در اين روز در سال 1344 ه‍جری  قبور ائمه بقيع (عليهم السلام) و نيز قبر حضرت حمزه در احد به دست و هابيون تخريب شد.

 علت و انگيزه تخريب اين قبور مطهر در كتب مختلفى كه بر رد عقائد ضاله وهابيت تأليف شده، بيان گرديده است.

 آنان علاوه  بر قبور مطهر ائمه معصومين (عليهم السلام)، ديگر قبور را هم تخريب نمودند كه عبارتند از: قبر منصوب به  قبر مطهر فاطمه بنت اسد (عليها السلام) مادر اميرالمؤمنين (عليه السلام)، قبر مطهر حضرت ام البنين (عليها السلام)، قبر ابراهيم پسر پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم)، قبر اسماعيل فرزند حضرت صادق (عليه السلام)، قبر دختران پيامبر صلى الله عليه و آله، قبر حليمه سعديه مرضعه پيامبر (صلى الله عليه و آله وسلم)  و قبور شهداى زمان پيامبر (صلى الله عليه و آله وسلم)

وهابيان در سال 1343 در مكه گنبدهاى قبر حضرت عبد المطلب، ابى طالب، خديجه، و زادگاه پيامبر (صلى الله عليه و آله را با خاك يكسان كردند.

 در جدّه نيز قبر حوا و ديگر قبور را تخريب كردند.

 در مدينه منور نبوى را به توپ بستند، ولى از ترس مسلمانان قبر شريف را تخريب نكردند. در شوال 1343 با تخريب قبور مطهر ائمه بقيع (عليهم السلام )اشياء نفيس و با ارزش آن قبور مطهر را به يغما بردند.

 قبر حضرت حمزه (عليه السلام) و شهداى احد را با خاك يكسان كردند، و گنبد و مرقد حضرت عبدالله و آمنه پدر و مادر پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم)، قبر اسماعيل پسر حضرت صادق (عليه السلام) و ديگر قبور را هم خراب كردند.

 در همان سال به كربلاى معلى حمله كردند، و ضريح مطهر را كندند و جواهرات و اشياء نفيس حرم مطهر را كه اكثرا از هداياى سلاطين و بسيار ارزشمند و گرانبها بود، غارت كردند و قريب به 7000 نفر از علما، فضلا و سادات و مردم را كشتند.

 سپس به سمت نجف رفتند كه موفق به غارت نشدند و شكست خورده برگشتند.

 

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



[چهارشنبه 1398-03-22] [ 12:23:00 ب.ظ ]