دوره شیوه  های جذب به نماز در سه  دوره کودکان، نوجوان و جوان با حضور حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای بحرینی از ستاد اقامه نماز استان قم در مورخ  16/2/94  در حوزه علمیه الزهرا(س) قروه در جمع مبلغین و طلاب و دانش آموختگان و همچنین با حضور طلاب حوزه علمیه حضرت زینب(س) سریش آباد برگزار گردید.

 در این دوره که بسیار مورد استقبال قرار گرفت  استاد به نکته های تربیتی  و اخلاقی و اسرار آفرینش و نظام هستی پرداخته  وافزودند: در جامعه کنونی خداشناسی مردم بسیار ضعیف است به همین دلیل حس سپاسگزاری ضعیف است . شمارش نعمتهای پروردگار وجدان سپاسگزاری را بیدار می کند و ما میتوانیم با یادآوری نعمتها و شمارش و تبیین نعمتها حس سپاسگزاری را تقویت نمود. در مقابل عظمت و زیبایی طبیعت که لذت می بریم احساس ستایشگری  و تواضع و فروتنی ما تقویت می گردد، طبع انسان دوست دارد خود را به آفریننده اثر زیبا نزدیک کنیم  و خود را موظف می داند که عظمت و زیبایی را ستایش کند و دوست دارد که خود نیز به گونه ای خالق  زیبایی و عظمت شود. استاد راهکار این امر را در یادآوری زیبایی ها و نعمتها و عظمتهای آفرینش دانستند و افزودند :ما باید جایگاه خود را  در نظام آفرینش پیدا کنیم وبه پرسش اینکه ما برای چه آفریده  شده ایم ؟ اگر پاسخ داده نشود انسان به پوچی می رسد  و پاسخ درست موجب تعالی انسان می گردد و لی اگر جوابی برای آن نیابد در سردرگمی می ماند.

استاد تاکید نمودند : رفتار ما گفتار ماست ،ماچه بدانیم وچه ندانیم گفتار ورفتار ما در طرف مقابل تاثیر دارد. ایشان به طلاب سفارش نمودند که کتاب فرهنگ مدرنیته را مطالعه نمایند و اطلاعات خود را افزایش دهند.

حجت الاسلام بحرینی  در ادامه شیوه های درست دعا و تضرع را بیان وتبیین نمودند  و افزودند باید دعا کرد که خدایا در دنیا ما را بیامرز نه اینکه خدایا ما را پاک بگردان زیرا ابتلاء به بیماری و گرفتاری سبب پاکی انسان است پس باید در دعا کردن احتیاط نمود و شرایط دعا را رعایت کرد تا به استجابت مطلوب برسد.

موضوعات: خبر فرهنگي, اخلاق  لینک ثابت



[یکشنبه 1394-02-20] [ 08:45:00 ق.ظ ]