برگزاری نشست اخلاقی فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) قروه با حضور حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای عباسعلی فرهنگیان عضو هئیت علمی حوزه و دانشگاه و همچنین مدرس حوزه ودانشگاه در جمع طلاب و اساتیدو کادر مدرسه ضمن بیان آیه 30 سوره فصلت به تفسیر آیه پرداختند:
إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَ لَا تَحْزَنُوا و َأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنتُمْ تُوعَدُونَ
بر آنان که گفتند : پروردگار ما الله است و پايداري ورزيدند، فرشتگان فرود مي‏آيند که مترسيد و غمگين مباشيد،
شما را به بهشتي که وعده داده بودند بشارت است.
حجت الاسلام فرهنگیان فرمودند: کسانی که راه خدا را در پیش می گیرند و استقامت می ورزند و کم نمی آورند ،کسانی هستند که ملائکه دائما بر آنان نازل می شوند و ملائکه کارشان این است که به مومن که در راه خداوند استقامت می ورزد، می گویند أَلَّا تَخَافُوا وَ لَا تَحْزَنُوا و َأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ –نترسوغصهنداشتهباشکهبهزودیبهبهشترهنمونخواهیشد. پسطلابگرامیبایدبدانیدکهراهدینوراهخداهموارهباسختیوغصه همراه است اگر مقاومت و استقامت داشته باشید مصداق َأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ- و به بهشت وعده داده شده رهنمون خواهید شد.
استاد فرمودند: طبق روایات آخرین نفری که وارد بهشت می شود وسعت بهشت او به اندازه دو برابر کره زمین خواهد بود که مومن هر چه بخواهد در آن بهشت به او داده خواهد شد.
حاج آقا فرهنگیان ضمن بیان نعمتهایی که به انسان داده شده فرمودند: اکثر افراد جامعه مصداق لایعقلون و لا یتفکرون و … هستند. در جامعه امروزی اکثر افراد از نظر مذهبی کامل نیستند و عده ی بسیاری از مردم مصداق- قلیل من عبادی شکور- هستند.جاده منتهی به خداوند بسیار خلوت است ولی جاده منتهی به شیطان بسیار شلوغ و پر سرو صداست و مومنین بسیار غریب هستند مومن واقعی کسی است گول اکثریت جامعه را نخورد و تمسخرو نگاه توهین آمیز و تحقیر کننده اکثریت مردم او را از راه حق باز ندارد اگر استقامت داشته باشد ملائکه به او آرامش می دهند. عرف جامعه ما دراکثر موارد خلاف دین و اسلام است از جمله مراسمات و عروسی های امروزی…

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



[دوشنبه 1394-09-30] [ 02:09:00 ب.ظ ]