مدرسه علمیه الزهرا(س)قروه
 
 

آذر 1394
شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
 << < جاری> >>
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        





جستجو


حدیث روز




محتواها


فال حافظ


پاسخگویی آنلاین به شبهات


حدیث


قرآن آنلاین


اوقات شرعی


لحظه شمار غیبت







لااله الا الله ملک الحق المبین

ذکر کاشف الکرب
 





کزاکی مالکی مذهب بود، وی اولین بار امام خمینی (ره) را در پاریس ملاقات کرد و یک سال پس از پیروزی انقلاب ایران در سال ۱۹۸۰ زمانی که دانشجوی رشته اقتصاد در دانشگاه زاریا بود، در سمت معاون دبیرکل دانشجویان مسلمان آفریقا به ایران آمد و با رهبر ایران دیدار کرد. وی تحت تاثیر این دیدار شیعه شد.زکزاکی به زبان های انگلیسی، هداسایی، فارسی، عربی و اسپانیولی مسلط است.

دستگیری
در زمان رهبری زکزاکی، کشور نیجریه به یکی از پر جمعیت‌ ترین کشورهای شیعی جهان تبدیل شده است. وی تاکنون ۹ بار به زندان افتاده است.

وی عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) است.

کشته شدن فرزندان زکزاکی


سه پسر وی در راهپیمایی روز قدس زاریا سال ۲۰۱۴ بدست پلیس نیجریه کشته شدند.

در روز ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ( ۱۳ دسامبر ۲۰۱۵ ) بر اثر حمله ارتش نیجریه به شیعیان زاریا ، تنها پسر و همسر او کشته شدند و او نیز زخمی و دستگیر شد .

حال شیخ زکزاکی ، وخیم اعلام شده است .

در جریان این حمله، چندین عضو ارشد جنبش اسلامی نیجریه از جمله شیخ محمد توری، دکتر مصطفی سعید(به ترتیب معاون و پزشک شیخ زکزاکی) ابراهیم عثمان و جمی گلیما کشته شدند.



موضوعات: گزارش  لینک ثابت
[دوشنبه 1394-09-30] [ 02:27:00 ب.ظ ]




موضوعات: اخلاق  لینک ثابت
 [ 02:21:00 ب.ظ ]







چند سالی است که بعضی ها در روز نهم ربیع الاول به عنوان روز تاج گذاری (آغاز امامت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف) جشن می گیرند. و متاسفانه با برپایی چنین جشنی، سخنی از به درک واصل شدن قاتل حضرت زهرا سلام الله علیها در چنین روزی به میان نمی آورند و آن را نادیده می گیرند. در این مقاله بر آن شدیم تا با بررسی جشن تاج گذاری و عیدالزهراء حقیقت را روشن و واضح بگردانیم.

زمان شهادت امام حسن عسکری علیه السلام

برای شهادت امام حسن عسکری علیه السلام اقوال مختلفی وجود دارد، بعضی شهادت ایشان را اول ربیع دانسته اند (1) و برخی چهارم ربیع الاول را ذکر کرده اند. (2) ولی از میان تمامی اقوال (که ظاهرا حدود ده قول وجود دارد) سخن حق و صحیح آن است که شهادت ایشان در هشتم ربیع الاول بوده است.

و اما کیفیت و همچنین زمان دقیق شهادت ایشان طبق روایت معتبر محمد بن حسین و همچنین ابوسهل اسماعیل بن علی نوبختی به این شرح است:

در هنگام نماز صبح روز هشتم ربیع الاول، امام حسن عسکری علیه السلام فرزند خودشان یعنی حجة بن الحسن عج را به حضور طلبیدند.

همینکه امام حسن علیه السلام نگاهش به فرزندش افتاد گریه کرد و فرمود: ای سید اهل بیت خود، به من آبی بده. که همانا من به سوی پروردگارم می روم. سپس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با جوشانده ای که برای حضرت آماده کرده بودند ایشان را سیراب نمودند. در این هنگام امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند که مرا برای نماز مهیا کنید. و امام زمان عج نیز پدرشان را وضو دادند. و در همان وقت نماز صبح، یازدهمین خورشید امامت و ولایت به شهادت رسیدند.(3)
هشتم ربیع الاول روز آغاز امامت امام زمان (عج)

با توجه به مطلبی که گذشت زمان دقیق شهادت امام حسن عسکری علیه السلام هنگام نماز صبح روز هشتم ربیع الاول بوده است. معلوم و واضح است که زمان نماز صبح قبل از طلوع آفتاب و آغاز روز می باشد. و به همین جهت روشن می شود که با طلوع آفتاب و شروع روز هشتم ربیع الاول امامت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف آغاز شده است. و نهم ربیع الاول روز دوم امامت ایشان بوده است.

آیاروز آغاز امامت ائمه علیهم السلام روز شادی و فرح است ؟

قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى اطَّلَعَ إِلَى الْأَرْضِ فَاخْتَارَنَا وَ اخْتَارَ لَنَا شِيعَةً يَنْصُرُونَنَا وَ يَفْرَحُونَ لِفَرَحِنَا وَ يَحْزَنُونَ لِحُزْنِنَا وَ يَبْذُلُونَ أَمْوَالَهُمْ وَ أَنْفُسَهُمْ فِينَا أُولَئِكَ مِنَّا وَ إِلَيْنَا. (4)

مولا امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: خداوند تبارک و تعالی مخلوقات زمین را مورد توجه و دقت قرار داد، سپس ما (اهل بیت) را اختیار فرمود و برای ما شیعیان را اختیار فرمود. شیعیانمان ما را یاری می کنند و در فرح و شادی ما اظهار خوشحالی می کنند و برای حزن ما اظهار حزن و اندوه می کنند. و آنها اموال و نفس های خودشان را برای ما بذل و بخشش می نمایند. آنها از ما و به سوی ما هستند.

ما شیعیان موظفیم تا در فرح و شادی اهل بیت علیهم السلام اظهار سرور و خوشحالی کنیم، همانطوریکه خودشان به ما امر فرموده اند. و به همین جهت است که شیعیان در اعیاد و موالید اهل بیت علیهم السلام جشن برپا می کنند و شادی و فرحشان را اظهار می کنند.

در رابطه با روز آغاز امامت ائمه علیهم السلام نیز باید ببینیم که آیا روز شادی ایشان بوده است، که ما نیز به پیروی از آنها در آن ایام خوشحال باشیم، یا نه؟ با کمی تتبع در روایات در می یابیم که نه تنها ایشان ما را امر به شادی و فرح در چنین روزهایی نکرده اند، بلکه با دقت در سیره خودشان نیز متوجه می شویم که اصلا چنین ایامی را جشن نمی گرفتند. و حتی در سیره هیچکدام از اصحاب و علما و فقهای شیعه نیز اقامه جشن در روز آغاز امامت ائمه علیهم السلام نمی یابیم. به عنوان مثال در کجا داریم که امام حسین علیه السلام بعد از شهادت امام حسن علیه السلام، به عنوان روز آغاز امامت خودشان جشن گرفته باشند؟ و یا در کجا می یابیم در روز یازدهم محرم که روز آغاز امامت امام سجاد علیه السلام می باشد ائمه علیهم السلام اظهار شادی کرده باشند؟ فلذا به یقین می توان گفت که ما هیچ دلیلی نداریم که روز آغاز امامت ائمه علیهم السلام روز شادی ایشان می باشد.

حتی اگر فرض کنیم که روز آغاز امامت ائمه علیهم السلام روز جشن و شادی می باشد، باز هم نمی توانیم روز نهم ربیع الاول را به عنوان اولین روز امامت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف جشن بگیریم، زیرا همانطورکه اثبات شد روز نهم ربیع الاول دومین روز امامت ایشان می باشد و همان روز هشتم ربیع الاول روز آغاز امامت حجة بن الحسن العسکری می باشد.

و همچنین اگر قبول کنیم که اولین روز امامت ائمه علیهم السلام روز شادی می باشد، چگونه است که این امر را به امام زمان عج اختصاص داده اند و اولین روز امامت بقیه امامان را جشن نمی گیرند؟ به کدام دلیل فقط اولین روز امامت امام زمان عج روز شادی است و نه بقیه امامان علیهم السلام؟ اگر واقعا چنین ایامی ایام شادی و فرح است چرا اولین روز امامت امام رضا علیه السلام را به عنوان مثال جشن نمی گیرند؟ همچنین اگر گفته شود دلیل اختصاص جشن و سرور در آغاز امامت امام زمان عج زنده بودن و یا طولانی شدن و استمرار امامت ایشان می باشد. باز هم می گوییم به کدامین دلیل زنده بودن و یا طولانی شدن و استمرار امامت امامی، موجب می شود که روز آغاز امامت آن امام تبدیل به جشن و سرور گردد؟

نهم ربیع الاول، جشن عیدالزهراء

شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام روز نهم ربیع را جشن می گیرند، ولی نه به عنوان “جشن تاج گذاری” بلکه شادی ما در این روز به دلیل به درک واصل شدن قاتل حضرت زهرا سلام الله علیها و غاصب فدک و خلافت امیرالمومنین علیه السلام و منشأ بدعتها و ضلالتها ، می باشد.

در این رابطه احمد بن اسحاق، که از خواص اصحاب امام علی النقی و امام حسن عسکری علیهما السلام بوده و به خدمت امام مهدی عج نیز رسیده است، نقل می کند که در چنین روزی خدمت امام حسن عسکری علیه السلام رسیده و ایشان را مسرور و خوشحال دیده است. از ایشان علت شادی و فرح را جویا می شود و امام حسن عسکری علیه السلام می فرمایند:

به درستی که خبر داد مرا پدرم، که حذیفة بن یمان در روز نهم ربیع الاول خدمت جدم حضرت رسول صلی الله علیه و اله رسید. حذیفة گفت: حضرت علی و حسنین علیهم السلام را دیدم که با حضرت رسول غذا میل می فرمودند و آن حضرت به روی ایشان تبسم می نمود و به حسنین علیهما السلام میفرمود:

بخورید! گوارا باد از برای شما برکت و سعادت این روز، به درستی که این روز روزی است که حق تعالی دشمن خود و دشمن شما را هلاک میفرماید و در این روز دعای مادرِ شما (5) را مستجاب میگرداند….. در این روز فرعونِ اهل بیتِ من و ستم کننده بر ایشان و غصب کننده حق ایشان هلاک میشود.
در ادامه حضرت رسول صلی الله علیه و اله فرمودند که خداوند به من وحی کرده که:

ای محمد! علی به منزلت تو نمی رسد مگر به آنچه که از بلاها توسط فرعون آن عصر و غصب کننده حق او بر او وارد میشود. کسی که جرات پیدا میکند تا گفته های مرا تغییر دهد و به من شرک آورد و مردم را از راه رضای من منع می کند. و گوساله ای از برای امت تو برپا می کند که آن ابوبکر است و به من کفر می ورزد در عرش و عظمت و جلال من، به درستی امر کرده ام ملائکه هفت آسمان خود را که برای شیعیان و محبان دین شما عید بگرداند روزی که آن ملعون (…) کشته میشود.

از این ماجرا می گذرد تا روزی که عمر مي ميرد. و حذیفة خدمت امیرالمومنین علیه السلام می رسد. مولا علی علیه السلام به وی میفرمایند: آیا به یاد داری آن روزی را که آمدی به نزد سید من رسول خدا، من و دو سبط او حسنین علیهم السلام نزد او بودیم و با او غذا میخوردیم ایشان تو را بر فضیلت این روز آگاه ساخت؟ پس از یادآوری حذیفة، مولا علی علیه السلام هفتاد و دو نام برای این روز ذکر می کنند. که در این جا برخی از آنها را ذکر می کنیم:

اين روز روز استراحت مؤمنان است زيرا از شر آن منافق استراحت يافتند، روز زايل شدن كرب و غم، روز غدير دوم، روز تخفيف گناهان شيعيان، روز برهم شكستن بناي كفر و عدوان، روز عيد بزرگ خدا، روز مستجاب شدن دعا، روز كندن جامة سياه، روز ندامت ظالم، روز شكسته شدن شوكت مخالفان، روز نفي هموم، روز عفو از گناه شيعيان، روز عيد اهل بيت، روز مقبول شدن اعمال شيعيان، روز قتل منافق، روز قهر بر دشمن، روز خراب شدن بنيان ضلالت، روز خنك شدن دلهاي مؤمنان، روز رهايي مؤمنان از شر كافران، روز برطرف شدن بدعتها، روز ترك گناهان كبيره، روز ندا کردن به حق و روز عبادت است.(6)

مرحوم سید بن طاووس بعد از نقل این روایت می فرمایند :من این حدیث را از خط محمد بن علی بن محمد بن طیّ نقل مینمایمو بر اساس تفحّصی که من در کتابها داشتهام ، دسته ای از روایات را موافق با این روایت یافتم و لذا بر آن اعتمادنمودمو به سزاست که این روز که در حدیث امده استرا بزرگ شمرد و در آن اظهار سرور و شادمانی نمود.(7)

به همین جهت است که متقدمین و متأخرین از علما و فقهای شیعه این روز را روز به درک واصل شدن … می دانستند و در این روز اظهار سرور و خوشحالی میکردند. و حتی بعضی از آنها کتاب های جداگانه ای در اثبات این حقیقت نوشته اند. از جمله آنها می توان به کتاب علامه مجلسی رحمة الله علیه، کتاب صاحب مستدرک (محدث میرزا شیخ حسین نوری) و همچنین کتاب “فصل الخطاب فی تاریخ قتل ابن الخطاب” که در عصر ما نوشته شده است، اشاره کرد.

علامه مجلسی رحمة الله علیه در این رابطه می فرمایند: و المشهور بین الشیعة فی الأمصار و الأقطار فی زماننا هذا هو أنه الیوم التاسع من ربیع الأول، و هو أحد الاعیاد. یعنی بین شیعیان در تمامی نقاط و نواحی در زمان ما مشهور است که به درک واصل شدن او در روز نهم ربیع الاول می باشد. و آن روز یکی از اعیاد است.

در ادامه ایشان در رابطه با شبهه ای که توسط برخی گفته می شود که روز مرگ عمر 28 ذی الحجة بوده است میفرمایند: اعتبار تلك الروايات مع الشهرة بين أكثر الشيعة سلفا وخلفا لا يقصر عما ذكرهالمؤرخون من المخالفين، ويحتمل أن يكونوا غيروا هذا اليوم ليشتبه الامر على الشيعةفلا يتخذوه يوم عيد وسرور.

یعنی اعتبار آن روایات (در اثبات مرگ عمر در روز نهم ربیع) بعلاوۀ شهرتی که بین اکثر شیعیان سلف و خلف دارند، کمتر از آنچه مورخین مخالف نقل کرده اند (که روز مرگ وی 28 ذی الحجة است) نیست. (به عبارت دیگر اعتبار روایت نهم ربیع با گفته های مخالفین رد نمی شود) و احتمال دارد که مخالفین این روز را تغییر داده اند تا امر برای شیعیان مشتبه شود، و آن روز را روز عید و سرور نگیرند. (8)

مرحوم صاحب جواهر در موردفضیلت نهم ربیع الاول می نویسد :به خبری اسناد داده شده به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در فضیلت و شرافت و برکت این روز دست یافتم (در اینجا اشاره به روایت احمد بن اسحاق دارند)….و این روزعلی الخصوص برای ما و ائمه ما علیهم السلام عید است.(9)

حرف آخر

با توجه به دلایل و براهین واضح و روشنی که ارائه شد روز نهم ربیع الاول روز اظهار جشن و سرور و تبری از دشمنان اهل بیت علیهم السلام می باشد.

البته این نکته را نیز متذکر می شویم که یاد و ذکر نام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در هر زمانی نیکوست، و شرعاً حرام نیست که افرادی بخواهند در این روز به بهانه ایام آغاز امامت حضرت مهدی عج از ایشان یاد کنند. ولی همواره باید به خاطر داشت که این روز، روز اظهار تبری و برائت از دشمنان اهل بیت علیهم السلام می باشد، و این همان سیره و سنت ائمه اطهار علیهم السلام بوده است.

فلذا تضعیف و بلکه دوری از سیره ایشان به نحوی که هیچ سخنی از تبری در این روز به میان آورده نشود، و بزرگ کردن و گرامیداشتن جشنی که هیچ توصیه ای به آن نشده است، یقینا مورد رضایت ائمه اطهار علیهم السلام نمی باشد.

متاسفانه همین مساله را در سالهای اخیر شاهد بوده ایم که پرچمداران “جشن تاج گذاری” با بزرگ نمودن این جشن هیچ سخنی از تبری از دشمنان اهل بیت علیهم السلام به میان نمی آورند.

به همین جهت، شیعیان باید هوشیار باشند و نگذارند افرادی نام امام زمان عج را وسیله و ابزاری قرار دهند تا تبرّی را در میان ایشان کمرنگ و بلکه حذف نمایند. و مطمئن باشیم که اگر چشمانمان را ببندیم و از کنار اینگونه فتنه ها بگذریم، روزی چشم باز خواهیم کرد و می بینیم که هیچ اثری از برائت و تبری در میان شیعیان باقی نمانده است.

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد………با رکن تبرّی است که محکم گردد

یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست………یا رب نکند که رزق ما کم گردد

موضوعات: گزارش  لینک ثابت
 [ 02:18:00 ب.ظ ]




 

 


برگزاری نشست اخلاقی فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) قروه با حضور حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای عباسعلی فرهنگیان عضو هئیت علمی حوزه و دانشگاه و همچنین مدرس حوزه ودانشگاه در جمع طلاب و اساتیدو کادر مدرسه ضمن بیان آیه 30 سوره فصلت به تفسیر آیه پرداختند:
إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَ لَا تَحْزَنُوا و َأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنتُمْ تُوعَدُونَ
بر آنان که گفتند : پروردگار ما الله است و پايداري ورزيدند، فرشتگان فرود مي‏آيند که مترسيد و غمگين مباشيد،
شما را به بهشتي که وعده داده بودند بشارت است.
حجت الاسلام فرهنگیان فرمودند: کسانی که راه خدا را در پیش می گیرند و استقامت می ورزند و کم نمی آورند ،کسانی هستند که ملائکه دائما بر آنان نازل می شوند و ملائکه کارشان این است که به مومن که در راه خداوند استقامت می ورزد، می گویند أَلَّا تَخَافُوا وَ لَا تَحْزَنُوا و َأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ –نترسوغصهنداشتهباشکهبهزودیبهبهشترهنمونخواهیشد. پسطلابگرامیبایدبدانیدکهراهدینوراهخداهموارهباسختیوغصه همراه است اگر مقاومت و استقامت داشته باشید مصداق َأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ- و به بهشت وعده داده شده رهنمون خواهید شد.
استاد فرمودند: طبق روایات آخرین نفری که وارد بهشت می شود وسعت بهشت او به اندازه دو برابر کره زمین خواهد بود که مومن هر چه بخواهد در آن بهشت به او داده خواهد شد.
حاج آقا فرهنگیان ضمن بیان نعمتهایی که به انسان داده شده فرمودند: اکثر افراد جامعه مصداق لایعقلون و لا یتفکرون و … هستند. در جامعه امروزی اکثر افراد از نظر مذهبی کامل نیستند و عده ی بسیاری از مردم مصداق- قلیل من عبادی شکور- هستند.جاده منتهی به خداوند بسیار خلوت است ولی جاده منتهی به شیطان بسیار شلوغ و پر سرو صداست و مومنین بسیار غریب هستند مومن واقعی کسی است گول اکثریت جامعه را نخورد و تمسخرو نگاه توهین آمیز و تحقیر کننده اکثریت مردم او را از راه حق باز ندارد اگر استقامت داشته باشد ملائکه به او آرامش می دهند. عرف جامعه ما دراکثر موارد خلاف دین و اسلام است از جمله مراسمات و عروسی های امروزی…

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت
 [ 02:09:00 ب.ظ ]


...


موضوعات: خبر روز  لینک ثابت
[سه شنبه 1394-09-24] [ 11:41:00 ق.ظ ]




 

 

 

بسمه تعالی


برگزاری آزمون مشاوران
آزمون کتبی مشاوران مدرسه های علمیه قروه و سریش آباد با هماهنگی های استانی در مدرسه علمیه قروه در تاریخ 17/9/94 برگزار و مصاحبه حضوری طی دو روز با حضور شرکت کنندگان در دوره و اساتید برجسته مدعو که توسط استان هماهنگ شده بود ،در مورخ 18و19آذر ماه 94 برگزار گردید.
این آزمون طبق ضوابط و دستور العمل ابلاغی از سوی مرکز مدیریت استانی برگزار و نتایج حاصله آن از سوی اساتید ارزیابی و مصاحبه، مطلوب ارزیابی گردید.
حضور شرکت کنندگان در این دوره که شامل اساتید و کادر و مبلغین و طلاب مدارس بود، به دلیل اینکه مصاحبه کنندگان طبق پاسخنامه سوالات ونتیجه پاسخگویی، از نظر روانشناسی طلاب را مورد ارزیابی و و اکاوی قرار می دادند و نتیجه روحیات و خلقیات را به خود شخص اعلام می نمودند، که این امر رضایت و خرسندی مصاحبه شوندگان به دلیل اینکه منجر می شد که با روحیات خود آشنا شوند و توانایی خود را بهتر بشناسند را در بر داشت.
شایان ذکر است که تعدادی از شرکت کنندگان در این آزمون از مدارس علمیه سنندج و کامیاران بودند که حضور ایشان در جمع طلاب قروه سبب افتخار و مباهات می باشد.



 

موضوعات: گزارش  لینک ثابت
 [ 11:28:00 ق.ظ ]




 




برگزاری نشست اعضای شورای مدرسه علمیه الزهرا(س) قروه


نشست اعضای شورای مدرسه که اعضا توسط طلاب هر پایه وبا رای گیری خود طلاب انتخاب شد با هدف بررسی مسائل و مشکلات از دید طلاب و همفکری اعضای شورا در رفع مسائل مطرح شده و ارائه راهکار و روش برخورد با مسئله در مدرسه علمیه الزهرا(س) قروه برگزار گردید.
اعضای این شورا شامل:
- مدیر مدرسه سرکار خانم زهرا عبدی
- معاون فرهنگی- خانم مهری رحمتی
- مشاوره- خانم ژاله پرویزی
- معاون آموزش- خانم نسیم غلامی
- نماینده پایه اول خانم سکینه دهقانی
- نماینده پایه دوم خانم مریم اسدی
- نماینده پایه سوم خانم سمیه امینی
- نماینده پایه چهارم خانم شیوا خسروی
- نماینده پایه پنجم خانم مریم مرادی
در ابتدای جلسه که با قرائت قرآن همراه بود معاون فرهنگی مدرسه به بیان اهداف این گروه پرداختند وبیان داشتند که هدف این گروه بررسی مسائل و اموری است که در درون طلاب است و گاهاً مسئولین مدرسه با آن مواجهه هستند . اعضای شورای هر کلاس موظف است مسائلی که در کلاس در همه ابعاد مطرح است و یا سوالاتی که طلاب در ذهن دارند و به طور مستقیم نمی توانند مطرح کنند را از این طریق بیان و با همکاری اعضای شورا به راه حل مناسب و پاسخ در خور مسئله توسط مسئولین مدرسه ارائه گردد.
در ادامه سرکار خانم زهرا عبدی مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) قروه افزودند: مسئولین مدرسه موظف هستند که محیط آرام و به دور از تنش را فراهم نمایند که طلاب از نظر آموزشی و فرهنگی پرورش مطلوبی را داشته باشند و این امر میسر نیست مگر با همکاری خود طلاب که در گیر مسائلی هستند که از نظر رتبه بندی اهمیت باید اولویت بندی شده و رسیدگی کنیم.در ادامه خانم عبدی بیان داشتند که سخنان وموضوعاتی که در این جلسه مطرح خواهد شد باید اعضا در بیان آن و منتقل کردن جواب مورد نظر، امین باشند و مسائل سایر کلاسها را به کلاس خود منتقل ننمایند.
در ادامه این نشست صمیمی که اعضای شورا از این جلسه ارزیابی خوبی داشتند به بیان مسائل کلاس خود پرداختند که اکثر موارد مربوط به فشردگی برنامه های فرهنگی،پژوهشی و آموزشی است که تک تک به همه درخواستهای اعضا توسط مسئولین مربوطه پاسخ ارئه گردید.
به عنوان مثال نماینده پایه اول طبق نظر طلاب کلاس درخواست داشتند که کلاس را به دلیل اینکه ازدحام زیادی دارد به دو کلاس تفکیک نمایند که توسط مدیر و طبق ضوابط اجرایی مدرسه پاسخ داده شد.
در پایان مصوبات جلسه به شرح ذیل می باشد:
- در حوزه های علمیه باید استعداد یابی وتقسیم مسئولیت صورت گیرد.
- کلاسهای فوق برنامه با موضوعات وبلاگ نویسی و آشنایی با کامپیوتر برگزار گردد.
- کلاس شیوه های تبلیغ و کلاسداری توسط استاد مجرب برگزار گردد.
- مصوب گردید اعضا شورا طلاب را به حضور فعال و موثر در دوره های تشویق نمایند.
- مصوب گردید اعضا شورا در انجام امور مختلف در حوزه با مسئولین همکاری جدی و صمیمی داشته باشند.
- سرکار خانم سمیه امینی به عنوان مسئول ورزش و تجهیزات ورزشی مدرسه انتخاب گردید.
امید است باادامه اینچنین نشستهای صمیمی بتوانیم گامی در جهت رشد و تعالی حوزه های علمیه که هدف غایی همه مسئولین می باشد برداریم.
این نشست از نظر اعضاء شورا بسیار مفید و مطلوب ارزیابی گردید.

 

موضوعات: گزارش  لینک ثابت
 [ 11:19:00 ق.ظ ]






بسمه تعالی


برگزاری سخنرانی به مناسبت هفته پژوهش با موضوع؛ انگیزه طلاب به امر پژوهش توسط آقای فرهنگیان-زید عزه-
تنها دینی که به بحث علم به صورت جدی اهمیت داده است، اسلام است. برخلاف مسیحیان و یهودیان.
گالیله به جرم اینکه یک نظریه علمی دارد او را کشتند چون کشیشان و یهودیان و مسیحیان افراد خشک مغز بودند. آنها هر چه جاهل تر بودند به اصطلاح خودشان، مومن تر بودند. هر چه عالم بود، بی دین حساب می شد.
در سرتاسر آموزه های اسلام و تشیع یک تناقض علمی وجود ندارد، البته برخی از حرفهای اسلام فرای عقلی است اما مخالف عقل نیست. عقل فقط کلیات را می پذیرد و جزئیات کار شرع و دین است.
ارزش و اهمیت علم تا بدان حد است که در همه موضوعات آن اسلام مباحثی را مطرح نموده است؛مثلا در مورد زمان علم آموزی، مکان علم آموزی، موضوع علوم و ….
سخنان زیبای مقام معظم رهبری؛ در خانواده ما کسی شب را به صبح نمی رساند مگر با مطالعه کتب.
فلسفه وجودی طلاب حل مشکلات و کم کردن بار مسائل دیگران است و این با علم و عمل حاصل می گردد.



موضوعات: گزارش  لینک ثابت
 [ 11:14:00 ق.ظ ]













ربیع الاول

برکات و اعمال ماه ربیع الاول

ماه “ربیع الاول” همانگونه كه از اسم آن پیداست بهار ماه ها مى باشد؛ به جهت اینكه آثار رحمت خداوند در آن هویداست . در این ماه ذخایر بركات خداوند و نورهاى زیبایى او بر زمین فرود آمده است . زیرا میلاد رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) در این ماه است و مى توان ادعا كرد از اول آفرینش ‍ زمین رحمتى مانند آن به خود ندیده است .

ماه محرم و صفر را پشت سر گذاشتیم با اندوه و اشک و ناله ،اشک ریختیم و دل تازه کردیم و با یاد عظمت آقا ابا عبدالله الحسین بزرگ شدیم، از خزان عفلت به برکت اشک های محرم و صفر به بهار رسیدیم و اکنون وقت آن است که در این بهار به یمن رویش دوباریمان سجده شکر به جای آوریم و این بهار را قدر بدانیم و بندگی کنیم.

ماه “ربیع الاول” همانگونه كه از اسم آن پیداست بهار ماه ها مى باشد؛ به جهت اینكه آثار رحمت خداوند در آن هویداست . در این ماه ذخایر بركات خداوند و نورهاى زیبایى او بر زمین فرود آمده است . زیرا میلاد رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) در این ماه است و مى توان ادعا كرد از اول آفرینش ‍ زمین رحمتى مانند آن به خود ندیده است . چرا كه او داناترین مخلوقات خداوند و برترین آنها و سرورشان و نزدیكترین آنها به خداوند و فرمانبردارترین آنها از او و محبوبترینشان نزد او مى باشد، این روز نیز برتر از سایر روزهاست . و گویا روزى است كه كاملترین هدیه ها، بزرگترین بخشش ها، شاملترین رحمتها، برترین بركتها، زیباترین نورها و مخفى ترین اسرار در آن پى ریزى شده است .

پس بر انسان مسلمان كه برترى رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) را قبول داشته و مراقب رفتار با مولایش مى باشد واجب است در این ماه به شکرانه ارازنی شدن آن نعمت بزرگ به عبادتی از سر شور و اشتیاق بپردازد،گرچه عبادات شبانه روزی عالمیان هرگز در خور چنین نعمتی نخواهد بود اما “آنچه سعی است ما در طلبش بنماییم".

مهمترین اعمال این ماه
شب اوّل:
این شب به نام «لیلة المبیت» مزیّن است، در این شب یک حادثه مهمّ تاریخى واقع شد و آن این که در سال سیزدهم بعثت، رسول خدا(صلى الله علیه وآله) از مکّه به قصد هجرت به سوى مدینه، از شهر خارج شد و در «غار ثور» پنهان گردید و امیر مۆمنان على(علیه السلام) براى اغفال دشمنان، فداکارانه در بستر رسول خدا(صلى الله علیه وآله) خوابید
آیه شریفه «وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْرِى نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّهِ وَ اللّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبادِ ؛ بعضى از مردمِ (با ایمان و فداکار) جان خود را در برابر خشنودى خدا مى فروشند و خداوند نسبت به بندگان مهربان است»(1) در حقّ آن حضرت نازل شد.(2)
سال هجرت رسول خدا(صلى الله علیه وآله) مبدأ تاریخ مسلمانان است و تحوّلى عظیم در جهان اسلام روى داد.
1- روزه گرفتن به شكرانه سلامتی پیامبر اعظم و امیرمۆمنان از گزند كفار و مشركان در اول ربیع‏الاول.
2- خواندن زیارت پیامبر (صلی الله علیه و آله) و علی (علیه السلام) در این روز.

روز هشتم:
در روز هشتم ربیع الأوّل، سال 206، شهادت امام حسن عسکرى(علیه السلام) طبق روایتى واقع شده است و از همان روز، امامت حضرت صاحب الزّمان، حجّة بن الحسن ـ عجّل الله تعالى فرجه الشریف ـ آغاز گردید.(3)
در این روز شایسته است زیارت امام حسن عسکری علیه السلام خوانده شود.

روز دهم :
روز ازدواج رسول خدا(صلى الله علیه وآله) با حضرت خدیجه کبرى(علیها السلام) است در حالى که رسول خدا(صلى الله علیه وآله) 25 ساله بود و حضرت خدیجه(علیها السلام)40 ساله. به همین مناسبت روزه این روز به عنوان شکرگزارى مستحب شمرده شده است.(4)

روز دوازدهم:
این روز مطابق نظر مرحوم شیخ کلینى و مسعودى و همچنین مشهور میان اهل سنّت، روز ولادت با سعادت نبىّ مکرّم اسلام(صلى الله علیه وآله)است.(5)
همچنین در این روز، رسول خدا(صلى الله علیه وآله) بعد از 12 روز که مسیر راه میان مکّه و مدینه را پیمود وارد مدینه گردید.(6) و نیز روز انقراض دولت بنى مروان در سال 132 است.(7)
اعمال مستحب در این روز به شكرانه انقراض دولت اموی دو مورد است:
1- روزه گرفتن.
2- دو ركعت نماز مستحبی كه در ركعت اول بعد از حمد، سه بار سوره كافرون و در ركعت دوم بعد از حمد سه بار سوره توحید خوانده می‏شود.

روز چهاردهم:
در سال 64 در چنین روزى، یزید بن معاویه به هلاکت رسید.(8)
وى پس از سه سال و نُه ماه خلافت که همراه با جنایات عظیمى بود - که مهمترین آن واقعه کربلا و شهادت ابى عبداللّه الحسین(علیه السلام) و یارانش مى باشد - در سنّ سى و هفت سالگى در منطقه «حوران» زندگى ننگینش به پایان رسید جنازه اش را در دمشق دفن کردند ولى اکنون اثرى از او نیست.(9)

شب هفدهم:
طبق روایات مشهور شیعه، شب ولادت حضرت خاتم الانبیا، رسول معظّم اسلام(صلى الله علیه وآله) است و شب بسیار مبارکى است.(10)
1) غسل به نیّت روز هفدهم ربیع الاوّل.(فلاح السائل، صفحه 61 )
2) روزه: كه براى آن فضیلت بسیار نقل شده است، از جمله در روایاتى از ائمّه معصومین(علیهم السلام)آمده است: كسى كه روز هفده ربیع را روزه بدارد، خداوند براى او ثواب روزه یكسال را مقرّر مى فرماید.(اقبال، صفحه 603 )
3) دادن صدقه، احسان نمودن و خوشحال كردن مۆمنان و به زیارت مشاهد مشرّفه رفتن.(همان مدرک )
4) زیارت رسول خدا(صلى الله علیه وآله) از دور و نزدیک در روایتى از آن حضرت آمده است: هر كس بعد از وفات من، قبرم را زیارت كند مانند كسى است كه به هنگام حیاتم به سوى من هجرت كرده باشد، اگر نمى توانید مرا از نزدیك زیارت كنید، از همان راه دور به سوى من سلام بفرستید (كه به من مى رسد).(همان ص 604)
5) زیارت امیر مۆمنان، على(علیه السلام) نیز در این روز مستحب است با همان زیارتى كه امام صادق(علیه السلام) در چنین روزى كنار ضریح شریف آن حضرت(علیه السلام) وى را زیارت كرد.(همان مدرک، صفحه 608 ) (این زیارت در بخش زیارات، مفاتیح آمده است).
6) تكریم، تعظیم و بزرگداشت این روز بسیار بجاست، مرحوم «سیّد بن طاووس»، در اقبال، در تكریم و تعظیم این روز به خاطر ولادت شخص اوّل عالم امكان و سرور همه ممكنات حضرت نبىّ اكرم(صلى الله علیه وآله) سفارش بسیار كرده است.()
بنابراین، سزاوار است مسلمین با برپایى جشن ها و تشكیل جلسات، هرچه بیشتر با شخصیّت نبىّ مكرّم اسلام(صلى الله علیه وآله)، سیره و تاریخ زندگى او آشنا شوند و از آن، براى ساختن جامعه اى اسلامى و محمّدى بهره كامل گیرند.
همچنین یکسال قبل از هجرت رسول خدا(صلى الله علیه وآله)، در چنین شبى معراج آن حضرت صورت گرفت.(11)

روز هفدهم:
همان گونه که گفتیم مشهور میان علماى امامیّه آن است که روز هفدهم ربیع الأوّل، روز ولادت با سعادت رسول خدا حضرت محمّد بن عبداللّه(صلى الله علیه وآله) است و معروف آن است که ولادتش در مکّه معظّمه، واقع شده است، و زمان ولادتش هنگام طلوع فجر، روز جمعه، سنه عام الفیل بوده است.(12) (عام الفیل سالى است که ابرهه با لشکرش که بر فیل سوار بودند به قصد تخریب کعبه آمد، ولى همگى نابود شدند).
همچنین در چنین روزى در سال 83 هجرى قمرى، ولادت امام صادق(علیه السلام) واقع شده است و از این جهت نیز بر اهمّیّت این روز افزوده شده است.(13)
ماه ربیع الأوّل گرچه آغاز آن آمیخته با خاطره غم انگیز و اندوهبار شهادت امام حسن عسکرى(علیه السلام)است، ولى از آن جا که میلاد مبارک حضرت ختمى مرتبت رسول گرامى اسلام(صلى الله علیه وآله) مطابق روایت معروف، در هفدهم این ماه و طبق روایت غیرمعروف، در دوازدهم آن واقع شده و میلاد حضرت صادق(علیه السلام) نیز در هفدهم این ماه است، ماه شادى و جشن و سرور است.
از آن جا که هجرت پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) که سرچشمه دگرگونىِ عمیق در جهانِ اسلام و عزّت و شوکت مسلمین شد، و همچنین داستان «لیلة المبیت» در این ماه واقع گردیده، و آغاز امامت پربرکت حضرت بقیة اللّه (ارواحنا فداه) همزمان با شهادتِ پدر بزرگوارش نیز مى باشد در مجموع از ماههاى بسیار پربرکت و پرخاطره است، که سزاوار است، همه علاقه مندان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) آن را ارج نهند و گرامى بدارند.

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت
[شنبه 1394-09-21] [ 08:28:00 ب.ظ ]







پس از آن كه مأمون انار و به نقلي انگور آلوده به زهر را به حضرت رضا ـ عليه ‏السلام ـ خوراند، آثار مرگ در چهره امام پديدار شد. آورده اند که آخرين سخني كه امام ـ عليه ‏السلام ـ قبل از شهادت بر زبان آوردند، آياتی از قرآن كريم بود كه: «قُل لَّوْ كُنتُمْ فِي بُيُوتِكُمْ لَبَرَزَ الَّذِينَ كُتِبَ عَلَيْهِمُ الْقَتْلُ إِلَي مَضاجِعِهِم؛ بگو: اگر شما در خانه‏هاي خود هم بوديد، كساني كه كشته شدن بر آنان نوشته شده، قطعاً [با پای خود] به سوی قتلگاه خويش می‏رفتند»و نيز خواندند: «وَكَانَ أَمْرُ اللَّهِ قَدَرًا مَّقدُورًا ؛ و فرمان خداوند همواره روی حساب و برنامه ای دقيق است».

قرائت این آیات، یادآور لحظات شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در قتلگاه کربلاست که تسلیم و راضی به سخت‏ترین بلاها به درگاه خداوند عرض کرد: “إلهي رضاً برضاك، تسليماً لأمرك، صَبراً عَلى‏ قَضائِك، یا رَبِّ لا معبود سواك، يا غياثَ المستغيثين” یعنی: پروردگارا! من راضي به رضای تو و تسليم امر تو هستم. در مقابل قضای تو صبر خواهم نمود. اي خدايی كه جز تو معبودی نيست! اي پناه بی پناهان!…

و نیز اینکه: “صَبراً عَلى‏ قَضائِكَ یا رَبِّ لا إِلهَ سِواكَ، یا غِیاثَ المُستَغیثینَ، مالِىَ رَبٌّ سِواكَ، وَ لا مَعبُودٌ غَیرُكَ، صَبراً عَلى‏ حُکمِكَ یا غِیاثَ مَن لا غِیاثَ لَهُ، یا دائِماً لا نَفادَ لَهُ، یا مُحیىَ المَوْتى‏، یا قائِماً عَلى‏ کُلِّ نَفس بما کَسَبَتْ، احْکُمْ بَینی وَ بَینَهُمْ وَ أَنتَ خَیرُ الحاکِمین” یعنی: پروردگارا! بر قضا و قدرت شکیبایى مى‏‌ورزم، معبودى جز تو نیست، اى فریادرس دادخواهان! پروردگارى جز تو و معبودى غیر از تو براى من نیست. بر حکم تو صبر مى‏‌کنم اى فریادرس کسى که فریاد رسى ندارد! اى همیشه‌‏اى که پایان‏ناپذیر است! اى زنده کننده مردگان! اى برپا دارنده هر کس با آنچه که به دست آورده! میان ما و اینان داورى کن که تو بهترین داورانى.

و آیا انتظاری غیر از “رضایت به رضای الهی” از رضای آل محمد(ص) می رود؟

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت
 [ 08:24:00 ب.ظ ]





شایدباخودتصورمیکنیدچون هرنوع غذایی می خوریدویتامین های مختلف رابه بدن خودمی رسانید،اماهمه داستان این نیست.باغذای معمولی نمی توان انواع پروتئین وویتامین های لازم بدن راتامین کرد.اینکه شمادرطول هفته غذاهای مختلفی می خورید،دلیل براین نمی شودکه بدن شما غنی از ویتامین های مختلف است اینکهچگونه بفهمیم که به چه ویتامینی نیازداریم وچه ویتامینی دربدن ما به حدکافی وجودداردموضوع این مطلب است

اگرهوس نمک کرده ایدبدنتان سدیم کم دارد

اگرمدام خسته هستید آهن بدن تان کم است

اگرپوست تان می خارد “روی” بدن تان کم است

اگرسرتان شوره می زند ویتامین ” آ ” بدن تان کم است

اگرمدام عفونت می گیرید” سلنیوم ” بدن تان کم است

اگرکمر درد وپادرددارید،ویتامین “د” بدن تان کم است

اگرخشکی دهان وبینی دارید،یعنی ویتامین ” ب12″ شماکم است.

اگرهوس شیرینی کرده اید،بدن تان ” کروم “کم دارد

 

 

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت
[سه شنبه 1394-09-17] [ 09:25:00 ق.ظ ]




بسمه تعالی


کلاس مباحث اخلاقی مدرسه الزهرا(سلام الله علیها) قروه (موضوع: خطبه متقین،193 نهج البلاغه)


استاد سخنران:سرکار خانم زینب صائم
تاریخ برگزاری جلسه:8/9/94
استاد طی سخنرانی خویش فرمودند:نهج البلاغه نجوای عاشقانه امام علی (علیه السلام)با خداست.اگر می خواهید هدایت شوید به حمام،شاگرد امام علی (ع) مراجعه کنید .حمام از امام می پرسد من چگونه بدانم از اهل یقین هستم.؟وچند بار این سوال را تکرار نمودند.
اسلام زبانی ولسانی است ولی ایمان امری قلبی ودرونی است.امام فرمودند:آیا طاقت می آوری که بیان کنم چند بار تاکید می کنند که آیا تاب می آوری که بگویم.وامام سیمای متقین را بیان نمودند وشب وروز متقین را هم بیان نمودندودر پایان ویژگی متقین را فرمودند.یک مسلمان مثل آب قلیل است که آب قلیل در مجاورت نجاست نجس می شودوکسی که ایمان آورد مثل آب کر است که نه تنها نجس نمی شود بلکه به واسطه آب کر پاک می شودومتقی مثل آب جاری است که هم پاک است هم پاک کننده است. امام علی علیه السلام ده ویژگی دارد که هیچ کس ندارد:وصی پیغمبر خداست،حدیث منزلت در شان ایشان نازل شده است……
امام فرمودند:ای حمام سیمای اهل یقین اینچنین است.سخنانشان راست به هیچ وجه دروغ نمی گویند.پوشش میانه روی دارند.راه رفتن اهل یقین با تواضع وفروتنی است.به هیچ وجه حرامی از آنها سر نمی زند.گوشهایشان وقف دانش سودمند است .در روز ناخوشی شاکر خداوند هستند.اگر نبود مرگی که خداوند مقدر فرموده روح آنها لحظه ای در بدنشان آرام نمی گرفت……….. طلبه های عزیز یادمان باشد که حب دنیا وحب شهوات عامل جنگ طلبی در کربلا بود……
ودر ادامه فرمودند که متقین اهل نجوای شبانه اند.در آیه ای که تشویق در آن است بی تاب بهشت می شوند.قامت به رکوع خم می کنندواز خدا آزادی از آتش جهنم را می طلبند….دانشمندی بردبار ونیکوکار،کسی که به آنها می نگرد می پندارد بیمارند؛واز اعمال اندک خود خوشحال نمی شوند؛
طلبه ها ی عزیز نیت خیلی مهم است نیت است که شهدا را به عرش می رساند.هرکس که ایمان داشته وعمل صالح انجام دهد همه اورا دوست دارند. خداوند اورا محبوب دلها می کند. خطوات شیطان مرحله به مرحله وگام به گام به طلبه نزدیک می شود…. .در پایان به مناسبت نزدیک بودن روز اربعین مراسم سوگواری برگزار گردید.وبا اقامه نماز جماعت جلسه خاتمه یافت.
باآرزوی تاییدات الهی


 

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت
 [ 09:10:00 ق.ظ ]




 

 

به نام خدا
برگزاری دومین جلسه اخلاق ماهانه مدرسه علمیه الزهرا(س) قروه
دومین جلسه اخلاق ماهانه مدرسه علمیه الزهرا(س) در سال تحصیلی 95-94 با حضور استاد اخلاق و مدرس حوزه ودانشگاه حجت الاسلام جناب آقای مسلم اسدی در تاریخ 25/8/94 در جمع طلاب و کادر و اساتید برگزار گردید.
حجت الاسلام اسدی فرمودند: خدا رحمت کند کسی را که سخن حکمت آمیزی را بشنوند و باور کند. استاد بیان داشتند که قوه عقل می فهمد اما قلب باور می کند،خداوند در قرآن عقل را موجود بینار نیم داند پس عقل یا هست یا نیست،عقل هیچگاه مریض نمی شود، اما این قلب است که خداوند اشاره فرموده که مریض است و مریض می شود. در قران بیان شده که خداوند می فرماید ما جهنم را آماده کرده ایم برای کثیر از جن و انس،جن وانسی که ما به اینها قلب دادیم که باور کنند ام باور نکردند،کار قلب باور است. بین باور کردن و دانستن فرق است و باور امری قلبی است، حاج آقا اسدی افزودند: همه ما میدانیم که دروغ و غیبت بد است ولی باورمان نشده که انجام می دهیم. خداوند به ما قلب سلیم داده که با این قلب همه چیز را در قلبش بباورند. معاویه بهتر از هر کس دیگر می دانست که امام علی (ع) حق است ولی باورش نشده بود،اما چه چیزی باعث می شودکه انسان باور نکند گناه است.
امام صادق علیه السلام می فرمایند: انساناگر یک گناه می کند در قلبش یک نقطه سیاهی پدیدار می شود،اگر بعد گناه توبه کرد قلبش صیقل می یابد.اما اگر گناه روی گناه کرد این سیاهی زیاد می شود و قلبش را از دست داده که دیگر چیزی را درک نمی کند.
استاد اظهار داشتند: مهم است که انسان خدار شود در وجودش حس کند در همه زوایای زندگانیش خدا را ببیند. انسانی که به مرحله باور نرسد مطالبش جنبه ضبط صوت دارد،کسی که به مرحله باور برسد تمام گفته هایش به قلب می نشیند و اهل عمل می شود، استاد تاکید داشتند باید بدانیم که باور ربطی به سواد ندارد، تنها چیزی که مانع باور است گناه است. انسن همین که گناه نکند مقدس می شود نیازی نیست ادا در بیاورد و ظاهر سازی نماید.قلب باید پاک از گناه و آلودگی باشد، قلب آلولده قلب کینه دار است والبته رفع آلودگیها زمان می برد.
حجت الاسلام اسدی افزودند: همانطور که صفت بد آرام آرام در وجود انسان می نشیند پاک کردن آن با دشواری همراه است. پیامبر اکرم(ص) از شر حسود به خدا پناه می بردند. پس باید مراقب بود و با تلاش صفات بد را از خود دور کنیم و در مواجهه با این موارد نسبت به عمنوعان خوش بین باشیم،ادم بد بین همیشه مریض است سعی کنید در برابر برادر دینی خود آیینه باشید مومن آیینه تمام نمای خداست، اما معنای ساده مومن برای مومن آیینه است اینکه آیینه عیب انسانرا فقط به خود شخص نشان می دهد نه دیگران پس ما باید عیب دوستمان را فقط به خودش بگوئیم و خودمان را کامل ندانیم. استاد تاکید داشتند آبروی مومن بالاتر از کعبه است. امام صادق علیه السلام فرمودند: اگر از مومنی خطا دیدی تا 70 نحو آن را توجیه کنید…..
استاد در پایان افزودند: پس سعی کنیم خوش بین باشیم و اگر می خواهی حسود نباشی نسبت به رفقیت بی خیال باش.
در پایان این نشست که مقارن بود با اذان ظهر نماز جماعت به امامت حجت الاسلام جناب آقای اسدی برپاگردید

موضوعات: گزارش  لینک ثابت
[سه شنبه 1394-09-03] [ 01:38:00 ب.ظ ]





همه چیز در دست خداست


به غیر از حافظیّت خدا، به هیچ چیز نباید اعتماد داشت. همه چیز در دست خداست؛

در روایت است که لا حول و لا قوه الا بالله یعنی هیچ

روگردانی از گناهان نیست مگر با حفظ و نگهداری خود خدا و هیچ نیرویی بر طاعت و عبادت خدا نداریم مگر به کمک و یاری خداوند.(تحف العقول ص 468)

موضوعات: اخلاق  لینک ثابت
[دوشنبه 1394-09-02] [ 10:41:00 ق.ظ ]