آنچه از بیانات دیروز آقا در جمع ایثارگران دفاع مقدس به دست آوردم:

1. دفاع مقدس تابلویی زیبا و ظریف است که برای توصیف آن لازم است هزاران کتاب هنرمندانه نوشته شود. (این جمله، هم راهبرده و هم راهکار! خیلی قشنگ بود!)
2. دوران دفاع مقدس دوران جهاد اصغر بود و اکنون دوران جهاد اکبر است، و این دوران به مراتب دشوارتر از آن دوران است. (وسائل‏الشيعة، ج 15، ص 161:عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ أَنَّ النَّبِيَّ بَعَثَ سَرِيَّةً فَلَمَّا رَجَعُوا قَالَ مَرْحَباً بِقَوْمٍ قَضَوُا الْجِهَادَ الْأَصْغَرَ وَ بَقِيَ عَلَيْهِمُ الْجِهَادُ الْأَكْبَرُ فَقِيلَ يَا رَسُولَ اللَّهِ مَا الْجِهَادُ الْأَكْبَرُ قَالَ جِهَادُ النَّفْسِ)
3. جهاد اکبر در این دوران، یعنی مبارزه با دو دشمن: استکبار خبیث + هواهای نفسانی
4.راه‏کار پیروزی در جهاد اکبر: پافشاری بر ارزش‏ها و اصول + رعایت تقوا در عرصه‏های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی.
5. گناه نکردن به معنای پیمودن ِ نیمی از راه سلوک‏إلی‏الله است. (خدایا توفیق ترک معصیت رو به همه ما عنایت کن… خدایا حبّ گناه رو از دل‏های ما بیرون کن…)
6. گناه مسؤولان در کوتاهی نسبت به مسؤولیت‏شان به مراتب سنگین‏تر از گناهان شخصی ِ دیگران است.
7. حركت ملت ايران با خستگی و بی‌حوصلگی برخی افراد دچار تزلزل و انحراف نمی‌شود. (این جمله بوی گلایه می‏ده؛ به نظرتون این «برخی افراد» کیا هستن؟ به شخص خاصی برمی‏خوره یا کلّیه؟!)
8. این انقلاب اسلامی برگشت‏ناپذیر است و این راه یقیناً ادامه پیدا خواهد کرد. (مهم اینه که ما تلاش کنیم و از خدا بخوایم که در این راه باقی بمونیم و خسته یا منحرف نشیم إن شاء الله.)
9. هرجا دیگران بار ِمسؤولیت را بر زمین بگذارند، جوان‏ها فوراً بار را برداشته و إن شاء الله به منزل می‏رسانند. (این جمله نشون می‏ده که آقا چقدر به جوان‏ها چشم امید دارند و چقدر به توان جوان‏ها اعتماد دارند

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



[یکشنبه 1391-02-31] [ 11:51:52 ق.ظ ]