بسمه تعالی

به گزارش معاونت فرهنگی حوزه علمیه الزهرا (سلام الله علیها ) قروه  نشستی سیاسی با حضور حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای رستمی با حضور اساتید وکادر وطلاب  این مدرسه مبارکه برگزارگردید.

استاد درابتدا بیان داشتندکه:نگاه عبرت انگیز به مسئله اندلس یکی از عجایب تاریخ است زیرا یکی از فتح های بسیار مهم ، فتح اندلس به عنوان پایتخت مسیحیت و شهر تجارت و ثروتمند ترین کشور در جهان بود که به قول جغرافیای سیاسی ها سرزمین سپرهای طبیعی است که دولت امویان توانست طی یک حمله اسپانیا را تحت سلطه و سیطره خود درآوردکه این حکومت 850سال طول کشید اما کشمکش های براق بن عمار برای تسلط بر حیطه حکومت باعث شد تا این سردار ایرانی با اسپانیا برای پس گرفتن سرزمین خود بعد از 8قرن و نیم اقداماتی انجام دهد بنابراین این سردار ایرانی به عنوان نفوذی و مشاور حکومت اسپانیا انتخاب شد و بسیاری از اطلاعات  مهم ایران را در دست دشمنان قرار داد همان چیزی که در فتنه 88 اتفاق افتاد ، عده ای که رای نیاوردند دست به شورش زدند و علیه حکومت جمهوری اسلامی دست به کار شدندولی با عنایت الهی نتوانستند کاری پیش ببرند.

یکی از مشاوره ای که براق بن عمار به سران اروپایی داد این بود که کسانی به عنوان نفوذی در دربار حضور پیداکنند، چیزی که امروز در حکومت اسلامی بروز دارد و کسانی هستند که می گویند مانباشیم میخواهیم که این کشورو حکومت هم نباشد.

دومین حربه بی حیا کردنزنان و بی غیرتی مردان مسلمان با ساخت قهوه خانه های که در آن شراب به عنوان نوشیدنی و از زیباترین زنان با بدنی برهنه استفاده می شد که این کار کم کم جوانان مسلمان را سست کرد و از مقدسات خود دست برداشته و بیشتر آنها مسیحیی شدند

حربه نهایی استفاده از قدرت زور بود ، زمانی که کم کم اعتقادات مردم کمرنگ شد پاپ دستور داد کسانی که مسلمان هستند یا حتی مسلمانهای که مسیحی شدند را با بستن سنگ به پای آنها در دریایی مدیترانه غرق کردندو بدین ترتیب حکومت 850 ساله اسلامی در اسپانیا رخت بربست و جای خود را به مسیحیت داد آن هم با حربه جنگ نرم همان چیزی که الان کشورهای اروپایی علیه ایران به کار می برند تا ایران اسلام را هم مانند اندلس به تسخیر خود دربیاورند که همچین چیزی با تدابیر هوشمندانه رهبر انقلاب اسلامی هیچ گاه اتفاق نخواهد افتاد.

ایشان بیان داشتنددقت در متون پایه غرب، مراحل تحول غرب در عصر رنسانس را چنین نشان می‌دهد:

گام نخست - تز جدایی اقتصاد از دین

گام دوم - تز جدایی فرهنگ از دین

گام سوم- تز جدایی سیاست از دین

 این تقسیم بندی به سلبریتی‌های پُر مدعا ضمن فاصله گذاری با دولت، روند عبور از روحانی را کلید زده‌اند. این اقدام آنان، بیش از آنکه پشیمانی باشد فرار رو به جلو برای عدم پاسخگویی به مردم بابت حمایت از روحانی است. تب تند و زود هنگام سلبریتی‌ها و اصلاح طلبان در عبور از روحانی تجربه ارزشمندی برای جامعه خواهد بود تا دیگر با طناب پوسیده جماعت تکراری ها به چاه غربگرایان کدخدا پذیر نروند.

فروپاشی امپراتوری عثمانی با تجزیه‌ی این ابرقدرت که پایه  سه قاره‌ی آسیا، آفریقا و اروپا بود، رقم خورد. به این ترتیب، روش تجزیه توسط غرب بارها به عنوان یکی از روش‌های تضعیف دیگر کشورها به کار گرفته شد،  این عمل بعدها به “استراتژی گالیوری” معروف گشت.

دکترین جیمز بلک‌وِل، یکی از استراتژی‌های پایه‌ی جمهوری‌خواه هان برای جهان اسلام است. آقای جیمز بلک‌وِل در کتاب «صاعقه در صحرا» خاورمیانه [جنوب غرب آسیا که به غلط خاورمیانه خوانده می‌شود،] را معادل لی‌لی‌پوت می‌داند؛ و گنجی که بر سر آن دعوا است، منابع زیرزمینی غنی این منطقه می‌باشد.

استاددر ادامه فرمودند: غربی‌ها در ویلایی مدرن واقع در بندر «زاید» در شهر ابوظبی، در حال آموزش ابزارهای پیشرفته جاسوسی به اماراتی‌ها هستند. در حومه ابوظبی یک مرکز دیگر تحت عنوان «آکادمی» وجود دارد که در آن موضوعات مربوط به سلاح، سربازخانه‌ ها و دوره‌های رانندگی تدریس می‌ شود. مقامات سابق اطلاعاتی آمریکا که بخشی از اقدامات مذکور بوده‌اند، درباره این دو مرکز اطلاعاتی را به فارن پالیسی ارائه کرده اند.

توافق اتمي ايران با غرب در برابر دوران نامشخص و مبهمي قرار دارد. تهران و واشنگتن درك متفاوتي از اين توافق دارند و روي كار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئيس جمهور امريكا هم علامت سوال‌هاي ديگري را با خود به همراه خواهد آورد. تقريباً حدود يك سال (دي‌ماه ۹۵) از اجراي رسمي توافق هسته‌اي ايران با غرب كه در آن تهران موظف به اعمال محدوديت‌هايي در برنامه اتمي خود شده و غرب نيز موظف به لغو تحريم‌ها عليه تهران شد مي‌گذرد، اما آينده اين توافق نامعلوم است.

به رغم تصور غلط برخي از سياسيون در ايران كه ترامپ را ديوانه و اروپايي‌ها را عاقل و خط آنان را از امريكا جدا دانسته و به دنبال تعامل برجامي با اروپا و اعمال تفرقه بين اروپا و امريكا و اروپايي كردن برجام هستند، از سه ماه پيش كه ترامپ در نطق خود عملاً برجام را پاره كرد تا همين امروز، تروئيكاي اروپايي برجام متشكل از انگليس، آلمان و فرانسه كاملاً همسو و هماهنگ با امريكا عمل كرده و فاز دوم برجام را كليد زده‌اند.

در واقع فاز دوم برجام از نگاه غربي‌ها «امريكا و اروپا» مبتني بر اعمال سياست «هويج و چماق» تحت «استراتژي قورباغه آب‌پز» با دو هدف مهم از زمان عملياتي شدن توافقنامه برجام در دي‌ماه ۱۳۹۴ آغاز شده است

تمام همت روحاني و يارانش در چهار سال دولت يازدهم به اثبات اين مدعا گذشت كه با بستن مستقيم با شيطان بزرگ و شرورمي‌توان تمام تحريم‌ها را لغو كرد، همه مشكلات اقتصادي كشور را حل كرد، رونق را به بازار توليد و اشتغال باز گرداندو چرخ اقتصاد نيز همچون چرخ سانتريفيوژها بچرخد. اما حاصل اين تلاش نافرجام  توافقي شد به نام برجام كه در آن براي ايران: عمده فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران به حالت تعليق درآمده، ايران به صورت اختياري به پروتكل الحاقي و بازرسي‌هاي مضاعف و غيرمتعارف تن داده، چرخ اقتصادي هم نچرخيده و بر مشكلات اقتصادي كشور افزوده شده، مشكلات مبادلات مالي و پولي با بانك‌هاي جهان رفع نشده، بر شدت و حجم كمي و كيفي تحريم‌ها افزوده شده و…

و طرف‌هاي غربي به رهبري امريكا علاوه بر اينكه به تعهدات خود عمل نكرده‌اند و به مديريت پول‌هاي آزاد شده ايران به نفع اقتصاد و چرخه توليد و اشتغال خودشان پرداخته‌اند هم‌اينك فاز دوم برجام را عملياتي كرده‌اند. که توضیحات آن ان شاالله در جلسات بعد خدمت طلاب گرامی داده می شود.

استاد در خاتمه به پرسش های طلاب پاسخ نمودند و نماز جماعت ظهر و عصر به امامت ایشان برگزار گردید.

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



[یکشنبه 1396-10-10] [ 10:32:00 ق.ظ ]