حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، عصر دیروز در دیدار حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی، رییس سازمان حج و زیارت، خواستار برطرف شدن مشکلات پیش آمده برای زائران بیت‌الله الحرام شد و گفت: فریضه حج مسائل حاشیه‌ای بسیاری دارد که اگر نسبت به آن‌ها غفلت شود، تبدیل به ضد آن خواهد شد.
 
وی بر تبدیل سوءظن‌ها به حسن ظن تأکید کرد و افزود: این‌که به مسؤولان حج کشور عربستان تفهیم شود مسائل سیاسی از مسائل حج و مسائل عبادی جدا است کار خوبی است، اما باید متذکر شوید که حُسن انجام مسائل عبادی ما، روی مسائل سیاسی ما هم تأثیر مثبت خواهد داشت.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به سخنان مخالف برخی از مداحان در مکه و مدینه اظهار داشت: ‌برخی از مداحان و خطبا فکر می‌کنند مکه و مدینه مانند حرم امام رضا‌(ع) و حرم حضرت معصومه‌(س) است و فکر می‌کنند اگر آنجا نغمه‌ای مخالف بزنند، خدمت به اهل بیت‌(ع) است که باید این فکر از ذهنشان بیرون کنند.
 
وی با بیان این‌که سخن مخالف با اعتقادات اهل تسنن خلاف دستورات ائمه اطهار‌(ع) است و این بزرگواران فرموده‌اند که از این کار را نکنید، تصریح کرد: چه بسا نغمه‌های مخالف سبب ریختن خون شیعیان و سبب فتاوایی از جانب آنان شود که مشکل‌آفرین است.
 
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی متذکر شد: به مداحان و خطبا تفهیم کنید که اگر وارد خط قرمز آنان شوید، فتاوای شدید و سختی دارند و بدانند که نه اعدام آنجا شهادت محسوب می‌شود و نه زندان جزو ذخیره آخرت آنها محسوب می‌شود، مکررا این را اعلام کنید تا ملکه ذهنی و علم باطنی شود تا از این ناحیه مشکلی ایجاد نشود.
 
وی حمل مواد مخدر از سوی برخی زائران به کشور عربستان را از دیگر مشکلات پیش‌روی سازمان حج و زیارت عنوان و اظهار کرد: برای ما عیب است که حاجی با خود چیزی را به آنجا ببرد، آنها کشف و فرد خطاکار را زندانی کنند، زندان آنجا بسیار هزینه‌بر است، به ویژه اینکه اگر آنها کشف کنند، سبب آبروریزی می‌شود.

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



[پنجشنبه 1391-03-25] [ 09:04:46 ق.ظ ]