اساتید سخنران؛ سرکار خانم ملاولی و پوران منتشلو

از مباحث سرکار خانم ملاولی؛

ایشان در مورد نقش زن در زندگی دینی صحبت کردند که صحبت های مفید ایشان در دو بخش؛ قبل از ازدواج و بعد از ازدواج خلاصه گردید.

ایشان فرمودند:خداوند جنس زن را در رساندن انسانها به کمال شریک خود قرار داده ومارا وسیله ی رساندن انسانها به قرب الهی قرار داده است.امام خمینی (ره) فرمودند اگر زن اصلاح شود جامعه اصلاح می شود.منظورش این است که زن نقش کلیدی دارد .زن را در دو برهه در نظر بگیریم :1.قبل از ازدواج وزمان دختری: که باید تربیت شود 2.بعد از ازواج ومادر شدن:که باید تربیت کند. اگر زن تربیت نشود نمی تواند تربیت کند پس باید در برهه اول به تربیت خودش بپردازد و در دوران مجردی پاک زندگی کند و تمام سعی و تلاش خویش را برای تحقق این امر در نظر داشته باشد و  انسان هر آنچه را بکارد همان را درو خواهد کرد، و رفتار انسان باعث قرار گرفتن در همان مسیر خواهد گرفت.

اما دوران بعد از ازدواج؛ باید زن چنان نقشی را در زندگی ایفا کند که همسرش را از هر آلودگی نجات دهد ، و تربیت صحیح خانوادگی داشته باشد. و باید اهل حلال و حرام باشد.

از مباحث سرکار خانم منتشلو؛

موضوع بحث ایشان اخلاق اجتماعی و آداب معاشرت بود، ایشان به تحلیل و تفسیر تمامی آیاتی که در رابطه با فرهنگ تخاطب و گفتگو بود، پرداختند. اولین آیه ای که درباره گفتگو نازل شده است، سوره بقره آیه 30 است که نحوه گفتگوی خدا با ملائکه در آن مطرح شده است. در ادامه به نحوه گفتگو با والدین که بایستی به صورت لین باشد اشاره گردید.

موضوعات: خانواده, خبر فرهنگي  لینک ثابت



[یکشنبه 1394-02-20] [ 08:51:00 ق.ظ ]