به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهرا-س-قروه، سلسله مباحث مهدویت با موضوع شبه شناسی در مکان سالن اجتماعات با حضور طلاب و اساتید این مدرسه مبارکه برگزارشد.

حجت الاسلام و المسلمین منصوره سپهر در جمع طلاب حوزه علمیه الزهرا سلام الله علیها  قروه اظهار داشت :مهمترین شبهاتی که راجع به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف وارد می شود این است که آن حضرت آیا خانواده دارد یا خیر؟ اگر ازدواج نکرده پس دینش کامل نیست .

درجواب باید گفته شود اگریک بی دین  این شبهه را مطرح کرد، می‌گویم شما که اصل دین ما را قبول ندارید پس حق ورود به فروع دین ما را هم ندارید ،همان طور که ما حق ورود و اشکال به فروع دین مسیحیت، یهودیت را نداریم .

اما اگر یک مسلمان اهل سنت، وهابیت این شبهه را مطرح کرد باید مثال‌هایی بیاوریم که خودشان قبول دارند.

اگر شبهه را اهل علم مطرح کرد از طریق علم می توانیم جواب دهیم که این جواب یا نقضی است یا حلی

 ایشان افزود: ما در جواب نقضی از روایات و دانسته‌های خودشان استفاده می‌کنیم که شما اهل سنت که می‌گوید :دجال  طول عمر داردپس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف که بسیار پاک و مقدس هست می‌تواند حیاتی بیشتر و طول عمر بیشتر از دجال داشته باشد.

در جواب حلی می‌گوییم، جواب این سوال اصلاً تاثیری در زندگی ما ندارد .

حجت الاسلام و المسلمین مسعودی سپهر ادامه داد :اگر امام زمان ازدواج کرده یا نه جوابشو به هرچه که باشد تاثیری در زندگی ما ندارد.

 ایشان خاطرنشان کردند که بعضی ها تحقیق کردند و به دو جواب رسیده‌اند که طبق سنت الهی باید ازدواج کرده باشد و بعضی ها می گویند احکام دین در زمان اضطراب انجام داده نمی‌شود شاید حضرت جز استثنا است .

اما اینکه یمانی می گوید من با چهار واسطه پسر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستم حالا جواب شبهه مهم است که اگر قبول نداشته باشیم که امام زمان ازدواج کرده پس ادعای یمانی به عنوان پسر امام زمان رد می شود.

 وی ادامه داد از جمله شبهاتی که درباره امام زمان مطرح می شود این است که آیا ممکن است که شخصی این همه سال زنده بماند ؟

در جواب باید بگویم که حیات یعنی روح و بدن، پس  روح و بدن هر دو در هم تاثیر دارند، اگر غذای سالم بخوریم طول عمر پیدا می‌کنیم از نظر پزشکی هم طول عمر اثبات شده است. روح و بدن هر وقت که سالم بود پس طول عمر خواهیم داشت. همچنین می تواند معجزه هم باشد مثل حضرت عیسی علیه السلام که بدون پدر به دنیا آمدند ،همچنین حضرت آدم و حضرت حوا که بدون پدر و مادر به دنیاآمدند.

شبهه دیگری که در مورد امام زمان وجود دارد در مورد اصل وجود امام زمان است،  آیا اصلاً امام زمان وجود دارد یا خیر؟

 حاج آقا منصوری سپهر با بیان اینکه باید ببینیم مخاطبما بی‌دین و لائیک است یا مسلمان، اگربی دین بود اصلا لزومی ندارد که توضیحی به او بدهیم زیرا اصل دین را قبول ندارد پس حق این پرسش را هم نباید داشته باشد،  اما اگر کسی که سوال می کند مسلمان است باید جواب بدهیم که طبق روایت ثقلین و روایات زیادی که داریم زمین بدون حجت نمی‌شود .

وی در ادامه بیان داشت که عده‌ای بیان  کردند: که چرا در زمان قیام امام زمان این همه کشتار و جنگ صورت می‌گیرد؟

 در جواب این اشخاص باید بگویم که اولاً آنهایی که می‌گویند دو سوم مردم دنیا وقتی که امام زمان ظهور می کند می میرند اکثراً در کتب اهل سنت است ، که اشتباهات بسیار آشکاری دارد،  دوماً بیشتر این کشتارها قبل از ظهور صورت می گیرد در زمان،  ولی العصر صلح و آرامش در همه جهان حاکم است .

 در آخر مهمترین شبهه که وجود دارد این است که آیا حضرت با شمشیر قیام می‌کند در این زمان که بمب هسته‌ای و سلاح‌های پیشرفته وجود دارد؟

 در جواب این افراد باید بگویم وقتی حضرت بیاید دو حرف از علم کشف شده و بقیه را حضرت کشف می‌کند مثل زمان حضرت سلیمان که آن زمان علم پیشرفت نکرده بود ولی یکی از افراد حضرتخت  ملکه سبا را در چشم هم زدنی می‌آورد، ابزار هرچه که باشد علمی در نزد حضرت است شاید سلاح قوی بیاورد شاید سلاح ها را از کار بیندازد ،

اینکه گفته شده که حضرت با ذوالفقار حضرت علی علیه السلام می آید در جواب باید بگویم که شمشیر یک نماد است مثل یدالله فوق ایدیهم که به معنای قدرت خداوند است. در پایان حجت‌الاسلام و المسلمین بیان داشتند باید روایات را به صورت عربی و صحیح یاد بگیرید و بیشتر بهروایات  به صورت عربی تکیه داشته باشید نه به ترجمه آن زیرا بسیاری از ترجمه‌ها ناقص هستند و فرد را در بر ورطه شک  قرار می دهند که عامل خیلی از انحرافات است که متاسفانه امروزه خیلی از طلبه‌ها نیز به خاطر این که فقط ظاهر روایات را می‌گیرند در ورطه انحراف قرار گرفته اند.

 

 

 

 

 

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



[چهارشنبه 1398-07-24] [ 12:27:00 ب.ظ ]