سلسله نشست سبک زندگی اسلامی با محوریت آموزه های فاطمی ،حمایت از ولایت( همدلی و همزبانی) در تاریخ 9/2/94 در جمع طلاب و اساتید و کادر حوزه علمیه الزهرا(س) قروه  برگزار گردید.

 در این نشست که همزمان بود با ولادت جواد الائمه علیه السلام جشنی در حضور طلاب همراه با پذیرایی و مولودی خوانی و دکلمه خوانی برگزار گردید که در ابتدای برنامه با قرائت قرآن آغاز گردید.

سخنران برنامه حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای فیض کرمیان امام جمعه محترم شهر دلبران  در جمع طلاب  در خصوص نامگذاری سال با عنوان همدلی و همزبانی،دولت و ملت  فرمودند: علت نامگذاری ایام توسط رهبر معظم له دلایلی  و هدفی دارد که با توجه به نیازهای جامعه صورت میگیرد ، رهبر رمز موفقیت جامعه را در حال حاضر همدلی و همزبانی دولت و ملت را با هم می داند و نباید این عنوان در قالب بنر و بیان باشد بلکه باید تمام احاد جامعه عامل به آن باشند. همچنین استاد در ادامه بیانات خود افزودند:اولاً همدلی و همزبانی در جامعه ای باید باشد که آن جامعه استحقاق همدلی را داشته باشد. ثانیاً متوجه خطری در جامعه باشند و عده ای بخواهند  بین افراد جامعه تفرقه بیندازند.

استاد درادامه فرمایشات خود فرمودند: امروز ما از سبک زندگی اسلامی بسیار دوریم، علاوه بر سبک اسلامی از سبک زندگی ایرانی هم دور هستیم. در جامعه کنونی ایرانی و اسلامی بسیاری از آداب و سنتهای اسلامی به فراموشی سپرده شده و بیشتر از زندگی های غربی با توجه به رسانه ها و ماهواره ها الگو می گیرند. ایشان فرمودند: در جامعه ما اکنون 25شبکه ماهواره ای معاند با نظام داریم.

 رهبر معظم حضرت آیت الله  خامنه ای  با دید کلی نگری که دارند و به دلیل جامعیت در اطلاعات  و تجربه وبسیاری دیگر از عوامل به جمع بندی می رسند  که آنچه نیاز جامعه است  در حال حاضر دور شدن از سبک زندگی اسلامی  است وآسیب ملت ما احتمال تفرقه بین افراد جامعه است.

حاج آقا فیض فرمودند: ملاک ومعیار ماباید محبت اهل بیت باشد و باید جایگاه اهل بیت را شناخت و بدانیم محبت اهل بیت چقدر ارزش دارد. ملاک ومعیار در حزن و شادی ما باید اهل بیت باشد و محبت اهل بیت آرامش را به ارمغان می آورد.

استاد در پایان فرمایشات خود بر منش و رفتار طلبگی بسیار تاکید نمودند وفرمودند اصالت طلبه باید با سایر افراد متفاوت باشد.

موضوعات: خانواده, خبر فرهنگي  لینک ثابت



[یکشنبه 1394-02-20] [ 08:40:00 ق.ظ ]