لذت تابستان با یک لیوان  شربت آب‌لیمو
شربت آب‌لیمو پرطرفدارترین و شاید خوشمزه‌ترین شربت یا آب‌میوه‌ای باشد که واقعاً باعث خنکی شده و خستگی یک روز گرم تابستان را از تن به در می‌کند. این شربت از ریه‌های شما در مقابل موقعیت‌های خطرناک مانند آسم، محافظت می‌کند. اگر خیلی اهل خوردن میوه و به خصوص مرکبات نیستید، مراقب باشید چرا که بیشتر در معرض ابتلا به آسم و خس خس سینه قرار خواهید گرفت. ویتامین C که در مرکبات وجود دارد، در واقع تنفس را تسهیل می‌کند.
لیمو به خودی خود برای درمان عفونت‌ها، سوءهاضمه، یبوست، دیابت،‌ مشکلات دندانی، تب، مراقبت‌های پوست و مو، خون‌ریزی‌های داخلی، وبا، رماتیسم، سوختگی‌ها، اضافه وزن، اختلالات تنفسی و فشارخون بالا مۆثر است. این ماده به تقویت سیستم ایمنی و تمیز کردن معده کمک می‌کند. خون را تصفیه می‌کند و در مبارزه با بیماری‌ها به یاری بدن می‌آید.
شربت آب‌لیمو هم طبعاً با دارا بودن همین خصوصیات می‌تواند سنگ‌های کلیوی را از بین ببرد، سکته‌های قلبی را درمان کند، دمای بدن را کاهش دهد و باعث آرامش شما شود. آب‌لیمو با تشکیل اسیدسیتریک ادراری از تشکیل رسوبات در کلیه جلوگیری و سنگ‌های کلیوی را درمان می‌کند. این مسئله به ویژه در تابستان که آب بدن بر اثر گرما و تعریق به شدت کاهش می‌یابد بیشتر می‌شود و نوشیدن شربت آب‌لیمو کمک زیادی به رفع این مشکل می‌کند و حتی گاهاً از آب هم در دفع سنگ مفیدتر عمل می‌کند.

خاکشیر، نوشیدنی اشتهاآور
گرما، عطش را برای خوردن مایعات بالا می‌برد و خاکشیر، نوشیدنی روزهای گرم تابستان است. دانه‌های خاکشیر وقتی در آب غوطه‌ور می‌شوند، آب را به خود جذب می‌کنند. به همین دلیل هم مصرف آن کمبود آب بدن را جبران می‌کند. بنابراین، در این روزهای گرم توصیه می‌شود، قبل از خروج از خانه مصرف یک لیوان خاکشیر را فراموش نکنید. خاکشیر در واقع همانند یک ماده ضد عفونی عمل می‌کند و در درمان اسهال‌های خفیف یا سخت و نیز یبوست مۆثر است. ادرارآور بوده و التهاب کلیه‌ها را از بین می‌برد و نوعی درمان برای التهاب پوستی و کهیر به شمار می‌رود. تب بر است و زخم‌ها را بهبود می‌بخشد و به درمان مخملک و سرخک هم کمک می‌کند. خاکشیر اشتهاآور بوده و تمایلات جنسی را افزایش می‌دهد. در درمان بیماری‌های گوارشی مفید و به عنوان تنظیم‌کننده سیستم گوارش عمل می‌کند. به اندازه سرکه مفید و در افراد مبتلا به صفرا بسیار مۆثر است. ولی با تمام این اوصاف، مهم‌ترین خاصیت شربت خاکشیر همان ضدگرمازدگی آن است که سرد و خنک بوده و تب، تهوع، بی‌حالی، سرگیجه و بی‌اشتهایی ناشی از گرمازدگی را از بین می‌برد.

 

 

موضوعات: فراماسونری, تغذیه و بهداشت  لینک ثابت



[یکشنبه 1392-04-09] [ 11:31:00 ق.ظ ]