بسمه تعالی

به گزارش معاونت فرهنگی حوزه علمیه الزهرا (سلام الله علیها ) قروه  مراسمی به مناسبت وفات بانوی کریمه حضرت معصومه (سلام الله علیها) در خوابگاه این حوزه مبارکه با حضور طلاب درمورخ 8/10/96 با سخنرانی حجت السلام والمسلمین جناب آقای اسفندیاری با موضوع  فضایل و کرامات فاطمه معصومه (سلام الله علیها ) از نظر معصومین برگزار گردید.

استاد بزرگوار بیان داشتندکه در روایات زیادی از حضرت رضا(علیه السلام ) و فرزند بزرگوارشان حضرت جواد(علیه السلام )، نقل شده است که هر کس حضرت فاطمه معصومه(سلا الله علیها ) را در قم زیارت کند، از برای اوست بهشت".

از امام صادق(ع) روایت شده که فرمودند: خدای را حرمی است و آن مکه است، و پیغمبر(صلی الله علیه و آله وسلم) را حرمی است و آن مدینه است، و امیرالمؤمین(علیه السلام ) را حرمی است و آن کوفه است و ما را حرمی است و آن قم میباشد و زنی از فرزندانم در آن دفن شود به نام فاطمه(سلام الله علیها)، که هر کس او را زیارت کند، بهشت او را واجب شود.
بنابر این روایت، اگر کسی حق آن بزرگوار و پدر و برادر و خاندانش(علیه السلام ) را بداند و عارفانه آن حضرت(سلام الله علیها) را زیارت کند و حقوق خدا و مردم را ادا نماید و دیگر تصمیم بر گناه نداشته باشد، قطعا بهشت بر او واجب می گردد. اگر چه زیارت کردن آن بزرگوار، امکان دسترسی به چنین توفیقی را، برای انسان مهیا و آماده میکند. ضمن این که انسان در فردای قیامت از شفاعت آن حضرت و خاندان کریمش بهره‏مند خواند شد.

امروز این اشعه پاک خورشید امامت محل حضور مراجع و علمای جهان تشیع و اهل علم است.

بر اساس روياى صادقه ‏اى كه مرحوم آيت الله مرعشى نجفى(رحمه الله علیه)  ازپدر بزرگوارش مرحوم حاج سيدمحمود مرعشى نقل مى ‏كردند، قبر شريف حضرت معصومه(سلام الله علیها) جلوه ‏گاه قبر گم شده‏ مادر بزرگوارش حضرت صديقه طاهره (سلام الله عليها ) مى ‏باشد.
آن مرحوم در صدد بود كه به هر وسيله‏ اى كه ممكن باشد، محل دفن‏ حضرت زهرا (سلام الله عليها )را به دست آورد، به اين منظورختم مجربى را آغاز مى‏ كند و چهل شب آن را ادامه مى ‏دهد، تا درشب چهلم به خدمت‏ حضرت باقر(علیه السلام) و يا حضرت صادق(عليه السلام )شرفياب مى‏ شود، امام(علیه السلام ) به ايشان مى‏فرمايد:به دامن كريمه اهلبيت پناه ‏ببريد.

عرض مى‏كند: بلى من هم اين ختم را براى اين منظور گرفته‏ام كه قبر شريف‏بى‏بى را دقيقا بدانم و به زيارتش بروم.
امام(علیه السلام ) فرمود: منظور من قبر شريف حضرت معصومه (سلام الله علیها) درقم مى‏ باشد.

سپس ادامه دادند : براى مصالحى خداوند اراده فرموده كه محل دفن حضرت فاطمه‏ (سلام الله عليها )همواره مخفى بماند و لذا قبر حضرت معصومه (سلام الله علیها) راجليگاه قبرآن حضرت قرار داده است.هر جلال و جبروتى كه براى ‏قبر شريف حضرت زهرا (سلام الله علیها)  مقدر بود خداوند متعال همان جلال و جبروت‏ را بر قبر مطهر حضرت معصومه  (سلام الله علیها) قرار داده است.

درادامه استادبا روضه خوانی خود مجلس را به فیض رساندندوبا قرائت  زیارت آل یس و مراسم سینه زنی وپذیرایی از حاضرین ، مجلس خاتمه یافت.

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



[یکشنبه 1396-10-10] [ 10:25:00 ق.ظ ]