می گردد.

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت
 [ 02:29:00 ب.ظ ]




 

به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) مراسم افطاری ویژه طلاب درحال تحصیل و فارغ التحصیل در مکان حوزه علمیه خواهران روز جمعه  برگزار شد،که از طریق سامانه پیام کوتاه حوزه علمیه از کلیه طلاب دعوت به عمل آمد.در این مراسم بعد از خواندن نماز جماعت و صرف شام ،مراسم جشن و مدیحه سرایی در مدح آن امام بزرگوار صورت گرفت.

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت
 [ 02:10:00 ب.ظ ]




دوستان عزیز

لطفا کمک کنید اعتراض مون به دولت میانمار و حمایت از مردم مظلوم میانمار رو پخش کنیم سعی شده به زبان های مختلف اعتراض کنیم و از همه ملت ها حمایت بگیریم
http://www.ipetitions.com/petition/stop-violence-against-muslim-minority-in-myanmar/

با لینک به این سایت میتونید با امضای الکترونیکی حمایت خودتون رو اعلام کنید.

موضوعات: مطالب روزانه  لینک ثابت
[پنجشنبه 1391-05-12] [ 10:48:00 ق.ظ ]





آثار اصرار بر گناه
1ـ بی فایده بودن یاد خدا
اصرار بر گناه و تکرار آن حالتی در روح انسان به وجود می­آورد که با آن وضعیت، دیگر یاد خدا هم فایده­ای نخواهد داشت و آن حالت عبارت است از سبک شمردن امر الهی و بی­پروا بودن در هتک حرمت او و خود را در پیشگاه مقدسش بزرگ شمردن و بدیهی است که با پدید آمدن چنین حالتی در انسان، دیگر روح بندگی در وجود او باقی نمانده، در نتیجه یاد خدا هم اثر و نتیجه­­ای نخواهد بخشید. البته باید دانست که این جریان در صورتی است که تکرار گناه و اصرار بر آن، از روی علم و عمد باشد و لذا فرمود: «و هم یعلمون»[7].
2ـ عاقبت به شر شدن
از طرفی بر اثر اصرار برگناه و تكرار آن، محبت آن گناه در دل او ريشه دوانيده، ياد آن گناه بر قلب او غلبه می­کند. بنابراین چون هنگام مرگ رسد صورت آن گناه در نظرش مجسم می­شود و ميل به انجام آن در او پيدا می­گردد و در همان حال كه توّجه روحش به عالم طبيعت و روى دلش بسمت دنيا است جانش گرفته می­شود. چنين كسى كه سرش را بطرف دنيا برگردانيده و قبض روح شده است از لقاء پروردگار محجوب و در پرده خواهد بود و آنگاه كه انسان از خدايش محجوب گشت عذاب بر او نازل مى‏شود و آثار گناهانش ظاهر مي­گردد، چون انسان بر همان چيزى كه بر آن زندگى مي­کند مي­ميرد و بر آنچه كه بر آن مرده، زنده مى‏شود. همانطور که پیامبر اکرم(ص) فرموده است.[8]
3ـ مانع فهم
از جمله موانع درک و فهم و کاهش معرفت اين است كه شخص بر انجام گناهى اصرار ورزد که اين‏ باعث زنگار و تيرگى قلب شده، صفا و نورانیت آن را که از ابزار مهم درک و فهم است می­زداید: درست مانند كثافات كه روى آينه باشد.[9]
4ـ استهزاء و مسخره کردن خود
امام باقر عليه السّلام می­فرماید:
«کسی­که از گناه توبه کرده، مانند كسى است كه گناه نكرده است اما كسى­كه بر گناه اصرار دارد و استغفار مى‏كند، مانند كسى است كه خود را استهزاء كرده است».[10]
5ـ ظلمانی کردن قلب:
اصرار بر گناه را به آبى تشبيه كرده‏اند كه بطور مداوم قطره قطره بر سنگى بچكد. اين آب بالأخره در سنگ اثر مى‏كند در حالى­كه اگر همان مقدار آب يك دفعه بر آن سنگ ريخته شود در آن تأثيرى نخواهد داشت و به همين دليل پيامبر گرامى اسلام صلى اللّه عليه و آله و سلّم فرمود:
«محبوب­ترین اعمال نزد خداوند با دوام‏ترين اعمال است اگر چه كم باشد». [11]

طبق قاعده ـ هر چيزى با ضدش شناخته مى‏شود[12]ـ از اين حديث چنين استفاده مى‏شود که فقط عمل دائمى تأثیر گذار است اگر چه كم باشد. گناهان كوچك هم اگر دوام يابند در ظلمانى كردن قلب تأثير بسزایی خواهند داشت.[13]
6ـ از کف دادن ملکۀ عدالت
عدالت، انجام واجبات و ترک محرمات وعدم اصرار بر گناهان است که با اصرار بر آنها و سقوط این ملکه، وی فاسق گشته، دیگر حتی شهادت او در محاکم قضایی نیز از درجۀ اعتبار ساقط است.
7ـ از کف دادن قوۀ تشخیص
امام باقر عليه السّلام می­فرماید:
«چيزى براى قلب فساد آورتر از گناهش نيست، قلب مرتكب گناه مى‏شود و بر آن اصرار مى‏ورزد تا بالايش را پائين مى‏گرداند (وارونه مى‏شود و معكوس مى‏فهمد و حق و باطل را بجاى هم مى‏گيرد)».

منبع:

[7] ـ طباطبائی،سید محمد حسین؛المیزان فی تفسیر القرآن،دارالکتب الإسلامیه،چاپ سوم،1394ق،ج4،ص19
[8] ـ ورام بن ابی فراس،ابی الحسن؛تنبیه الخواطر نزهه النواظر(مجموعه ورام)،دارالکتب الإسلامیه،ج2،ص133؛ ملکی تبریزی،میرزا جوادآقا،اسرارالصلاه،مترجم رضارجب زاده،انتشارات پیام آزادی،چاپ هشتم،1378ش،ص233
[9] ـ جباران‏،محمدرضا؛ اخلاق (ترجمه‏ى اخلاق)، مؤسسه‏ى انتشارات هجرت‏، چاپ : چهارم‏،1378 ش ص : 101
[10] ـ همان، ص : 334
[11] ـ الخبر الذي رواه أبو هريرة عن النبي ص أنه قال« إن أحب الأعمال إلى الله تعالى أدومها و إن قل» علم الهدى، سيد مرتضى ؛تنزيه الأنبياء (ع)، انتشارات شريف رضى قم،1250ق،ص130
[12] ـ «الأشياء تستبان باضدادها»
[13] ـ جباران‏،محمدرضا؛ اخلاق (ترجمه‏ى اخلاق)، مؤسسه‏ى انتشارات هجرت‏، چاپ : چهارم‏،1378 ش، ص346

موضوعات: مطالب روزانه, دینی مذهبی  لینک ثابت
 [ 10:45:00 ق.ظ ]





فلسفه‏‌ى خلقت بشر، پذيرش و دريافت رحمت الهى است.«و لذلك خلقهم»
داستان‏ هاى قرآنى هدف‌دار است، نه وسيله سرگرمى و يا اغفال.«نقصّ عليك… ما نثبّت»
در تبليغ بايد با هر كسى به تناسب عقل و فهم خود او سخن گفت، با افراد لجوج و عنود، با قهر و تهديد. «انتظروا»
ايمان به غيب، زمينه ‏ساز عبادت وتوكّل بر خداوند است. «للّه غيب… فاعبده»

منبع: تفسیر نور

موضوعات: تفسیر  لینک ثابت
 [ 09:58:00 ق.ظ ]




یازده مرداد شصت تنفیذ حکم ریاست جمهوری آقای محمدعلی رجایی

با سپاس بی‌حد از الطاف کریمه خداوند متعال که توفیق به ملت شریف و متعهد ایران عطا فرموده که هرچه زمان می‌گذرد، مشکلات افزون می‌شود، بر تعهد آنان و حضورشان در صحنه و پشتیبانی‌شان از جمهوری اسلامی که فراورده فداکاریهای خودشان است، افزوده می‌شود. و به رغم تبلیغات دشمنان خارج و داخل، با اکثریت قاطع افزون از دوره سابق، جناب آقای محمدعلی رجایی - ایّده الله تعالی - را به ریاست جمهوری کشور اسلامی ایران برگزیده و این مسئولیت بزرگ و بار سنگین را بر عهده او گذاشته است… و در نظارت برقوای ثلاثه، طرف حق را در نظر گیرند و در خدمت به خلق خدا، خصوصاً توده‌های مستضعف، احساس غرور و سرافرازی نمایند، که اینانند وفاداران به اسلام و هواداران جمهوری اسلامی

منبع:http://farsi.rouhollah.ir/library/sahifeh?volume=15&tid=34

موضوعات: همنشینی با بزرگان, صحیفه امام(ره)  لینک ثابت
 [ 09:49:00 ق.ظ ]




جریان خواستگاری و ازدواج رسول خدا صلّی الله علیه وآله و سلّم با حضرت خدیجه خواندنی و مفصّل است. خدیجه به رسول خدا گفت:«من برای شما زنی را در نظر گرفته‌ام.»
رسول خدا فرمود:«او کیست؟»
خدیجه عرض کرد:« او کنیز شما خدیجه است.»
خدیجه که یکی از ثروتمندان عرب به شمار می آمد و نوشته اند هشتاد هزار شتر و پول های فراوانی در دست افراد مختلف برای تجارت داشت، وقتی می خواست با رسول خدا ازدواج کند، گفت:«به خدا قسم ای محمـد، اگر مال تو کم است، مال من زیاد است. کسی که خودش را در اختیار تو می‌گذارد، چگونه مالش را در اختیارت نگذارد؟! من با تمام اموال و کنیزانم در اختیار توام.»
خدیجه بعد از ازدواج با رسول خدا به عمویش، ورقه، فرمود:« این اموال مرا بگیر و نزد محمـد ببر و به او بگو من تمام اموال و بردگان و آنچه را در اختیار من است به او هدیه می‌کنم.»
ورقه این خبر را در بین زمزم و مقام ابراهیم با صدای بلند به گوش همه مردم رسانید و آنها را شاهد گرفت.
در جریان کناره گیری رسول خدا از خدیجه قبل از ایجاد نطفه فاطمه علیهاالسلام، پیامبرعمار یاسر را نزد خدیجه فرستاد و فرمود به او بگو:«ای خدیجه گمان مبر که کناره گیری من از توست. نه، خداوند به من چنین امر فرموده است. گمانی جز خیر مبر و بدان، خداوند هر روز چندین بار به ملائکه اش به تو مباهات و فخر می‌کند.»
خدیجه علیه اسلام در هنگام زایمان فاطمه علیهاسلام تنها بود و زن های مکه و قریش از او کناره گرفته بودند. خدیجه را غم و اندوه فرا گرفته بود که ناگهان چهار زن بلندقامت شبیه زن‌های بنی هاشم وارد اتاقش شدند.
خدیجه ترسید. آنها عرضه داشتند:« محزون مباش ای خدیجه. ما فرستادگان پروردگار توایم. ما خواهران توایم: ساره و آسیه و مریم و صفرا. آمده ایم تا تو را کمک کنیم ».

موضوعات: مناسبتها, ماه مبارک رمضان  لینک ثابت
[سه شنبه 1391-05-10] [ 10:34:00 ق.ظ ]





جمعی از رسانه ها، تشکل ها و کاربران فضای مجازی اعلام کردند که از تاریخ 8 الی 14 مردادماه اقدام به برگزاری “هفته بزرگداشت امام حسن مجتبی (ع) در فضای مجازی” می نمایند.
در صفحه این طرح بیان شده است که ” با عنایت به اهتمام جدی به نشر معارف اهل بیت علیهم‌السلام و با در نظر داشتن تجربه‌های گذشته، جمعی از کاربران، رسانه ها و تشکل های فضای مجازی برآن شدیم تا با توجه به پیش رو داشتن میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام، به برگزاری هفته بزرگداشتی برای آن امام همام در فضای مجازی بپردازیم.
در این بزرگداشت با کمک خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و وبلاگ‌های فعال در این عرصه از تاریخ هشتم تا چهاردهم مرداد ماه 1391، با تمام توان به تولید و بازنشر محتوا با موضوع بیان معارف،احادیث و کرامات و نیز تبیین زندگی سیاسی این امام عزیز در قالب‌های مختلف خواهیم پرداخت.”
شایان ذکر است تا کنون خبرگزاری‌های مهر، نسیم و دانشجو، روزنامه وطن امروز و نیز سایت‌های خبری-تحلیلی رجانیوز، جهان نیوز، فردانیوز، الف، مشرق نیوز، صراط نیوز، خبرنامه دانشجویان، بولتن نیوز، پیمانه، وبلاگ نیوز، پیام نیوز، سایت خبری تازه، ندای انقلاب، امت نیوز، 598، بی‌باک نیوز، دی نیوز، بهدخت، اشراف، تلویزیون اینترنتی روشنگری به این حرکت پیوسته اند.
سایت آوینی، سایت تحلیلی-تبیینی برهان ، پایگاه اطلاع رسانی مهرخانه، پایگاه تحلیلی فصل انتظار، نشریه الکترونیکی باب الجواد، پایگاه اینترنتی شهادت طلب و سامانه جامع عفاف و حجاب از دیگر رسانه های پیوسته به این حرکت می باشند
تشکل‌های مجمع فعالان فضای مجازی (فرا)، حزب الله سایبر، خانه فعالان مجازی، جبهه جهادگران مجازی، جبهه وبلاگی غدیر نیز حمایت خود را ازین حرکت اعلام کرده اند.
شایان ذکر است اطلاعات طرح” هفته بزرگداشت امام حسن مجتبی (ع) در فضای مجازی” در آدرس اینترنتی www.afsaran.ir/imamhasan موجود می باشد.

 

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت
 [ 10:22:00 ق.ظ ]




امام صادق عليه السلام :
إِنَّ العَبدَ لَيَدعو فَيَقولُ اللّه عَزَّوَجَلَّ لِلمَلَكَينِ: قَدِ استَجَبتُ لَهُ وَلكِنِ احبَسوهُ بِحاجَتِهِ ، فَإِنّى اُحِبُّ أَن أَسمَعَ صَوتَهُ وَ إِنَّ العَبدَ لَيَدعو فَيَقولُ اللّه تَبارَكَ وَتَعالى: عَجِّلوا لَهُ حاجَتَهُ فَإِنّى اُبغِضُ صَوتَهُ؛
هر آينه بنده دعا مى كند و خداوند عزوجل به دو فرشته مى فرمايد : من دعاى او را مستجاب كردم اما حاجتش را نگهداريد ، زيرا دوست دارم صداى او را بشنوم و همانا بنده دعا مى كند و خداوند تبارك و تعالى مى فرمايد : زود خواسته اش را برآوريد كه من خوش ندارم صداى او را بشنوم .
(كافى، ج2، ص489، ح3)

موضوعات: حدیث روز  لینک ثابت
 [ 10:02:00 ق.ظ ]




به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان کلاس آموزش روخوانی قرآن ،ختم قرآن و آموزش احکام هر روز با حضور زنان خانه داربا مربی گری خانم صدیقه کریمی مقدم که ازمبلغین فعال این حوزه می باشد در حسینیه مدرسه علمیه الزهرا(س)قروه برگزار میگردد.

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت
 [ 09:57:00 ق.ظ ]




مدرسه علمیه الزهرا(س) درایام ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری کلاس آموزش فنون مداحی به طلاب علاقمند به مداحی، توسط خانم صائم که خود یکی از مداحان برجسته حوزه علمیه قروه و سطح شهر می باشند نمود.

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت
 [ 09:54:00 ق.ظ ]




 

اگرلامپی را در خیابانی نصب كنند و افرادی بیایند این لامپ را بشكنند . لامپ دوم را نصب كردند آنرا هم شكستند اگر 11 تا لامپ بزنندو مردم نااهل بشكنند حكم عاقلی می‌گوید: لامپ دوازدهمین را وصل نكن اینها هنوز آدم نشده‌اند لیاقت ندارند بگذار در تاریكی باشند چراغ اول را زدند علی (ع)را شكستند،شهید امام حسن (ع)را شكستند یازده امام آمد و یازده چراغ هدایترا شهید كردند چراغ دوازدهم را دیگرخداوند وصل نكرد، می گوید: هر وقت آمادگی‌اش را دارید، شما هنوز متمدن نشده‌اید.

موضوعات: حرف حق, فراماسونری  لینک ثابت
 [ 09:51:00 ق.ظ ]





داستان‏هاى قرآنى، صادق‏ ترين و صحيح‏ ترين قصه‏ هاست، زيرا گوينده‌‏ى آنها خداست.«نقصّه»
حساب تاريخ امّت‏ها از حساب آثار وبقاياى آنها جداست، زيرا تاريخ امرى ماندگار است، گرچه ممكن است از آثار وبقاياى آنان خبرى نباشد. «حَصيد»
در برابر اراده‌‏ى الهى، هيچ كس و هيچ‏ چيز را تاب مقاومت نيست.«من شى»
قهر خدا زمانى است كه سيماى منطقه را ظلم بگيرد.«اخذ القرى‏ وهى ظالمة» (دلیل وجوب امر به معروف و نهی از منکر هم همین است)
انسان با انتخاب‏‌هاى خود باعث شقاوت خود مى‏‌شود.«شَقُوا» نه «شُقُوا»
عامل شقاوت و بدبختى انسان‏ها، اختيار و خواست خودشان است، ولى سعادت آنها با توفيق الهى است. لذا براى شقاوت جمله «شَقُوا» و براى سعادت، عبارت «سُعِدوا» آمده است.

منبع: تفسیر نور

موضوعات: تفسیر  لینک ثابت
 [ 09:42:00 ق.ظ ]




بعضی‌ها فکر می‌کنند حتما باید در زمان خاصی که معمولا بزرگترها بهتر تشخیص می‌دهند، ازدواج کنند. اصلا هم مهم نیست که هدفشان را از ازدواج نمی‌دانند. ازدواج برای این افراد کاری است که باید انجام شود، مثل سربازی رفتن یا مدرسه رفتن اما برخی واقعا آمادگی ازدواج ندارند، ربطی هم به سن و سال ندارد. ازدواج یک کار جدی است و هرکسی اهل به دوش گرفتن این مسۆولیت بزرگ نیست.

جدایی
ازدواج شبیه دانشگاه رفتن است، هرکسی به درد دانشگاه رفتن نمی‌خورد. از بین کسانی هم که به دانشگاه می‌روند، فقط بعضی‌ها موفق می‌شوند. پس اول باید این موضوع را کاملا درک کنیم که ازدواج مساله ساده‌ای نیست، ضمن اینکه از طرفی هم نباید بیش از حد ازدواج را بزرگ کنیم که دچار وسواس بشویم.

اگر این نشانه‌ها را در رفتار طرف مقابل‌تان دیدید،به ازدواج با او فکر نکنید چون بعدا دچار مشکل می‌شوید.
خودکم بینی:

آدم‌های خود کم بین و تایید طلب به درد زندگی نمی‌خورند، دائم نیاز به تایید و توجه دیگران دارند و شما هم باید مدام در حال تعریف و تمجید باشید. این افراد معمولا زود رنجند و اعتماد به نفس ندارند.

کمال گرایی:

اما کمال طلب‌ها با کمال گرایی افراطی‌شان می‌خواهند در هر زمینه‌ای بهترین باشند و همین مساله نهایتا به بی‌عملی منجر می‌شود.چون این افراد فقط سراغ کاری می‌روند که مطمئن باشند در آن موفقند.

مهرطلبی:

زود خودشان را لو می‌دهند. همیشه در زندگی‌شان به دنبال راضی کردن همه هستند و همین کار آزارشان می‌دهد.هر تغییر برای این افراد یک تهدید است و مدام باید بهشان سرویس عاطفی بدهید.

پارانویا (شکاکیت): شکاک‌ها با لحن بازجویانه با شما صحبت می‌کنند و همیشه در حال چک کردنتان هستند.شکاک‌ها به صورت پیش فرض شما را مجرم می‌دانند، منتها مجرمی که هنوز جرمش ثابت نشده.

توجه طلبی:

توجه طلب‌ها معمولا دخترند و در آن واحد چند ارتباط دارند. اینها در دوران کودکی از طرف پدر و مادر توجه نداشتند و برای همین از شما توجه زیادی می‌خواهند.

خودشیفته:

خود شیفته‌ها از یک چیزی در وجود خودشان خیلی راضی هستند؛ مثلا اگر صدای خوبی داشته باشند، آن‌قدر صدای خودشان در ذهنشان بلند است که صدای بقیه را اصلا نمی‌شنوند.

اعتیاد :

غیر از اعتیاد به مواد مخدر، اعتیاد اینترنتی و هیجانی هم دو موردی است که باید حواستان بهشان باشد.

دو قطبی:

تغییرات شدید خلقی دارند.مثلا یک دوره دو هفته‌ای خیلی پرحرف، ولخرج و اهل برنامه‌ریزی‌های دور و دراز هستند و در دو هفته بعدی ناگهان افسرده و منزوی می‌شوند.

وسواس:

اختلال وسواس یک زمینه شخصیتی است که فرد در آن بیش از حد دقیق است.زندگی با وسواسی‌ها بعد از چند وقت خیلی سخت می‌شود

 

موضوعات: مطالب روزانه, کلیدهای موفقیت  لینک ثابت
 [ 09:35:00 ق.ظ ]




1. اساس كارهاى نيكي كه مي‏تواند از يك مؤمن مجاهد سر بزند، تقويت پيوند قلبي با خدا و استحكام رابطه با اهل بيت عليهم‏السلام است.
2. اگر قدر فرصت مجاهده در راه حق را ندانيم، روز قيامت به حسرتي مبتلا خواهيم شد كه آتش جهنم در برابر آن حسرت كوچك و حقير است.
3. بايد با استفاده از نعمت جواني و توانايي جسمي و فكري، قدردان فرصت ماه مبارك رمضان و فرصت خدمت در نظام جمهوري اسلامي باشيم تا دچار حسرت يوم الحسرة نشويم.
4. ظرفيت ملت ايران در پاسداري از انقلاب اسلامي، اهميتش كمتر از اصل انقلاب نيست؛ چون اين ملت توانسته علىٰ‏رغم همه چالش‏هاى فزاينده دشمنان، شتابنده‏تر از گذشته در مسير صحيح به سمت آرمان‏ها حركت كند.
5. درس امام راحل و رمز موفقيت ملت ايران تا اينجا: آرمان‏خواهي واقع‏بينانه / ترجمه عملياتي‏اش: تركيب تدبير و مجاهدت / ثمره آرمان‏خواهي واقع‏بينانه: بسياري از آرمان‏هاى ديروز ما، جزو واقعيت‏هاى امروز جامعه است / مثال: عزت ملي، استقلال، مردم‏سالاري، پيشرفت، معنويت، آبروى بين‏المللي.
6. لغزشگاه‏هاى آرمان‏خواهي واقع‏بينانه: أ.واقعيتْ‌پندارى و فريب واقعيت‌نمايى دشمن را خوردن/ ب.دلبستگي‏هاى دروني ما كه آنچه واقعيت ندارد را به عنوان واقع بر ما تحميل مي‏كند/ ج.تصور امكان‏پذيري وصول به آرمان‏ها بدون هزينه كردن/ د.تبعيض در ديدن واقعيت‏ها، ديدن بعضي واقعيت‏ها و ناديده گرفتن بعضي ديگر
7. مدخلي به سوى واقعيت‏هاى كشور در دنياى معاصر:
أ. وجود فشارها و تهديدها از سوى چند دولت استكباري كه با استفاده از قدرت برتر پروپاگاندا، خود را به عنوان جامعه جهاني جا مي‏زنند.
ب. دروغ بودن اين ادعا كه فشارها و تهديدهاى استكبار بخاطر مسأله هسته‏اي يا حقوق بشر است.
ج. مخالفت با ج.ا.ايران به جهت تشكيل اصل نظام اسلامي كه هم منافع نامشروع استكبار در ايران را قطع كرد و هم سبب بيداري ملت‏هاى ديگر شد.
د. جديد نبودن چالش‏ها و تهديدهاى دشمن عليه جمهوري اسلامي ؛ در گذشته چالش‏هاى جدي‏تري را پشت سر گذاشته‏ايم.
هـ. عبور جمهوري اسلامي از همه گردنه‏ها و چالش‏ها بدون توقف و بدون خدشه وارد شدن به آرمان‏هاى نظام.
و. پيشرفت در همين شرايط تهديد و تحريم در همه زمينه‏هاى مورد نياز كشور از علوم پيشرفته تا فن‏آوري‏هاى پيچيده.
ز. ارتقاء توان كشور در مقابل چالش‏ها نسبت به سال‏هاى اول انقلاب از جهات گوناگون نظير توكل به خدا و اعتماد به نفس ملي و توانايي‏هاى عيني و ملموس.
ح. *ضعف شديد نمادهاى اصلي استكبار (آمريكا و رژيم صهيونيستي) نسبت به سال‏هاى اول انقلاب*
ط. رژيم‏هاى مخالف جمهوري اسلامي (آمريكا و اروپا) به شدت دچار مشكل و بحرانند ؛ از كسري بودجه تا جنبش وال‏استريت و…
ي. جنس مشكلات اقتصادي كه رژيم‏هاى مخالف ج.ا.ايران گرفتار آنند با مشكلاتي كه ما داريم متفاوت است ؛ وضعيت ما روبه جلو است و وضعيت آن‏ها رو به عقب.
ك. تحولات شمال آفريقا و منطقه خاورميانه كه بعضاً به تغيير رژيم‏هاى سابق منجر شده و بعضاً هنوز نشده است.
ل. توان افزايش يافته جمهوري اسلامي در طول سال‏هاى گذشته از لحاظ منابع توليد و نيروى انساني.
م. *انعطاف و عقب‏نشيني در برابر دشمن همواره با گستاخي‏هاى بيشتر دشمن همراه بوده است*
ن. مقاومت مدبرانه در برابر فشارها و تحريمهاى دشمن نه تنها اين حربه را كند خواهد كرد، بلكه امكان تكرار چنين سياستهايي را از بين خواهد برد.
ص. تنبلي ما در ميدان كار و فقدان روحيه خطرپذيري و حالت متناسب اسلامي براى كار، كه ناشي از رخوت دوران ديكتاتوري و استبداد است.
8. جمع‏بندي واقعيت‏هاى موجود: ملاحظه‌ى واقعيت‏ها نه فقط موجب مي‏شود ما در محاسبات گذشته‌مان تجديدنظر نكنيم، بلكه ما را به درستىِ راهى كه پيموديم، مطمئن‌تر مي‏كند. پس آينده روشن و اميدبخش است.
9. تعريف وضعيت بدر و خيبر: چالش و تهديد هست، اما بن‏بست نيست؛ بلكه امكانات و ظرفيت‏هايي وجود دارد كه اگر به ميدان بياوريم، مقاوت دشمن درهم شكسته خواهد شد.
10. مشکلات اقتصادی ما مثل یک مسأله ریاضی است که با دقت و تلاش مسؤولان حل خواهد شد. راه حل این مسأله اقتصاد مقاومتی است.
11. الزامات اقتصاد مقاومتی: أ. مردمی کردن اقتصاد و اجرای سیاست‏های اصل 44/ ب. کاهش وابستگی به نفت و جایگزینی فعالیت‏های اقتصادی درآمدزای دیگر/ ج. مدیریت مصرف و پرهیز از اسراف و تبذیر/ د. مصرف تولیدات داخلی و پرهیز از مصرف تولیدات خارجی/ هـ. استفاده حداکثری از زمان و امکانات و منابع تولید/ و. حرکت بر اساس برنامه و پرهیز از تصمیمات خلق‏الساعة/ ز. وحدت و همبستگی و پرهیز از اختلاف
12. شعار سال‏های اخیر، حلقه‏هایی برای ایجاد یک منظومه کامل در زمینه اقتصاد بود: اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف و کار مضاعف، جهاد اقتصادی، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی


متن بیانات آقا:

farsi.khamenei.ir/speech-content?id=20534

 

موضوعات: خبر روز, مطالب روزانه  لینک ثابت
[یکشنبه 1391-05-08] [ 10:08:00 ق.ظ ]




روزه برای این میگیری که این ها را درک کنی؟

بیخیال روزه ات را بشکن
این کودکان زولبیا را فقط ز پشت شیشه دیده اند!


 

موضوعات: بدون شرح...  لینک ثابت
 [ 09:55:00 ق.ظ ]





بچه‏ ام كوچولو بود، از من بیسكویت خواست. گفتم: امروز مى‏ خرم. وقتى به خانه برگشتم فراموش كرده بودم. بچه دوید جلو و پرسید: بابا بیسكویت كو؟ گفتم: یادم رفت. بچه تازه به زبان آمده بود، گفت: بابا بَده، بابا بَده. بچه را بغل كردم و گفتم: باباجان! دوستت دارم. گفت: بیسكویت كو؟ دانستم كه دوستى بدون عمل را بچه سه ساله هم قبول ندارد. چگونه ما مى‏ گوئیم خدا و رسول و اهل بیت او را دوست داریم، ولى در عمل كوتاهى مى‏ كنیم؟


موضوعات: مطالب روزانه, همنشینی با بزرگان  لینک ثابت
 [ 09:42:00 ق.ظ ]




هفتم مرداد شصت و هفت

موضوع: حدود اختیارات دادگاه ویژه روحانیت
استدعا می‌شود به منظور رفع ابهام در مورد صلاحیت دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت اجازه فرمایید قضات این دادگاه و دادسرا به شرح زیر مجاز به پیگیری و رسیدگی قضایی باشند:
۱- کلیه جرایم روحانی نمایان و منتسبین به روحانیت اعم از جرایم عمومی و ضد انقلابی و تخلفات مربوط به شئون روحانیت در این مرجع رسیدگی شود
۲- از نظر محل وقوع جرم محدود به جرایم واقع درتهران یا قم نباشد.
۳- در موردی که مجرم اصلی روحانی است، شرکا و معاونین غیر روحانی مجرم نیز در این دادسرا و دادگاه مورد رسیدگی قرار گیرند.
۴- قضات این دادسرا و دادگاه طبق ضوابط شرعی انجام وظیفه نمایند.
علی رازینی

بسمه تعالی / با امید به آنکه قضات و دادستانهای محترم، خداوند تعالی را حاضر و ناظر بدانند و از عدالت و جهات شرعیه تخلف ننمایند، خصوصاً در این امر خطیر موافقت می‌شود.


روح الله الموسوی الخمینی


http://farsi.rouhollah.ir/library/sahifeh?volume=20&tid=173

 

موضوعات: مطالب روزانه, همنشینی با بزرگان  لینک ثابت
 [ 09:26:00 ق.ظ ]




قسمتی از وصیت نامه شهید صیاد شیرازی فاتح عملیات #مرصاد

خداوندا! اين تو هستي كه قلبم را مالامال از عشق به راهت، اسلامت، نظامت و ولايتت قرار دادي. خدايا! تو خود مي‌داني كه همواره آماده بوده‌ام آنچه را كه تو خود به من دادي، در راه عشقي كه به راهت دارم، نثار كنم. اگر اين نبود، آن هم خواست تو بود.

پروردگارا! رفتن در دست تو است؛ من نمي‌دانم چه موقع خواهم رفت ولي مي‌دانم كه از تو بايد بخواهم مرا در ركاب امام زمانم قرار دهي و آن قدر با دشمنان قسم‌خورده‌ات بجنگم تا به فيض شهادت برسم.

از پدر و مادرم كه حق بزرگي بر گردنم دارند، مي‌خواهم كه مرا ببخشند؛ من نيز همواره برايشان دعا كرده‌ام كه عاقبت به خير شوند. از همسر گرامي و فداكار و فرزندانم مي‌خواهم كه مرا ببخشند كه كمتر توانسته‌ام به آنها برسم و بيشتر مي‌خواهم وقف راهي باشم كه خداوند متعال به امت زمان ما عطا فرموده است.

آنچه از دنيا برايم باقي مي‌ماند، حق است كه در اختيار همسرم قرار گيرد. از همه آنهايي كه از من بد ديده‌اند، مي‌خواهم كه مرا به بزرگي خودشان ببخشند و بالاخره از مردان مخلص خودم به ويژه حاج آقا امير رنجبر نيكدل، استدعا دارم در غياب من به امور حساب و كتاب من برسند و با برادران ديگر چون جناب سرهنگ حاج آقا آذريون و تيمسار حاج آقا آراسته در اين باب، تشريك مساعي نمايند.

خداوندا! ولي امرت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي را تا ظهور حضرت مهدي (عج) زنده، پاينده و موفق بدار.

آمين يا رب العالمين.

 

موضوعات: تاشهدا  لینک ثابت
[پنجشنبه 1391-05-05] [ 11:45:00 ق.ظ ]




باید مردم همه در رفاه باشند؛ باید فقرا را برایشان فکر کرد؛ باید این زاغه نشینهای بیچاره‌ای که هیچ ندارند، هیچ ندارند، باید برای اینها فکر کرد؛ نه همه برای آن بالا و آن اشراف…
صحیفه امام- جلد ۴ - صفحه ۲۰۱

شورای مردمی “حمایت از حقوق مستضعفان و مبارزه با گرانی ها

http://gerani91.blogfa.com

 

موضوعات: همنشینی با بزرگان  لینک ثابت
 [ 11:25:00 ق.ظ ]




آنچه از بیانات  آقا در جمع جامعه قرآنی کشور به دست آوردم:
1. باید خدای متعال را سپاس گفت که توفیق انس با قرآن و لذت تلاوت قرآن را به ما و مردم ما عنایت کرده است.
2. رنگ و بوی لطیف گل محبت است که می‏تواند اعتقادات عمیق را در عرصه زندگی انسان بارور کند؛ همه چیز در گرو عشق به قرآن است.
3. اگر محافل قرآنی بتواند دل‏های ما را فراتر از جنبه عقلانی از جنبه عاطفی و عشق به قرآن نزدیک کند، مشکلات جامعه برطرف خواهد شد. عقل و عاطفه هر دو باید همراه یکدیگر باشد.
4. قرآن را نمی‏شود سرسری خواند و گذشت، احتیاج دارد به تدبّر؛ وقتی انس با قرآن پیدا شد، مجال تأمل و تدبر در قرآن هم به دست می‏آید.
5. هر چه انسان بیشتر تدبر کند و انس بیشتری پیدا کند بهره بیشتری خواهد برد. بحمدالله مردم و جوانان ما در انس با قرآن پیشرفت کرده‏اند.
6. مشکلات هر جامعه‏ای با قرآن حل می‏شود. قرآن راه حل مشکلات را به بشر هدیه می‏کند این وعده قرآنی است و تجربه هم همین را نشان داده است.
7. هرچه ما به قرآن نزدیک‏تر شویم چه از لحاظ فردی و چه از لحظ اجتماعی، به سعادت و حل مشکلات نزدیک‏تر می‏شویم؛ عزت، رفاه، غلبه بر دشمنان، سعادت دنیا و آخرت در سایه قرآن است.
8. تمدن غرب، پیشرفت در علم و صنعت و فن‏آوری را در خدمت بدبخت کردن ملت‏ها به کار برده است؛ چون آن تمدن پایه معنوی ندارد و از خلاق خالی است.
9. حقوق بشر منقطع از اخلاق و معنویت و خدا نتیجه‏اش می‏شود فاجعه‏ای که در میانمار در حال اتفاق است.
10. داعیه ما ایجاد تمدنی است متکی به معنویت، خدا، وحی الهی و هدایت الهی.
11. جوان‏های عزیز این را به خاطر بسپارید: عمل خودمان را باید قرآنی کنیم؛ به گفتن نیست، باید عمل کرد!
12. بحمدالله نهضت انس با قرآن در کشور ما نهضت خوبی شده و در حال انتشار است.

موضوعات: مطالب روزانه, همنشینی با بزرگان  لینک ثابت
 [ 11:06:00 ق.ظ ]




پیام‌هایی از آیات 54 - 62 از سوره هود :
نسبت جنون دادن به انبيا و سنّت شكنان و مصلحان جامعه كه بر عليه خرافات قيام كرده‌‏اند، امر تازه‌‏اى نيست. «اعتراك …بسوء»
توجّه به ربوبيّت همه‏‌ جانبه خدا، زمينه توكّل براوست. «توكّلت… ربّى وربّكم»
توكّل، زمينه‌‏ى شجاعت است. «فكيدونى جميعاً… انى توكّلت» (با تكيه و اتكال بر خداوند، مى‏توان در برابر جهانى ايستاد)
مسئوليّت مبلّغ، بيان معارف دينى است، نه اجبار بر آن. «فان تولّوا فقد ابلغتكم»
صرف ايمان به انبيا، كافى و كارساز نيست، بلكه همراه بودن و حمايت از آنان نيز لازم است. «معه»
سرچشمه‏‌ى رحمت، اوست، «رحمة منّا» امّا سرچشمه‌‏ى قهر و غضب او عمل ماست. « عذاب غليظ» و نفرمود: «عذاب منّا»
منبع : تفسیر نور

موضوعات: تفسیر  لینک ثابت
 [ 11:01:00 ق.ظ ]




موضوعات: دل نوشته, مطالب روزانه  لینک ثابت
 [ 10:38:00 ق.ظ ]




1) برای اینکه کمتر هنگام روزه داری تشنه شوید بهتر است در برنامه غذایی سحری از خوردن غذاهایی مثل انواع کوکو، بادمجان، سویس و کالباس، سس مایونز و سیر و پیاز و همچنین غذاهای چرب و پرنمک که سبب تشنگی زیاد در طول روز می شود پرهیز کنید.

2) سعی کنید از غذاهای آب پز شده و خورشت های آبدار و کم نمک استفاده کنید.

3) خوردن مواد شیرین مانند زولبیا و بامیه هنگام سحر سبب افت سریع قند خون و احساس گرسنگی در طول روز می شود.

4) بعد از خوردن سحری، بهتر است هنگام مسواک زدن برای کاهش تشنگی و خشکی دهان، از حجم کمتری خمیر دندان استفاده کنید.

5) سعی کنید در ماه رمضان میوه های آب دار و سبزیجات بیشتری مصرف کنید تا در طول روز دچار تشنگی نشوید.

6) بهتر است هنگام افطار از مخلوط آبلیموی تازه با آب یا چای کمرنگ یا شربت خاکشیر به جای قهوه و چای پر رنگ استفاده کنید.

7) خوردن 8 تا 12 لیوان آب از افطار تا هنگام سحر سبب می شود تا شما در طول روز کمتر دچار تشنگی شوید.

8) برای اینکه بعد از خوردن افطار و سحری دچار سوزش معده و ترش کردن نشوید بهتر است از غذاهای سبک و کم چرب استفاده کنید. در ضمن مایعات را پس از اتمام غذا بخورید و بلافاصله بعد از خوردن سحری به رختخواب نروید.

9) بهتر است افطار خود را با یک استکان آب ولرم یا یک فنجان شیر و عسل باز کنید و از خوردن غذا و شیرینی جات فراوان هنگام افطار بپرهیزید تا دچار سنگینی و مشکلات معده نشوید.

10) سعی کنید وعده های غذایی مانند پلو و خورشت را دو ساعت بعد از افطار میل کنید تا هضم آن آسان باشد.

11) برای جلوگیری از بروز یبوست و مشکلات روده، بعد از خوردن افطار آلو و انجیر خیس شده و میوه هایی همچون گلابی، هلو و هندوانه میل کنید.

12) ورزش سبک و پیاده روی بعد از افطار به هضم غذا و جلوگیری از یبوست کمک زیادی می کند.

13) وعده سحری را به هیچ عنوان حذف نکنید زیرا ادامه دادن به این روال در طول ماه رمضان سبب افت بدنی و تحلیل عضلانی خواهد شد.

14) نان و پنیر کم نمک با سبزی یا گردو با یک لیوان شیر از بهترین خوردنی ها برای سحر محسوب می شود زیرا علاوه بر حجم سبک دارای قوت بسیار است.

15) برای اینکه در طول روز کمتر تشنه شوید بهتر است علاوه بر خوردن آب فراوان در فاصله افطار تا سحر، از کربوهیدرات هایی همچون نان و غلات و ماکارونی سبوس دار در وعده افطار و سحر استفاده کنید. این مواد سبب می شود گلیکوژن بدن در حد نرمال حفظ شده و فرد کمتر دچار تشنگی شود.

موضوعات: مناسبتها, ماه مبارک رمضان  لینک ثابت
[سه شنبه 1391-05-03] [ 08:53:38 ق.ظ ]




سریال‏های رمضانی شبکه‏های عربی، آینه‏ آینده سریال‏های رمضانی تلویزیون ایران؟!
دیروز روزنامه الأخبار لبنان ضمیمه‏ای داشت تحت عنوان «راهنمای شبهای رمضان»؛ در این ضمیمه به طور مبسوط به معرفی سریال‏های رمضانی شبکه‏های عربی پرداخته شده بود. بد نیست رفقای عزیز و خصوصاً اهالی رسانه یه نگاهی به این ویژه‏نامه بندازند. توجه به این ویژه‏نامه از این حیث اهمیت داره که به نظرم، با توجه به سیر سریال‏های رمضانی صداوسیما در سال‏های اخیر، میتونه از حالا نقطه حضیض و سقوطی که سیمای ملی تا چند سال آینده به آن خواهد رسید رو به ما نشون بده!
بجز سریِ دوم سریال الغالبون که با موضوع مقاومت اسلامی لبنان توسط حزب الله ساخته شده و از شبکه المنار پخش میشه، تقریباً همه سریال‏ها به نوعی منحرف‏کننده افکار عمومی مسلمانان از موضوع اصلی ماه مبارک رمضان چه در بعد فردی و معنوی و چه در بعد اجتماعی و سیاسی محسوب میشن؛ و البته احتمالاً جنجالی‏ترین سریال امسال هم سریال عُمَر خواهد بود که از شبکه mbc پخش میشه.
همین‏جا فرصت رو مغتنم می‏شمرم و خواهش می‏کنم از رفقای عزیز که این شب‏های ماه مبارک رو پای این تلویزیون و سریال‏هاش یا توی عالم مجازی و پلاس و… تلف نکنید و تا می‏تونید از مجالس وعظ و دعا و ذکر و توسل که بحمدالله فراوانه، استفاده کنید و این فرصت ارتباط با خدا رو از دست ندید. از همه التماس دعا.
توضیح تصاویر: کاریکاتور اول، مدیر یکی از شبکه‏های عربی رو نشون میده که داره به ابلیس قول میده توی ماه رمضان که خدا دست و پای شیطان رو در غل و زنجیر می‏کنه، جای خالی ابلیس رو پر کنه! بقیه تصاویر هم عکس صفحات ویژه‏نامه الأخباره جهت مرور اجمالیش برای اونایی که نمی‏خوان تفصیلاً مطالعه کنن!

اینم لینکش:
al-akhbar.com/taxonomy/term/3944

منبع خبر:از پلاس سید کمیل  باقر زاده

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت
[یکشنبه 1391-05-01] [ 08:48:48 ق.ظ ]





رهبران گمراه كه سبب انحراف ديگران شوند، گناه آنان را نيز بر دوش مى‏‌كشند. «يصدّون … يبغونها عوجاً … يضاعف لهم العذاب»
به ايمان و عمل صالح خود مغرور نشويم كه تسليم مطلق بودن، شرط عبوديّت است. «آمنوا و عملوا الصالحات و اخبتوا الى ربّهم«
حوزه‌‏ى تبليغ پيامبران، در مرحله اوّل قوم خودشان است. «ارسلنا… الى قومه»
انبيا در برابر مخالفان خود سعه‏‌ى صدر دارند، در مقابل آن همه سخنان ناروا و تهمت‏‌هاى نابجا، باز هم سخن از منطق و برهان و عاطفه مى‏‌زنند.

منبع: تفسیر نور

موضوعات: مطالب روزانه, تفسیر  لینک ثابت
 [ 08:42:34 ق.ظ ]




خدا هستی را قسمت می کرد . خدا گفت :چیزی از من بخواهید ، هرچه که باشد شما را خواهم داد. سهمتان را از هستی طلب کنید . زیرا خدا بسیار بخشنده است.
و هر که آمد ، چیزی خواست . یکی بالی برای پریدن و دیگری پایی برای دویدن . یکی جثه ای بزرگ خواست و آن یکی چشمانی تیز. یکی دریا را انتخاب کرد و یکی آسمان را .
در این میان کرمی کوچک جلو آمد و به خدا گفت : خدایا ، من چیز زیادی از این هستی نمی خواهم . نه چشمانی تیز و نه جثه ای بزرگ ، نه بالی و نه پایی ، نه آسمان و نه دریا ، تنها کمی از خودت ، تنها کمی از خودت به من بده.
و خدا کمی نور به او داد.
نام او کرم شب تاب شد
خدا گفت : آن که نوری با خود دارد ، بزرگ است . حتی اگر به قدر ذره ای باشد . تو حالا همان خورشیدی که گاهی زیر برگی کوچک پنهان می شوی
و رو به دیگران گفت : کاش می دانستید که این کرم کوچک ، بهترین را خواست ، زیرا که از خدا جز خدا نباید خواست
عرفان نظر آهاری

موضوعات: مطالب روزانه, داستانک  لینک ثابت
 [ 08:28:26 ق.ظ ]




برای عضویت در سامانه پیامکی KHAMENEI.IR ، سریع‌ترین مرجع دسترسی به اخبار دیدارها، بازدیدها، پیام‌ها و بیانات رهبر انقلاب، یک پیامک بدون متن به شماره 20110 ارسال نمایید.

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت
 [ 08:21:52 ق.ظ ]




درس‌گفتار قرآن كریم
روز اول | شش خصوصیت متقین در قرآن
پرهيز از كوهنوردی كردن، حركت نكردن در خارزارها كه خارهای مغيلان دامن شما را نگيرد، اين یك جور پرهيز است و اسلام اين را به شما توصيه نمی‌كند. بلكه می‌گويد در سينه‌ی قضايا و واقعيت‌ها با حوادث روبرو بشويد و در عين حال پرهيز كنيد.
قرآن كريم مى‌گويد: «هدى للمتقين»؛ نمى‌گويد «هدى للمؤمنين». «هدى للمتّقين»؛ ممكن است كسى دين نداشته باشد، اما به همين معنايى كه گفتم، تقوا داشته باشد - او بلاشك از قرآن هدايت خواهد گرفت و مؤمن خواهد شد. اما اگر مؤمن تقوا نداشته باشد، احتمالاً در ايمان هم پايدار نيست.
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=20437   منبع:

موضوعات: مطالب روزانه, دینی مذهبی  لینک ثابت
 [ 08:19:59 ق.ظ ]