بسمه تعالی

استاد حوزه و دانشگاه :

حماسه 9دی نشان دهنده بصیرت و هوشیاری گروه های مختلف مردم ایران بود

استاد حوزه و دانشگاه  با اشاره به نقش های دشمن برای براندازی  نظام جمهوری اسلامی گفت:حماسه 9دی نشان دهنده بصیرت و هوشیاری گرو ه های مختلف مردم ایران بود.

به گزارش خبرگذاری کوثر ازکردستان  :به مناسبت 9دی ، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت  مراسمی با حضور طلاب و اساتید و کادر مدرسه علمیه خواهران با سخنرانی حجت الاسلام المسلمین فرهنگیان ، استاد حوزه و دانشگاه  از ساعت10صبح در سالن دانشگاه آزاد اسامی برگزار شد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود:خداونددر این آیه خطاب به پیامبر اسلام فرمود: به مردم بگو این دینی که  برای شما نازل کرده است، مسیر آن محقق نمی شود مگر با بصیرت ، بصیرت غیرا زداشتن علم الزاما بصیرت نیست.

استاد حوزه ودانشگاه با اشاره به این که  بصیرت  نوری است ک علم در دل ایجاد می کند این یعنی بصیرت داشتن در راهی که قدم میگذارید. بنابراین بصیرتا داشتن هم علم م یخواهد و هم تقوای درونی که بتواند راه صخیح ازناصحیح را تشخیص دهد. بصیرت در جایی است که فتنه صورت بگیرد. با علم ظاهری چیزی تشخیص داده نمی شود . تشخیص حق کار بسیار سختی است. بصیرت نمود و بروزش در زمان فتنه است این است که انسان ها تشخیص داده می شوند.

وی افزود: قرآن کریم در آیات متعددی می فرماید: بدانید که دشمنان در برابر عهد و پیمان خود وفایی ندارند و همین باعث گردید تا قرآن را بزرسر نیزه کردند و عوام را که علم داشتن و فقط به ظاهر علم آگاه بودند در برابر فتنه های آن ها سر خم کردند و قرآن ناطق را تنها گذاشتند .

این مردم عالمانی بودند که علم داشتند ولی در برابر علم خود بصیرت نداشتند

امیرمومنان فرمودند: وقتی فضا ، فضا سوء ظن است ، اگر تو به جامعه اعتماد داشته باشی این خیانت است جرا که این فضا ، فضای بی بصیرتی است ، مسلمان اهل منطق است و اعتماد به دشمنی که خیرخواه مردم نیست بی بصیرتی است.

وی اظهار کرد: باتوجه به نقش های دشمن برای براندازی  نظام جمهوری اسلامی حماسه 9دی نشان دهنده بصیرت و هوشیاری گرو ه های مختلف مردم ایران بود.

 

 

 

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



[یکشنبه 1397-10-09] [ 09:01:00 ق.ظ ]