1. هر قدر خدا را به واسطه‏ی نعمت ِ معرفت و محبت اهل بیت که در دل‏های ماهست شکر کنیم، باز هم کم است
2. مدح اهل بیت مدح ِ خود ِ مادح هم هست؛ چون ثابت می‏کند که مادح نسبت به زیبایی موجود در اهل بیت معرفت پیدا کرده است.
3. اگر انسان نیّت خود را خالص کند، از جنود الله می‏شود.
4. در مداحی، صرف ِ نیّت خالص کافی نیست؛ بلکه مداح باید چیزی را بخواند که شنونده را با اهل‏بیت بیشتر آشنا کند. (پس هر چیزی را نباید خواند.)
5. شعر پرمغز و زیبا + آهنگ خوش + صدای زیبا + مستمع ِ آماده و مشتاق => فرصت بزرگی که مداح باید از آن به درستی استفاده کند
6. ملت ایران از بلوغ فکری برخوردار است؛ پس مداحان هم باید متناسب با این سطح فکری، چیزهایی بخوانند که جامعه به آن احتیاج دارد. مهم‏ترین ِ این امور عبارت است از: دین، اخلاق، ایمان راسخ، بصیرت و شناخت دنیا و آخرت که منبع همه اینها عبارت است از قرآن و روایات.
7. آنچه جامعه را تکان می‏دهد، آنچه از دل ِ جامعه جاهلی عمّار و ابوذر تولید می‏کند، در درجه‏ی اوّل عبارت است از: ذکر قیامت و عذاب الهی و ترساندن ِ جامعه از سخط و نقمت الهی
8. اگر سرمايه‌هایى را كه در اختيار داريم، (اعمّ از سرمایه‏های مادی و معنوی) درست بشناسيم و به كار ببريم، بى‌نيازترين خلق خدا ملت ما و مسلمانها خواهند بود.
9. گرچه اهل‏بیت در اوج قله‏ای هستند که ما هیچ‏گاه به آن

ادامه مطلب :

 نخواهیم رسید، امّا جهت حرکت و مسیر زندگی را به ما یاد می‏دهند.
10. اینکه روز ولات حضرت زهراء روز زن است، یعنی زن باید در صراط فاطمه زهراء حرکت کند؛ صراط تقوا، عفاف، دانش، مقاومت، تربیت فرزند و همه‏ی فضیلت‏های معنوی.
11. بعضی به غلط خیال می‏کنند تا وقتی زن بی‏حجاب و بی‏اخلاق نباشد، نمی‏تواند در جامعه به انجام وظایف الهی در حوزه اجتماعی و سیاسی بپردازد.
12. این زندگی دنیوی با همه سختی‏ها و لذت‏هایش می‏گذرد، مهم این است که زنان جامعه مراقبت کنند که با خودنمایی و جلوه‏فروشی خود و جامعه را در معرض آسیب‏های ماندگار نیفکنند.
13. بر خلاف تبلیغات ابلهانه‏ی مای‏گرایان، حجاب مایه‏ی تشخّص، آزادی، وقار، ارزش، متانت و آبروی زن است.
14. زن با برداشتن حجاب‏هاى خود، با عريان كردن آن چيزى كه خداى متعال و طبيعت پنهان بودن آن را از او خواسته، خودش را كوچك مي‏كند، خودش را سبك مي‏كند ، خودش را كم‌ارزش مي‏كند.

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



[دوشنبه 1391-02-25] [ 08:34:10 ق.ظ ]