? عواقب سستی و ترک نماز ؛ عذاب جهنم?

? بعد از دو عذاب انسان بی نماز (زندگی سخت در دنیا و کور محشور شدن در قیامت) خدا به عذاب جهنم که شدید تر و ماندگار تر است اشاره می کند. «وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي … وَ لَعَذابُ الْآخِرَةِ أَشَدُّ وَ أَبْقى» (طه: 127)

? پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود در جهنّم، درّه اى است كه اهل جهنم، روزى هفتاد هزار بار از عذاب آن به خدا شکایت مى كنند. در آن درّه، اتاقى از آتش است و در آن اتاق، چاهى از آتش و در آن چاه، صندوقى از آتش و در آن صندوق، مارى هزار سر است … و یکی از کسانی که در آن دره عذاب می شوند، بی نماز ها هستند.

? «أَنَ فِي جَهَنَّمَ وَادِياً يَسْتَغِيثُ مِنْهُ أَهْلُ النَّارِ كُلَّ يَوْمٍ سَبْعِينَ أَلْفَ مَرَّةٍ وَ فِي ذَلِكَ الْوَادِي بَيْتٌ مِنَ النَّارِ وَ فِي ذَلِكَ الْبَيْتِ جُبٌّ مِنَ النَّارِ وَ فِي ذَلِكَ الْجُبِّ تَابُوتٌ مِنَ النَّارِ وَ فِي ذَلِكَ التَّابُوتِ حَيَّةٌ لَهَا أَلْفُ نَابٍ كُلُّ نَابٍ أَلْفُ ذِرَاعٍ قَالَ أَنَسٌ قُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ لِمَنْ يَكُونُ هَذَا الْعَذَابُ قَالَ لِشَارِبِ الْخَمْرِ مِنْ أَهْلِ الْقُرْآنِ وَ تَارِكِ الصَّلَاةِ» (إرشاد القلوب؛ ج1؛ 173)

موضوعات: حدیث روز, در محضر علما  لینک ثابت



[پنجشنبه 1397-10-27] [ 10:14:00 ق.ظ ]