اغلب با شنیدن واژه “جاسوس”، تصویر یک مرد در ذهن‌مان شکل می‌گیرد. حال آنکه در طول تاریخ کم نبوده‌اند زنانی که با انتقال محرمانه اطلاعات، سرنوشت جنگ‌ها و کشورها را دگرگون ساخته‌اند. استفاده از زنان برای جاسوسی دو دلیل عمده دارد: نخست آن که زنان سوء ظن کم‌تری را برمی‌انگیزند. برای نمونه، در طول جنگ جهانی دوم، احتمال اینکه مردان، برخلاف زنان فرانسوی توسط نازی‌ها مورد بازجویی قرار گیرند بسیار بالا بود.از همین روی، در آن دوره تعداد زنان جاسوس به طرز چشمگیری افزایش یافت و دوم اينکه زنان همواره قادر بودند با استفاده از جذابیت ظاهری‌شان مردان را فریب دهند و به فاش‌ساختن اطلاعات اغوا کنند‼️

زنان جاسوس را باید به دو دسته جاسوسان عادی و جاسوسانی که به “پرستو” شهرت یافته‌اند تقسیم کرد.


زنان جاسوس که از آنها تحت عنوان “پرستو” نام برده می‌شود، با استفاده از نقطه ضعف سیاستمداران و مقامات شهوت‌ران، با بکارگیری حربه‌های جنسی، طرح سرویس‌های اطلاعاتی متبوع‌شان را پیاده می‌کردند.
گلدامایر نخست وزیرووزیرخارجه پیشین رژیم صهیونیستی رامادربزرگ پرستوهای اسراییلی می دانند
مایر یکی از این جاسوس‌ها بود که در پوشش یک توریست اهل شوروی، وارد اردن شد و در نزدیکی محل اقامت فرماندهان نظامی و افسران اردنی مستقر شد. پس از مدتی و با رفت و آمدهای بسیار، توانست با برخی از این افسران طرح دوستی ریخته و وارد مجالس آنها شود.

پرستوها دور سر سیاستمداران می چرخند. سیاستمدارانی که گاه ساده و گاهی هم سخت جذب چهره هایی می شوند که آنها را نمی شناسند و وقتی با آنها آشنا می شوند که دیگر کار از کار گذشته است.ماجرای پرستوها در روزهای اخیر بار دیگر بر سر زبانها افتاده است. پرونده یک قتل، آنها را خبرساز کرده است. پیش از این اما بارها نام پرستوها خبرساز شده بود. به ویژه وقتی پای استعفاهای ناگهانی و اعترافات سیاسی به میان آمده بود.زنانی که به سیاستمداران نزدیک می شوند، گاهی متهم می شوند به ماموریت پرستوها. مثلا نام هایی چون فاطمه قائم مقامی، مهسا یوسفی، کاملیا انتخابی‌فرد، آزاده اردکانی، آفرین چیت‌ساز، مریم ابراهیم‌وند، شهرزاد میرقلی‌خان و حالا میترا استاد. برخی می گویند پرستو هستند و بعضی هم تاکید می کنند اینها فقط عاشقند و دلسوز. تشخیص اینکه انگیزه دختران جوان برای نزدیک شدن به سیاستمداران کهنسال چیست، سخت است اما وقتی پرونده ها خبرساز می شود، معمولا یک حدس همیشه این است: «پروژه پرستو»⁉️.

پرستوها یادگاران جنگ سرد هستند. دوره ای که آمریکا و شوروی وارد یک نبرد جاسوسی سخت شده بودند و چه ابزاری بهتر از زنان برای اغوای سیاستمداران طرف مقابل و بدنام کردن آنها. گاهی هم هدف، بدنامی نبود، بلکه دستیابی به اطلاعات و اسنادی بود که جز از راه ورود به اتاق های خواب، راه دیگری برای رسیدن به آنها نبود. فیلم Red Sparrow به داستان های مرتبط با تربیت همین جاسوس های جنسی در شوروی می پردازد.⁉️

در همان دوره و پس از آن نیز سازمان موساد سردمدار استفاده از زنان برای اجرای پروژه های جاسوسی بود و آنطور که روزنامه تایمز انگلیس گزارش کرده، از زنان زیبا برای نفوذ در کشورهای غربی و شرقی استفاده می کرد. شاید مشهورترین پرستوی موساد، زیپی لیونی بود که بعدها وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی شد. او در گفتگو با تایم اعتراف کرد که در دوره جاسوسی، با امیر پیشین قطر رابطه جنسی برقرار کرده بود. 

مونیکا لوینسکی که باعث آبروریزی بیل کلینتون رئیس جمهور ایالات متحده شد نیز متهم شده که از جانب موساد این پروژه را پیش برده است.

وی با استفاده از حربه تن‌فروشی، توانست اطلاعات بسیاری از جمله تصمیم اردن برای حمله به اسرائیل را کسب کند. همچنین مایر توانست به برخی تاسیسات نظامی اردن نیز وارد شود و اطلاعات ارزشمندی را کسب کند.
پس از گلدامایر،لیونی وزیرخارجه زن رژیم صهیونیستی نیز یک پرستوبود.
لیونی در دهه هشتاد میلادی عامل موساد در اروپا بود و با اسم رمز “اسپارو” (گنجشک)، با استفاده از روابط جنسی، اطلاعات درخواستی موساد را از شخصیت‌ها و سیاست‌مداران اروپایی جمع‌آوری می‌کرد
”خوشگل موساد”درمصاحبه ای می گوید:
”جوان وزیبابودم ومردان زیادی ازدیپلمات های مختلف ونیزفرانسوی ها دوست داشتند به من نزدیک شوند تاجایی که به خوشگل موساد معروف شده بودم”
لیونی درسالهای اخیررسما به به برقراری ارتباط جنسی با چندتن ازسران عرب و فلسطینی مانند صائب عریقات مداکره کننده ارشد فلسطینی ویاسرعبدربه دبیرکمیته اجرایی جنبش ازادیخواه فلسطین و…اعتراف کرده است
موساد برای دستگیری مردخای وانونو هم از این شیوه بهره برد:
یکی از مشهورترین عملیات های جاسوسی که موساد در آن از شیوه استفاده ابزاری از زنان استفاده کرده است دستگیری مردخای وانونو یا همان جان کراسمن (Mordechai Vanunu also known as John Crossman) دانشمند و فعال هسته‌ای اسرائیلی است که اسناد فعالیت نظامی هسته‌ای اسرائیل را به انگلیس برده و منتشر کرده بود. وانونو از جمله اهداف موساد بود که به دنبال ربودن او از اروپا و بردن وی به فلسطین اشغالی بودند و او را از طریق رابطه ای از همین سنخ به رم کشیدند و دستگیر کردند. جاسوس موساد مشهور به چریل بن‌توف Cheryl Ben Tov که نام اصلی او چریل هانین Cheryl Hanin) ) بوده است و با نام مستعار سیندی به وانونو نزدیک شد و او را به تله ای که موساد برای او در رم تهیه کرده بود کشید تا او را بیهوش نموده و بربایند و به اسرائیل برده و در آنجا با وی برخورد شود.”

 احزاب در برخی کشورهای خارجی درگیر همین پروژه می شوند تا برای رقبای خود، تله اخلاقی بسازند. نمونه اش، دونالد ترامپ که شکافت برخی زنان از خود به سبب روابط جنسی را به حزب دموکرات آمریکا نسبت داده بود، هرچند هنوز هم بسیاری در واشنگتن معتقدند که ترامپ به دلیل گرفتار شدن در تله پرستوهای روسی، در عمل، به مهره پوتین برای پیگیری منافع مسکو در جهان تبدیل شده است.

“عاری شوات”خاخام صهیونیستی نیز، طی ادعایی اعلام کرد که زنان اجازه دارند برای جمع‌آوری اطلاعات حیاتی برای امنیت اسرائیل، با دشمنان رابطه جنسی داشته باشند. بر اساس این گزارش، شوات اعلام کرده است که برقراری رابطه جنسی با تروریست‌ها در راستای بدست آوردن اطلاعاتی که به دستگیری آنها منجر شود، قابل قبول است. تحقیق این خاخام یهودی تحت عنوان “ارتباط غیرقانونی در راستای امنیت ملی” توسط موسسه تحقیقات دینی در شهرک “گوش استزیون” در نزدیکی بیت‌المقدس منتشر شده است

یکی اززنان پرستوی رژیم صهیونیستی با نام یائل می‌گوید: طنازی‌های زنانه یکی از راه‌های بسیار مناسب در مأموریت‌های جاسوسی است.
این زن جاسوس می‌افزاید: زن‌ها در برخی ماموریت‌ها از مردان جاسوس بهتر عمل می‌کنند. مردی که می‌خواهد در مناطق ممنوعه وارد شود، شانس کمی برای راه پیدا کردن دارد، اما شانس موفقیت یک زن خندان و جذاب بسیار بیشتر است.
افرات، بلندپایه‌ ترین فرمانده عملیاتی زن موساد نیز می گوید: ما از زن بودن خود بهره می‌بریم زیرا هرکاری برای موفقیت توجیه‌آمیز است.
البته نه تنها شبکه جاسوسی موساد، بلکه سایر شبکه های جاسوسی شرق و غرب از این شیوه استفاده می کنند.

استفاده ابزاری از زنان در قالب‌های تبلیغاتی و جنسی به جزئی از فرهنگ طبقه سیاستمدار و نخبه های سیاسی جوامع غربی تبدیل شده است، این نحوه برخورد و نگاه ابزارگونه به جایگاه زنان، استفاده از آنها به عنوان طعمه جاسوسی را مورد توجهه سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی قرار داده است. زنان جاسوسی که از آنها تحت عنوان “پرستو” نام برده می‌شود، با استفاده از نقطه ضعف سیاستمداران و مقامات شهوت‌ران، با بکارگیری حربه‌های جنسی، طرح‌های سرویس‌های اطلاعاتی متبوع‌شان را پیاده می‌کنند.

 

 

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



[یکشنبه 1398-04-09] [ 10:12:00 ق.ظ ]