?جمعی از دانشجویان اصلاح طلب با انتشار نامه ای از حجت الاسلام رییسی دعوت کردند تا در دانشگاه امیر کبیر با ایشان در مورد عملکرد ایشان در قوه قضاییه مناظره کنند!

تصور می کنید واکنشها به چنین نامه ای چیست؟ شاید عده ای که خود را انقلابی می دانند، فوری این دانشجویان را عامل و پازل دشمن بدانند و کیهان و جوان و فارس و تسنیم و… هم نویسندگان خود را به صف کنند تا این عناصر نامطلوب را رسوا کنند!!

?یا این طور فرض کنید، جمعی از دلنشجویان بسیجی دانشگاه تهران خواستار مناظره با سید محمد خاتمی شدند!
این بار مدعیان آزاد بیان و گفتگو با مخالف چه خواهند کرد؟
فحش و ناسزا و تحقیر است که با تبختر نثار بسیجی ها کنند! چرا که شان خود را اجل از حضور در این چنین مناظره ای می دانند!
♦️امروز اوج مطالبه تندترین دانشجویان حضور مسوولان در جلسه پرسش و پاسخ دانشگاه یا برگزاری مناظره بین دو آدم هم تراز از دو جریان سیاسی در کشور است، اما در سالهای ابتدایی انقلاب با همه بحرانها و حوادث خاص خودش، شهید بهشتی به دانشگاه می رود و با دانشجویان مخالف مناظره می کند!!
شهید بهشتی با سعه صدر اهانت‌ها و کج فهمی ها را تحمل می کند و دانشجویان هم آزادانه سخن می گویند. بدون آنکه از عواقب بعد مناظره ترس داشته باشند! اصولا بنا نبوده تا عواقبی پیش بیاید..
مثلا یک دستگاه اطلاعاتی خود را محق بداند که چند روزی دانشجو را به مهمانی ببرد!
امروز حتی در یک نهاد انقلابی هم نمی توان راس مجموعه را به مناظره و حتی گفتگو با زیر دستان خود فرا خواند.. بدتر از آن اینکه چنان از آرمانها دور شده ایم که بعضا در بین حزب اللهی ها هم این مباحث باور نکردنی و دست نیافتنی است و حتی مورد شماتت و مخالفت نیز واقع می شود…
اما باید باور کنیم روزی در این کشور، عالی ترین مقام قضایی، از اعضای حلقه اول انقلاب و مجتهد تراز اول با چند دانشجوی مخالف مناظره می کرده است!!

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



[یکشنبه 1398-04-09] [ 08:31:00 ق.ظ ]