پيرو در خواستهاي مكرر طلاب مدرسه دوره تخصصي نهج البلاغه و امامت با حضور همه طلاب و استاد محترم دوره حجت الاسلام والمسلمين جناب آقاي فيض كرميان كه اولين جلسه از اين دوره پربار در مورخ 29/11/92برگزار گرديد و در طول ترم ادامه دارد. معاون فرهنگي در ابتداي جلسه تاكيد بر جزوه نويسي از مباحث استاد نموده كه در پايان آزمون به عمل مي آيد و نمرات براي طلاب در زمينه برنامه هاي فرهنگي ثبت خواهد شد.
حجت الاسلام جناب آقاي فيض كرميان در ابتداي جلسه بر محكم بودن اعتقادات تاكيد نموده و فرمودند اعتقادات ما از اعمال ما مهم تر است و اصلاح اعتقادات در وهله اول مد نظر خداوندمتعال بوده است و تا اعتقادات اصلاح نشود نمي شود چيزي را اصلاح كردو در ميان مومنين كسي كه اعتقاداتش قوي تر باشد برتر است و كسي كه اهل علم و اعتقادت است برتر است از عبادت شخص جاهل و علمي كه مورد توصيه قرار گرفته در وهله اول علوم الهي است به توحيد، معاد، امامت و نبوت.


ايشان در ادامه به تعريف امامت پرداخته و فرمودند:"الامام هي رياسه عامه في امور دين و دنيا لشخص من الاشخاص بنيابه عن النبي(ص)” و سپس به تبيين لغوي واصطلاحي رياست و حاكميت پرداخته و در پايان كتاب مصباح المتحجد از مرحوم شيخ طوسي و زاد المعاد مرحوم علامه مجلسي معرفي نمودند.
اميد است در پايان اين دوره طلاب ديدگاه تازه اي نسبت به اعتقادت خود و اطرافيان خود داشته باشند و در رفع اعتقادات ضعيف مردم تلاشي بيش از پيش داشته باشند.

موضوعات: خبر فرهنگي  لینک ثابت



[چهارشنبه 1392-12-07] [ 09:39:00 ق.ظ ]