مدرسه علمیه الزهرا(س)قروه
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
مهر 1391
شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
 << < جاری> >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          








جستجو





حدیث روز







محتواها





فال حافظ





پاسخگویی آنلاین به شبهات





حدیث





قرآن آنلاین





اوقات شرعی





لحظه شمار غیبت













لااله الا الله ملک الحق المبین

ذکر کاشف الکرب

  سخنان ایت الله بهجت درباب امام زمان(عج)   ...

در این مطلب قطره‌ای از دریای معرفت ناب بزرگمرد تاریخ تشیع، حضرت آیةالله العظمی بهجت را نسبت به امام زمان(عج)، از باب تبرک و به امید آنکه چراغ راه و مایه عمل ما باشد، به حضورتان تقدیم می کنیم:
ـــ بهترین کار برای به هلاکت نیفتادن در آخرالزّمان، دعای فرج امام زمان(عج) است؛ البته دعایی که در همة اعمال ما اثر بگذارد. قطعاً اگر کسانی در دعا جدّی و راستگو باشند، مبصراتی (دیدنی‌هایی) خواهند داشت. باید دعا را با شرایط آن خواند و «توبه از گناهان» از جملة شرایط دعا است.
ـــ ابتلائات شیعه امروز بسیار زیاد است. از ظلم و ستم و بلا و فشاری که بر سر اسلام و مسلمانان به خصوص اهل ایمان می‌آید، کارد به استخوان رسیده است. بیماری‌های مختلف و حوادث زیاد شده است. باید در مشاهد مشرّفه و مواقف مهمّه برای رفع ابتلائات شیعه دعا کرد و تضرّع نمود. ما باید از همه بخواهیم که متوسل شوند و دعا کنند و تضرّع نمایند…


منبع : mahdijanadrakni.blogfa.com

موضوعات: مهدويت  لینک ثابت



[یکشنبه 1391-07-30] [ 08:47:00 ق.ظ ]





  ظهور از ديدگاه استاد مطهري(ره)   ...

مهدویت در اندیشه شهید مطهری

همة گروه‌های اسلامی بر این قول متفق‌اند که در آخرالزمان, مردی ظهور می‌کند که دنیا را پر از عدل و داد می‌کند و دولت حق را برپا می‌سازد, دولتی که تمام جهان را فرا می‌گیرد. این دیدگاه به استناد آیات کریمة قرآن از جمله:‌105 سورة انبیا, 5 قصص, 32 و 33 توبه و … است. اهل سنّت با شیعیان اتفاق نظر دارند بر این‌که مهدی از خلفای دوازده‌گانه‌ای است که رسول اکرم(ص) به آن‌ها در احادیث گوناگون بشارت داده است. از آن‌جا که حقایق وحی و وجود رهبران الهی در بین بشر, منطبق با نیازهای طبیعی و فطری است, چنین اعتقادی نیز ریشه در نهاد انسان دارد و پاسخی به نیاز آرمانی بشریت است.
استاد شهید مرتضی مطهری, در چند اثر ارزشمند خود به بررسی مسئله مهدویت و انتظار پرداخته‌اند. یکی از تعابیر ارزشمند ایشان, در وصف جایگاه حضرت حجّت(ع) در زمین,‌ تعبیر «صاحب» است. در کتاب گفتارهای معنوی, ضمن بیان حدیثی از رسول اکرم(ص) پیرامون امدادهای الهی نسبت به بشریت به واسطة حضرت مهدی (ع), چنین نتیجه می‌گیرند:
خدا هرگز دنیا را بی‌صاحب نگذاشته است,‌ و بی صاحب هم نخواهد گذاشت.1
مطهری و فلسفة انتظار
«انتظار» از مفاهیم دو پهلو و لغزنده‌ای همانند: تقدیر, توکل, صبر و … است،2 که در طول تاریخ اندیشة اسلامی, برداشت‌های متفاوتی از آن شده است…

منبع : mahdijanadrakni.blogfa.com

موضوعات: مهدويت  لینک ثابت



 [ 08:29:00 ق.ظ ]





  خواص فوق العاده انار   ...

آب انار برای پیشگیری از سرطان مفید است، سلامت قلب را بهبود می‌بخشد.
از نظر طب قدیم ایران میوه انار سرد، تر و قابض است. آب انار سرد و تر است. پوست انار نیز سرد و خشک و بسیار قابض است.
آب انار خون ساز است و خون را تصفیه می‌کند و برای سالمندان بهترین دارو برای تقویت کلیه است. رنگ صورت را شاداب می‌کند و شادی بخش و مفرح است. صدا را باز کرده و گرفتگی صدا را برطرف می‌کند. برای افزایش وزن مصرف انار مفید است و آب انار مقوی قلب و معده است.


آب انار راهکاری خوشمزه برای کاهش استرس

متخصصان انگلیسی در یک بررسی جدید دریافته‌اند که نوشیدن روزانه آب انار می‌تواند با پایین آوردن فشار خون و کاهش میزان هورمون استرس، تنش‌ها و استرس‌های کارمندان را در محل کار کمتر کند.
متخصصان دانشگاه کوئین مارگات در ادینبورگ با انجام آزمایشاتی، تأثیر فیزیولوژیکی مصرف روزانه نیم لیتر آب انار را طی یک دوره دو هفته‌ای مورد ارزیابی قرار دادند.
آن‌ها دریافتند تمام 60 نفری که داوطلبانه در این آزمایش شرکت کرده بودند و در محیط‌های کاری مختلف مشغول به کار بودند، پس از نوشیدن این آب میوه اشتیاق بیشتری پیدا کردند و کمتر دچار استرس و آشفتگی می‌شدند.
به گزارش روزنامه تلگراف، مطالعات بسیاری تاکنون نشان داده است که آب انار مزایای بسیاری برای سلامتی دارد و انجام مطالعات بیشتر برای شناسایی خواص مفید این میوه ضروری است


آب انار برای سلامت قلب
نوشیدن روزانه یک لیوان آب انار می‌تواند تا بیش از یک سوم، جریان خون به قلب را افزایش دهد.
خواص آنتی اکسیدانی این میوه، از ایجاد کلسترول بد پیشگیری می‌کند و سرخرگ‌ها را تمیز نگه می‌دارد و احتمال حملات قلبی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد.



نوشیدن آب انار به بیماران کلیوی کمک می‌کند
آب انار مزایای بسیار زیادی برای بیماران کلیوی به خصوص بیماران در حال دیالیز به همراه دارد.
دکتر فرانک بروسیوس با اشاره به نتایج بررسی متخصصان دانشگاه میشیگان در این باره افزود: آب انار که شامل بالاترین سطوح آنتی اکسیدان پلی فنول است، قادر به کاهش تخریب سلول‌ها به وسیله ایجاد رادیکال‌های آزاد می‌شود. وجود چنین آنتی اکسیدانی در رژیم غذایی بیماران کلیوی می‌تواند به دلیل ایجاد رادیکال‌های آزاد در خون، امکان افزایش گردش خون به وسیله دستگاه دیالیز را فراهم کند.
بر این اساس محققان، 101 بیمار دیالیزی را به طور تصادفی برای مصرف آب انار یا بدون مصرف این نوشیدنی انتخاب و بررسی کردند و نتایج آن نشان داد: آن‌هایی که هفته‌ای 3 بار نصف فنجان آب انار مصرف می‌کردند، نسبت به سایرین دچار کاهش التهابات مولکول و عفونت‌ها در خون خود شدند.
بیماران کلیوی که هر هفته از نوشیدنی‌های ترش استفاده می‌کنند، احتمال عفونت که دومین عامل کشنده بیماران دیالیزی است را کاهش می‌دهند.
تاکنون هیچ نوشیدنی دیگری که چنین خاصیت از بین برندگی عفونت را داشته باشد، مشاهده نشده است

منبع : www.persianblog.ir

موضوعات: اطلاعات پزشکی, اطلاعات علمی  لینک ثابت



[شنبه 1391-07-29] [ 09:29:00 ق.ظ ]





  سيب بخوريد تا سالم بمانيد   ...

تأثیر مصرف روزانه سیب بر کنترل کلسترول بد در بدن


پروفسور ایرانی و متخصص تغذیه، مواد غذایی و علوم ورزشی در دانشگاه فلوریدا، با تحقیقات خود به اثبات رساند که مصرف روزانه سیب می‌تواند میزان کلسترول بد را در بدن پایین آورد.
دکتر بهرام ارجمندی معتقد است سیب میوه‌ای معجزه گر است که به واسطه ترکیباتی فیبری که دارد فواید بسیاری را به بدن انسان می‌رساند.
مطالعات بر روی حیوانات نشان داده بودند «پکتین» و «پُلی‌فنولز» موجود در سیب می‌تواند متابولیسم چربی را افزایش داده و از میزان تولید مولکول‌های التهاب آور بکاهد.
مطالعه ارجمندی بر روی 160 زن در رده سنی 45 تا 65 ساله انجام گرفت به شکلی که گروهی از آن‌ها روزانه و برای یک سال روزی 75 گرم سیب خشک مصرف می‌کردند و گروه دیگر برای یک سال، روزانه آلوی خشک مصرف می‌کردند. در ماه سوم، ششم و دوازدهم از خون این افراد نمونه برداری شد. ارجمندی از دیدن نتایج آزمایش‌های خون شگفت زده شد زیرا تغییرات قابل توجهی را در نمونه خونی ماه ششم افرادی که سیب مصرف می‌کردند مشاهده کرد، نتایج نشان دادند میزان کلسترول LDL این افراد 23 درصد کاهش پیدا کرده است.

منبع: www.persianblog.ir

 

موضوعات: اطلاعات پزشکی  لینک ثابت



 [ 09:10:00 ق.ظ ]





  سيرت نيكو به از صورت زيبا   ...

 روزي شاگردان نزد حكيم رفتند و پرسيدند: استاد زيبايي انسان در چيست؟

حكيم دو كاسه كنار شاگردان گذاشت و گفت: به اين دو كاسه نگاه كنيد اولي از طلا ساخته شده است، زيباست و  مي درخشد و درونش پر از زهر است.

اين يكي كاسه اي گلي است ولي درونش پر از آب گواراست. شما از كدام كاسه مي نوشيد.

شاگردان گفتند از كاسه گلي.

حكيم گفت :آدمي هم همچون اين كاسه است. انچه او را زيبا و خواستني مي كند درونش و اخلاقش است و نه صورت و ظاهرش.(صد شاخه گل براي روح)

موضوعات: داستانک  لینک ثابت



[پنجشنبه 1391-07-27] [ 11:32:00 ق.ظ ]





  برگزاري جلسه عمومي اخلاق   ...

جلسه اخلاق عمومی با شرکت پرشور طلاب با حضور استاد خانم ملاولی از اساتید حوزه برگزار گردید که استاد طی سخنان خود فضایل و اعمال ماه ذالحجه را بیان فرمودند . اینکه از امروز تا عاشورا 40 روز است و طلاب می توانند در صورت علاقه، ذکری را هر روز داشته باشند به جهت تعجیل در ظهور امام عصر(عج) و برآورده شدن حوائج خودشان و همچنین ذکر گوشه هایی از زندگی امام جواد علیه السلام و بیان کرامات و فضایل ایشان و مسائل علمی که در زمان امام جواد (ع) رواج داشت را بیان نمودند و در پایان تاکید کردند که به دل آهنگ خدا داشتن، بهتر از آنست که اعضاء و جوارح را با اعمال خسته کنیم و نماز های چندصد رکعتی بدون یاد خدا موجب قرب و رسیدن به لقاء الله نمی شود.

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



[چهارشنبه 1391-07-26] [ 12:55:00 ب.ظ ]





  شهادت امام جواد عليه السلام   ...

چگونگي شهادت

معتصم، خلیفه عباسی و جعفر، پسر مأمون، سمی را در انگور تزریق کردند و برای ام‏فضل فرستادند. ام فضل نیز آن را در میان کاسه‏ای گذاشت و جلو امام جواد علیه‏السلام نهاد و از آن انگور بسیار توصیف کرد. سرانجام آن حضرت از انگور خورد و طولی نکشید که آثار سم را در خود احساس کرد. در همان حال ام‏فضل پشیمان شد و گریه کرد. حضرت به او فرمود: «چرا گریه می‏کنی؟ اکنون گریه تو سودی ندارد. ین را بدان که به سبب ین جنیت، به چنان دردی مبتلا می‏شوی که هرگز علاج ندارد و چنان به تنگدستی افتی که جبران‏پذیر نباشد». بر اثر نفرین آن حضرت، ام‏فضل به دردی بیمار شد که همه اموالش را در راه معالجه آن مصرف کرد، ولی سودی نبخشید و با نکبت بارترین وضع به هلاکت رسید. برادرش جعفر نیز در حال مستی به چاه افتاد و جسد بی‏جانش را از چاه بیرون آوردند.

موضوعات: دینی مذهبی  لینک ثابت



[سه شنبه 1391-07-25] [ 08:50:00 ق.ظ ]





  برگزاری مسابقه کتابخوانی شهید مطهری (ره)   ...

مسابقه کتابخوانی شهید مطهری(ره) در23 مهر ماه در مکان حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) قروه با حضور 35 نفر از طلاب در حال تحصیل برگزار گردید که سیر مطالعاتی این مسابقه کتابهای جاذبه و دافعه علی (ع) - آزادی معنوی - انسان و سر نوشت - عدل الهی - سیری در سیره نبوی - مساله حجاب- تعلیم و تربیت در اسلام - حماسه حسینی جلد 1 و 2 بوده است. که از بین شرکت کنندگان 4 نفر امتیاز بالای هفتاد را کسب نموده و به مرحله منطقه ای راه یافتند. امید است که طلاب با این سیر مطالعاتی در جهت پاسخگویی به سوالات و شبهات توانمند باشند و طلاب با اندیشه های شهید مطهری و ترویج فرهنگ کتابخوانی آشنایی و انس  بیشتری داشته باشند

 

 

 

 

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



[دوشنبه 1391-07-24] [ 02:24:00 ب.ظ ]





  کرامات امام جواد علیه السلام   ...


میوه دادن درخت سدر

شیخ مفید در ارشاد نقل می كند : زمانی كه حضرت جواد (ع) با همسرش ام الفضل از بغداد به مدینه مراجعت كرد، به كوفه كه رسید مردم او را مشایعت كردند، هنگام غروب در خانه مسیب فرود آمد و به مسجد وارد شد.

در صحن مسجد درخت سدری قرار داشت كه هنوز میوه آن به بار ننشسته بود، امام كوزه آبی خواست و در پای آن درخت سدر وضو گرفت و نماز مغرب را با مردم اقامه كرد.

امام در ركعت نخست سوره حمد و اذا جاء نصرالله و در ركعت دوم حمد و قل هو الله را خواند. پیش از ركوع قنوت گرفت. پس ازخواندن ركعت سوم تشهد و سلام داد .
پس از نماز مدتی در حال نشسته مشغول تعقیبات و ذكر شد، سپس بلند شد و چهار ركعت نماز نافله مغرب را به جای آورد و تعقیب خواند و دو سجده شكر به جای آورد و ازمسجد خارج شد.

امام جواد(ع) هنگامی كه به كنار درخت سدر رسید، مردم متوجه شدند كه آن درخت به بار نشسته و میوه داده است. از این جریان شگفت زده شدند و از میوه آن خوردند در حالی كه میوه های سدر هسته نداشت آنگاه حضرت را برای وداع بدرقه كردند.

————————–
موسوعة الامام الجواد (ع) ،ج1 ،ص246- الارشاد ،ص323
- كشف الغمة ،ج2،ص358 - بحار الانوار،ج83 ،ص100
- وسائل الشیعة ،ج6 ،ص 490 - مدینة معاجز،چ7،ص357

موضوعات: حکایات  لینک ثابت



 [ 12:41:00 ب.ظ ]





  زندگی بافتن یک قالی است   ...

زندگی بافتن یک قالی است

نه همان نقش و نگاری که خودت می خواهی

نقشه را اوست که تعیین کرده است

تو در این بین فقط میبافی

نقشه را خوب ببین !!!

نکند آخر کار قالی زندگیت را نخرند

موضوعات: دل نوشته  لینک ثابت



 [ 12:37:00 ب.ظ ]





  دینداران آخر الزمان   ...

«یَأْتى عَلَى النّاسِ زَمانٌ لا یَبْقى فیهِ مِنَ الْقُرْآنِ إِلاّ رَسْمُهُ وَ مِنَ الاِْسْلامِ إِلاَّ اسْمُهُ. مَساجِدُهُمْ یَوْمَئِذ عامِرَةٌ مِنَ الْبِناءِ خَرابٌ مِنَ الْهُدى. سُکّانُها وَ عُمّارُها شَرُّ أَهْلِ الاَْرْضِ، مِنْهُمْ تَخْرُجُ الْفِتْنَةُ وَ إِلَیْهِمْ تَأْوِى الْخَطیئَةُ یَرُدُّونَ مَنْ شَذَّ عَنْها فیها.
وَ یَسُوقُونَ مَنْ تَأَخَّرَ إِلَیْها.
یَقُولُ اللّهُ تَعالى «فَبى حَلَفْتُ لاََبْعَثَنَّ عَلى أُولئِکَ فِتْنَةً أَتْرُکَ الْحَلیمَ فیها حَیْرانَ» وَ قَدْ فَعَلَ. وَ نَحْنُ نَسْتَقیلُ اللّهَ عَثْرَةَ الْغَفْلَةِ.»
مردم را روزگارى رسد که در آن از قرآن جز نشان نماند و از اسلام جز نام آن، در آن روزگار ساختمان مسجدهاى آنان نو و تازه ساز است و از رستگارى ویران. ساکنان و سازندگان آن مسجدها بدترین مردم زمین اند، فتنه از آنان خیزد و خطا به آنان درآویزد.
آن که از فتنه به کنار ماند بدان بازش گردانند، و آن که از آن پس افتد به سویش برانند.
خداى تعالى فرماید: «به خودم سوگند، بر آنان فتنه اى بگمارم که بردبار در آن سرگردان مانَد» و چنین کرده است، و ما از خدا می خواهیم از لغزش غفلت درگذرد.امام علی علیه السلام /

موضوعات: حدیث روز  لینک ثابت



[یکشنبه 1391-07-23] [ 01:32:00 ب.ظ ]





  برگزاری دوره آموزشی کمکهای اولیه در مدرسه علمیه الزهرا(س) قروه   ...

برگزاری دوره آموزشی کمکهای اولیه با همکاری معاونت فرهنگی حوزه علمیه الزهرا(س) قروه در مکان این مدرسه برگزار گردید که مخاطبان این دوره طلاب پایه اول هستند که در این کلاس آموزش دوره مقدماتی طی 35 ساعت توسط مربی سازمان هلال احمر تدریس می گردد و تا کنون 6 ساعت آن را گذراندند و در پایان بعد از برگزاری آزمون گواهینامه دوره مقدماتی به طلاب ارائه می گردد و در صورت تمایل طلاب می توانند دوره تکمیلی کمکهای اولیه را در سازمان طی کنند.




موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 01:06:00 ب.ظ ]





  هشدار معنوی   ...

مرد جوانی که مربی شنا بود و چند مدال ملی و بین المللی در این رشته داشت هیچ چیزی را درباره خداوند و دین باور نمی کرد و دینداران را مسخره  و سرزنش میکرد. شبی مرد جوان به استخر سر پوشیده آموزشگاهش رفت. چراغ خاموش بود ولی ماه روشن بود و همین روشنایی برای شنا کافی بود.

جوان به بالاترین نقطه تخته شنا رفت و دستانش را باز کرد تا درون استخر شیرجه رود نانگهان روی دیوار رو به رو در زیر مهتاب آیه مبارکه «الله نورُ السمواتِ و الارض» مشاهده کرد:

دلش لرزید و حس غریبی تمام وجودش را گرفت از پله ها پایین آمد و به سمت کلید برق رفت و چراغ ها را روشن کرد. نور سراسر سالن را پر کرد در حالی که به خدا و نور فکر می کرد برگشت به بالاترین نقطه تخته شنا رفت. وقتی از آن بالا به پایین نگریست ترسی توام با شگفتی وجودش را فرا گرفت ، آب استخر برای تعمیر خالی شده بود!!

 صدایی شبیه کنار رفتن پرده ها به هنگام نسیم ملایم را در قلبش شنید و با تواضع  از پله ها پایین آمد و مدتی به تماشای دلش که معبدی فراموش شده بود نشست او در انتظار تحول بزرگی قرار داشت . (صد شاخه گل برای روح /عباس حاجی آقالو)

موضوعات: داستانک  لینک ثابت



 [ 12:43:00 ب.ظ ]





  اعمال ذالقعده   ...

نماز در روز يكشنبه اين ماه:


براى نماز در روز يكشنبه اين ماه روايتى از رسول خدا(صلى الله عليه وآله) نقل شده است. در فضيلت اين نماز، آمده است كه هر كس آن را بجا آورد توبه اش پذيرفته مى شود و گناهانش آمرزيده مى گردد و سبب بركت براى نمازگزار و خانواده اش خواهد بود، و در روز قيامت كسانى كه از او طلبى و يا حقّى دارند، از وى راضى گردند و با ايمان از دنيا مى رود و قبرش براى او وسيع و نورانى گردد و پدر و مادرش از او راضى شوند، و آنها نيز مورد مغفرت خداوند قرار گيرند، ذريّه او نيز بخشيده شوند و روزى او وسيع گردد. فرشته مرگ به هنگام مردن، با او مدارا كند و به آسانى جانش را بگيرد.
رسول خدا(صلى الله عليه وآله) كيفيّت نماز را اين گونه بيان فرمود كه، در روز يكشنبه غسل كند و وضو بگيرد و چهار ركعت نماز بخواند (هر دو ركعت به يك سلام) در هر ركعت، سوره «حمد» يك مرتبه، سوره «قل هو الله» سه مرتبه و سوره هاى «فلق» و «ناس» را يك مرتبه بخواند; و بعد از نماز هفتاد مرتبه استغفار كند، سپس بگويد:
لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاَّ بِاللهِ الْعَلىِّ الْعَظيمِ
جنبش و نيرويى نيست جز به خداى والاى بزرگ
آنگاه بگويد:
يا عَزيزُ يا غَفّارُ، اِغْفِرْ لى ذُ نُوبى، وَذُ نُوبَ جَميـعِ الْمُؤْمِنينَ وَالْمُؤْمِناتِ، فَاِنَّهُ لا يَغْفِرُ
اى نيرومند اى بسيار آمرزنده بيامرز گناهانم را و گناهان همه مردان مؤمن و زنان با ايمان را كه نيامرزد كسى
الذُّنُوبَ اِلاَّ اَنْتَ.
گناهان را جز تو.
از ذيل اين روايت استفاده مى شود كه اين اعمال را در غير اين ماه نيز، مى توان انجام داد.


سه روز روزه در اين ماه:
از رسول خدا(صلى الله عليه وآله) روايت شده است، هر كس روزهاى پنج شنبه، جمعه و شنبه از ماههاى حرام را روزه بگيرد، عبادت يك سال براى او نوشته شود.

موضوعات: مناسبتها  لینک ثابت



[شنبه 1391-07-22] [ 10:55:00 ق.ظ ]





  لباس در اسلام   ...

 لباس

 بنا بر فرمایش امام صادق علیه السلام  خداوند به چندعلت  برای انسان لباس قرار داد:

1- به عنوان زینت

2- ایجاد کسب و معیشت در اثر تهیه لباس

3- دوری از بعضی گناهان

4-  لذت بخش بودن پوشیدن لباس و همین طور در آوردن لباس در بعضی اوقات       (توحید مفضل ص143)

 

لباس سفید

پوشید لباس سفید علاوه بر فوائدش در اسلام مستحب است

 از جمله فایده های آن  می توان به نکات  زیر اشاره کرد:

1- گریزان بودن میکروبها از رنگ سفید

2- نور را بهتر به بدن می رساند

3-  مانند  بعضی از رنگها موجب حساسیت نمی شود

4- تهویه بدن در این رنگ  بهتر انجام می گیرد

5- اثر تحریک کننده خاصی دارد

6- لباس سفید تمام اشعه تابیده شده را گرفته و منعکس می کند؛ در نتیجه گرمای زیادی تولید نکرده و در حفظ  وتنظیم حرارت بدن که مرکز آن در  هیپوتالاموس مغز است موثر است.  (اولین دانشگاه و آخرین پیامبر ج18 ص150-152)

 

لباس سیاه

 لباس سیاه بر تن کردن به خصوص در نماز کراهت دارد.

امام صادق علیه السلام می فرماید: لباس سیاه لباس اهل آتش است.

حضرت علی علیه السلام نیز فرمودند: لباس سیاه لباس فرعون است.         (علل الشرایع ص347)

موضوعات: اطلاعات علمی  لینک ثابت



[پنجشنبه 1391-07-20] [ 12:32:00 ب.ظ ]





  رابطه با خدا   ...

رابطه با خدا


«مَنْ أَصْلَحَ ما بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللّهِ أَصْلَحَ اللّهُ ما بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النّاسِ وَ مَنْ أَصْلَحَ أَمْرَ آخِرَتِهِ أَصْلَحَ اللّهُ لَهُ أَمْرَ دُنْیاهُ. وَ مَنْ کانَ لَهُ مِنْ نَفْسِهِ واعِظٌ کانَ عَلَیْهِ مِنَ اللّهِ حافِظٌ.»


آن که میان خود و خدا را اصلاح کند، خدا میان او و مردم را اصلاح می کند و آن که کار آخرتِ خود را درست کند، خدا کار دنیاى او را سامان دهد. و آن که او را از خود بر خویشتن واعظى است، خدا را بر او حافظى است.

موضوعات: حدیث روز  لینک ثابت



[چهارشنبه 1391-07-19] [ 09:10:00 ق.ظ ]





  دقایقی با قرآن   ...

نماز شب

وَ من الّیل فَتهجّد بِهِ نافلةً لَّکَ عَسَی أن یَبعثَکَ رَبُّکَ مَقاماً مَّحموداً

و پاسی از شب را بیدار باش و تهجد و عبادت کن و این وظیفه ای افزون برای توست. باشد که پروردگارت تو را به مقامی محمود و پسندیده برانگیزد.   اسراء79

«هجود» به معنای خوابیدن و «تهجد» به معنای برطرف کردن خواب با عبادت می باشد.

تمام انبیاء نماز شب داشتند. نماز شب  رمز سلامتی بدو و روشنایی قبر است.

 نماز شب در اخلاق، رزق، برطرف  شدن اندوه، ادای دین و نور چشم موثر است.

نماز شب گناه روز را محو می کند و  نور قیامت است.

امام صادق علیه السلام می فرماید: پاداش نماز شب آن قدر زیاد است که خداوند می فرماید« فلا تعلم نفس ما اُخفی لهم من قُرَّة اعین جزاء بما کانوا یعلمون» هیچ کس پاداشی را برای آنان در نظر گرفته شده نمی داند.

ابوذر کنار کعبه مردم را نصیحت می کرد که برای وحشت و تنهایی قبر در دل شب دو رکعت نماز بخوانید.

درمانده کسی است که از نماز شب محروم باشد.

موضوعات: حدیث روز  لینک ثابت



[سه شنبه 1391-07-18] [ 09:47:00 ق.ظ ]





  شما غائبید نه ما!   ...

شما غائبید نه ما!
وجود مبارک حضرت ولی عصر (عج) فرمود: آفتاب بالأخره هست، این ابر جلوی چشم شما را گرفته؛ شما غائبید،نه ما ! اینکه در جواب آن سئوال که در زمان غیبت از شما چگونه استفاده می کنند، فرمود : مثل آفتاب پشت ابر است؛ یعنی شما غائبید، نه ما !
بزرگانی که معارف روایات را به جد فهمیدند و باور کردند؛ گفتند: ما دو تا درس داریم؛ یک درس عمومی داریم که با این طلبه ها می رویم در مسجد و حسینیّه، درس می خوانیم. یک درس خصوصی هم داریم؛ هم بحث های ما و همشاگردی های ما دیگر اینها نیستند !بلکه یک تکه آهن است، یک تکه چوب است، یک تکه سنگ؛ ما چهارمی آنها هستیم. یک سنگ است و یک چوب است و یک آهن و من زید، چهارمی آنها. آن چوب چیست، آن سنگ چیست، آن آهن چیست که شما چهارمی آنها هستی ؟!
می گویند : آن ( آهن ) همان است که و النّا له الحدید (۱)؛ اگر داودی بود و آهن سردی بود و آن آهن به دست داود نرم شد؛ نه قلب ما از آهن سخت تر است، نه وجود مبارک ولی عصر از داود کمتر است،پس چرا این دل را به او ندهیم و نرمش نکنیم ؟! ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا !!


سخنرانی آیت الله جوادی آملی (دامت برکاته) در دیدار با جمع کثیری از طلاب، فضلاء، دانشجویان و اقشار مختلف مردم قم به مناسبت میلاد حضرت ولی عصر (عج) قم ؛ دفتر مقام معظّم رهبری ـ1381


موضوعات: همنشینی با بزرگان  لینک ثابت



[سه شنبه 1391-07-11] [ 12:14:00 ب.ظ ]





  چون طلوع شود انکار خورشید کنند...   ...

آنگاه که خورشید را محرومیم ز راهبری اقتدا به ماه باید


آنها که که انعکاس خورشید را در ماه اقتدا نکنند چون طلوع شود انکار خورشید کنند .

موضوعات: حرف حق  لینک ثابت



 [ 11:51:00 ق.ظ ]





  حدیث روز...   ...

امام صادق علیه السلام:
ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن


اصولُ الکُفرِ ثَلاثَهٌ الحِرصُ وَ الاِستِکبارُ وَ الحَسَدُ؛
(جهاد النفس، ح 550)

موضوعات: حدیث روز  لینک ثابت



 [ 11:37:00 ق.ظ ]





  صلوات مخصوص امام رضا(ع)   ...

 سلام دوستان

بعدچند مدت باز وبلاگمون به روز شد اونم با صلوات مخصوص آقا امام رضا(ع)

اگه دلتون هوای مشهد رو کرد و شاید اونجا بودید ما رو هم دعا کنید.

موضوعات: درددل...  لینک ثابت



[پنجشنبه 1391-07-06] [ 10:42:00 ق.ظ ]





  ای بسیجی!!!   ...

ای بســــیجـــــی! هــــرگـــــاه پـــــرچــــــم مــــحمــــد رســــول الله را بــــر افـــــق عــــالــــم زدی حــــق داری

استـــــراحـــــت کنــــــی

(جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان)

موضوعات: تاشهدا  لینک ثابت



 [ 10:24:00 ق.ظ ]





  جمجمه ات را به خدا بسپار   ...


اگر کوه ها از جای کنده شوند تو ثابت و استوار باش
دندان ها را بر هم بفشار، کاسه ی سرت را به خدا بسپار
پای بر زمین میخکوب کن، به صفوف پایانی لشکر دشمن بنگر
از فراوانی دشمن چشم بپوش و بدان که پیروزی از سوی خدای سبحان است


نهج البلاغه، خطبه11

موضوعات: تاشهدا  لینک ثابت



[دوشنبه 1391-07-03] [ 08:26:00 ق.ظ ]






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما