مدرسه علمیه الزهرا(س)قروه
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
دی 1396
شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
 << < جاری> >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            








جستجو





حدیث روز







محتواها





فال حافظ





پاسخگویی آنلاین به شبهات





حدیث





قرآن آنلاین





اوقات شرعی





لحظه شمار غیبت













لااله الا الله ملک الحق المبین

ذکر کاشف الکرب

  مهم ترين پرسش سياسي روز در اين روزها چيست؟   ...

بسمه تعالي

آيا ايران در بحث هسته‌يي استراتژي روشني در برخورد با دشمن دارد؟

يك عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي، مهمترين پرسش سياسي روز را در زمينه‌ي سياست خارجي و در ارتباط با پرونده‌ي هسته‌يي كشورمان دانست و گفت: سوال اينجاست كه بالاخره سرنوشت پرونده‌ي هسته‌يي به كجا مي‌رسد و آيا ايران در اين زمينه استراتژي روشني در برخورد با دشمن دارد؟ 

مساله‌ي هسته‌يي ايران استخوان لاي زخمي است كه بر روي بسياري از مسايل ديگر كشور از جمله مسائل اقتصادي تاثير گذاشته است. 

براي ايجاد فرصت‌هاي شغلي در كشور نياز به جذب سرمايه‌هاي داخلي و خارجي است،  سرمايه بدون احساس امنيت جذب نمي‌شود و متاسفانه هم در يكي – دو سال گذشته دولت توفيق چنداني در جذب سرمايه نداشته است. 

محمد هاشمي،  عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، طرح اين سوال كه ” بالاخره نظام جمهوري اسلامي در رابطه با پرونده‌ي هسته‌يي چطور مي‌خواهد عمل كند” را پرسش روز عموم ملت دانست و گفت: آمريكا امروز در برابر ايران داراي استراتژي است و اين استراتژي هم مبتني بر چند نكته است؛ اين كشور قصد دارد كه پرونده‌ي ايران را تا مدتي به همين شكل نگه دارد تا از آثار منفي آن روي مردم استفاده كند. 

هاشمي با اعتقاد بر اين‌كه ” آمريكا قصد مذاكره با ايران را ندارد و تنها با طرح اين موضوع قصد دارد اهداف خود را دنبال كند” تصريح كرد: يكي از اهداف آمريكا از ابتدا اين بود كه تنها وارد صحنه نشود و ساير دولت‌ها و كشورها را با خود همراه كند تا بگويد ما آماده‌ي مذاكره هستيم اما ايران اين قضيه را نمي‌پذيرد. 

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: آمريكا در عراق دچار مشكلات جدي شده است لذا مي‌خواهد از اين راه مشكل خود را در عراق هموار كند. 

هاشمي با بيان اين‌كه ” آمريكا نمي‌خواهد اگر قرار است اقداماتي عليه ايران انجام دهد اين اقدامات يك‌جانبه باشد” اضافه كرد: آمريكا تاكنون به همه‌ي اهدافش كه در استراتژي‌اش نسبت به پرونده‌ي هسته‌يي دنبال مي‌كرده به جزء هدفش در عراق دست پيدا كرده است. 

اين عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي، خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي بايد بر اساس استراتژي منطقي و درستي كه براي خود تعريف كرده و مي‌خواهد از طريق مذاكره از حق مسلم بين‌المللي خود استفاده كند براي رسيدن به هدف راهكارهايي را انتخاب كند كه دشمن خلع سلاح شود. 

هاشمي با اعتقاد بر اين‌كه ” شرايط امروز ايران به گونه‌اي است كه نياز به يك طراحي جديد در روابط خارجي داريم” خاطرنشان كرد: اگر به نحوي عمل نكنيم كه دشمن خلع سلاح شود، خساراتي كه از اين ناحيه به كشور وارد مي‌شود جبران‌ناپذير است. 

وي درباره‌ي اين‌كه چه كسي امروز بايد پاسخ سوالات هسته‌يي مردم را بدهد، گفت: دبير شوراي امنيت، وزارت خارجه، رييس جمهور و دولت بايد در اين زمينه پاسخگو باشند. 

اين عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي، با تاكيد بر اين‌كه ” استراتژي ايران در قبال دشمن تنها نبايد عكس‌العملي باشد” اظهار داشت: معمولا سياست ما در قبال كشورهاي ديگر عكس‌العملي است در حالي كه در اين نوع مسائل نبايد عكس‌العملي واكنش نشان داد تا دشمن ما را در راستاي رسيدن به اهدافش هدايت كند. بلكه بايد استراتژي‌مان را به نحوي طراحي كنيم كه پيشتاز باشيم به گونه‌اي كه دشمن را به عكس‌العمل واداريم. 

هاشمي با بيان اين‌كه ” متصديان امر بايد پاسخ دهند كه آيا جمهوري اسلامي در استراتژي خود نسبت به پرونده‌ي هسته‌يي تاكنون موفق بوده است” اضافه كرد: بايد بررسي شود كه تاكنون دشمن چقدر در استراتژي خود نسبت به ايران موفق بوده و ميزان موفقيت ايران در اين زمينه چقدر بوده است. 

هاشمي در پايان خاطرنشان كرد: روشي كه تاكنون در برخورد با دشمنان در بحث هسته‌يي به كار گرفته شده است، نياز به بازنگري دارد.

 

 

 

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



[شنبه 1396-10-23] [ 10:19:00 ق.ظ ]





  زندگينامه سردار رشيد اسلام حاج قاسم سليماني   ...

بسمه تعالي

قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای کوهستانی و دورافتاده قنات ملک در استان کرمان به دنیا آمد.

وی در 12 سالگی، پس از پایان تحصیـلات دوره ابتدایی، زادگاه خود را ترک کرد و مشغول به کار بنایی در کرمان شد.

چندی بعد به عنوان پیمانکار در سازمان آب مشغول به کار شد و در همان سال‌ها نیز فعالیت‌های انقلابی خود را آغاز کرد.

شهید احمد سلیمانی
وی پس از پیروزی انقلاب، به عضویت مجموعه «سپاه افتخاری» که به وسیله پدر شهید قاضی تاسیس شده بود، درآمد.

ماموریتم به جبهه 15 روزه بود، اما تا آخر جنگ برنگشتم / روایت عملیات کربلای 5 از زبان سردار حاج قاسم سلیمانی
با شروع جنگ تحمیلی، وی راهی جبهه شد و کمی بعد، فرمانده بسیجی‌های هم‌ولایتی‌اش شد و سپس لشکری از همین بسیجی‌ها تشکیل داد و به لشکر ۴۱ ثارالله شهرت یافت.

تجلیل از سردار فتح الفتوح / شوالیه آرام برمی‌خیزد / سردار بزرگ خاورمیانه / مردی از جنس سیاست / منطق استراتژیک سلیمانی 

وی در طول دوران دفاع مقدس، با لشکر تحت‌ امر خود در عملیات‌های زیادی از جمله، والفجر 8، کربلای 4، کربلای 5 و تک شلمچه حضور موثر داشت.

با پایان جنگ، لشکر 41 ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی کشور هدایت می‌شدند.

وی در سال ۱۳۷6، از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرماندهی کل قوا، به تهران فراخوانده و مسوولیت سپاه قدس به او سپرده شد.

قاسم سلیمانی پس از دوران دفاع مقدس تا زمانی که به سمت فرماندهی سپاه قدس منصوب شد، با باندهای قاچاق مواد مخدر در نزدیکی مرزهای ایران و افغانستان جنگید.

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 10:03:00 ق.ظ ]






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما