مدرسه علمیه الزهرا(س)قروه
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
دی 1396
شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
 << < جاری> >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            








جستجو





حدیث روز







محتواها





فال حافظ





پاسخگویی آنلاین به شبهات





حدیث





قرآن آنلاین





اوقات شرعی





لحظه شمار غیبت













لااله الا الله ملک الحق المبین

ذکر کاشف الکرب

  همایش سواد رسانه ای مدرسه علمیه الزهرا(س) قروه   ...

 

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه مبارکه الزهرا(سلام الله علیها) قروه، در تاریخ 21/9/96، با هدف ارتقای اطلاعات طلاب ارجمند در زمینه فضای مجازی با موضوع ؛ سواد رسانه ای توسط جناب سروان صادقی از مسئولین پلیس فتای این شهرستان برگزار گردید.
مقام معظم رهبری –حفظه الله- فرمودند: اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است اگر می‌توانستم خودم مسئولیت این شورا را به عهده می‌گرفتم
جنگ نرم یعنی ایجاد تردید در دلها و ذهنهای مردم(از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اجتماع بزرگ بسیجیان4/9/88)
فضای مجازی: واژه سايبر (cyber) برگرفته از لغت یونانی cybernetic به معناي سكاندار يا راهنما است كه نخستين بار از آن توسط ويليام گيبسون نويسنده داستان هاي علمي تخيلي استفاده شد.
عوامل موثر در وقوع جرم سايبري؛ سطح پائين آگاهي مردم و كاربران،مشكلات فرهنگي و اخلاقي كاربران، اشكالات ساختار فني،سهولت ارتكاب و پنهان ماندن مجرمان
دسته بندی انواع جرائم در فضای مجازی : جرائم اقتصادی،جرائم غیراخلاقی
تمهیدات لازم برای افزایش امنیت فردی در خصوص فیشینگ؛ قبل از وارد کردن اطلاعات حساب ، آدرس اینترنتی موجود در نوار ابزار را با آدرس واقعی درگاه بانکی که به آن ارجاع داده شده اید مقایسه کنید. آدرس سایت بانکداری اینترنتی در نوار آدرس بایستی با https آغاز شده باشد.عبارت امنیتی موجود در صفحات درگاه بانکی و محل اعداد صفحه کلید امن بایستی با هر بار ورود به صفحه تغییر کند.
شبکه های اجتماعی مبتنی بر موبایل؛ باتوجه به فراگیر شدن اسمارت فون ها و مخصوصا سیستم عامل اندروید در بین کاربران، نرم افزارهای تماس اینترنتی نظیرWhatsApp ،viber ، Skype ،ooVoo و… روز به روز محبوبیت بیشتری در بین مردم پیدا می کنند. در ایران نیز با توجه به ارائه نسل جدید سیم کارت ها)رایتل(و ارائه اینترنت پرسرعت بر روی سیم کارت ها کاربران این نرم افزار ها نیز بیشتر خواهند شد زیرا با استفاده از این نرم افزار ها می توانید به صورت رایگان و از طریق اینترنت با شخص مقابل تماس صوتی و تصویری برقرار کنید و یا به رایگان به او پیامک ارسال نمایید و حتی چت کنید . اگر تجربه استفاده از این نرم افزار ها را داشته باشید حتما می دانید که هزینه تماس صوتی از طریق اینترنت بسیار کمتر از تماس با موبایل است و کیفیت صوت نیز حداقل 5 برابر بهتراست .

 

 

 

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



[چهارشنبه 1396-10-06] [ 11:32:00 ق.ظ ]





  سلسله نشستهای اخلاقی حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای فرهنگیان   ...

به گزارش معاونت فرهنگی حوزه علمیه الزهرا (سلام الله علیها ) قروه نشست اخلاقی در مورخ 3/10/96 با حضور حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای فرهنگیان  استاد حوزه ودانشگاه باحضور طلاب و اساتید با موضوع رضایت قلبی وعقلی از تقدیرات الهی در این  مدرسه مبارکه برگزار گردید.

فرهنگ جاهلی عرب، عزت و افتخار را در داشتن فرزندان پسر می‌دانست و نگه‌داری دختران را مایه ننگ و به همین دلیل آنها را می‌کشتند. قرآن کریم در این باره می‌فرماید:  و چون یکى از آنان را به (تولد) دختر بشارت دهند (از فرط غیظ و غضب) صورتش سیاه گردد، در حالى‌که خشم گلویش را مى‌‏فشارد.

از بدى بشارتى که به او داده شده از میان قبیله خود متوارى شود (و نمى‌‏داند) آیا او را با سرافکندگى نگاه دارد یا (زنده) در زیر خاکش نهان سازد. هان، بد قضاوتى مى‏‌کنند.
قرآن می‌فرماید در جاهلیت عرب وقتى براى ایشان خبر مى‌‏آوردند که دختردار شدید از خشم سیاه مى‌‏شدند، و از بدى خبرى که به آنان داده شد و از فشار افکار عمومى که آن‌را بد مى‏‌پنداشتند پنهان گشته، به فکر فرو مى‏‌رفتند که آیا این نوزاد دختر را نگه دارند و ذلت و خوارى دختر دارى را تحمل کنند و یا زنده زنده در خاک پنهانش سازند، همچنان‌که عادت اکثرشان در باره دختران متولد شده این بود.
زنده به گور دختران در زمان جاهلیت را می‌توان به دلایل زیر دانست:
- دختران نقشی در اقتصاد و تولید نداشته و بار زندگى بودند؛ لذا قرآن می‌فرماید:  و فرزندانتان را از (ترس) فقر، نکشید! ما شما و آنها را روزى مى‌‏دهیم.
- در زمان جاهلیت معمولاً میان قبائل عرب جنگ و درگیری بود و سرنوشت و بقای قبیله در این جنگ‌ها رقم می‌خورد؛ لذا آنان برای این نبردها فرزندان شجاع و دلیر می‌خواستند، و این از عهده زنان و دختران خارج بود.

-       در جنگ‌‏ها، دختران اسیر می‌شدند و مورد تجاوز دشمن قرار مى‌‌‏گرفتند؛ از این‌رو برای آنکه دچار چنین مشکلی نشوند، خود آنها را زنده به گور می‌کردند.

اگر کسی عالم شد اخلاق او نیز علمی و عملی  خواهد شد زیرا علم سه بخش دارد (عقاید و احکام و اخلاق ) که آنچه که در فرهنگ دینی بسیار مهم است اخلاق است که سر منشا و منبع بسیار از علوم دیگر است.

تاریخ که برای عبرت آموزی بشر است به ما نشان می دهد که بسیاری از دانشمندان بزرگ برای رسیدن به موفقیت های بالا از استعداد خیلی بالای برخوردار نبودند بلکه پشتکار و تلاش آن هاشگرف بوده  و توانسته اندبه تالیف کتب و شاگردان توانمند اهتمام بورزند برای مثال مرحوم ملاصدرا اولین فیلسوف مسلمانی است که توانست مکتب فکری فارابی را جمع کند بنابراین برای رسیدن به موفقیت تلاش و پشتکار بسیار مهم تراز استعداد است هرچند که قوت استعداد را نمی توان نادیده گرفت.

در خاتمه بحث به طلابی که به سوالات استاد در جلسه قبل پاسخ صحیحی داده بودند به قید قرعه به سه نفر صحیفه سجادیه از طرف مدیر محترم سرکار خانم رحمتی اهدا شد.

 

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 09:26:00 ق.ظ ]






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما