5- لیله القدر خیر من الف شهر: خیر کثیر کوثر (سلام الله علیها)  که ادامه نسل نبوت تا قیامت از دامان مطهر اوست ، با خیر و برکت شب قدر که به تنهایی از هزار ماه برتر است،مقایسه شده است.
6- تنزل الملائکه و الروح فیها: از نظر روایات مسلم است که جبرییل امین بر فاطمه(سلام الله علیها)  نازل شد در حالی که بر ائمه نازل نمی دهد، هر چند فرشتگان دیگر به محضر آنان می رسیدند. حضرت امام خمینی نزول فرشته وحی برایشان را از بالاترین فضائل آن حضرت می شمارند . نزول فرشتگان در شب قدر و نزول آنها بر زهرا (سلام الله علیها)  از شباهت های دیگر آن دو است.

7- باذن ربهم : همانطور که در شب قدر همه چیز به اذن  وفرمان الهی است، زندگانی زهرا مرضیه (سلام الله علیها)  نیز در تمامی موارد به اذن و امر الهی بوده است ، از زمان تکوین نطفه با آن سیب بهشتی ،جریان تولد،اسماء مبارکه ،سکوت،فریاد،خشم،قهر …همه برای رضای خدابوده است چرا که او راضیه و مرضیه است ،تحت اذن و فرمان کامل خدا بودن از وجوه دیگر شباهت های آن دو است .
8- من کل امر :همچنانکه که در شب قدر تمام امور وحوادث سال مشخص مقدر می شود ، در کتاب منسوب به حضرت به نام مصحف زهرا (سلام الله علیها)  نیز تمام اخبار ، حوادث و پیشامدهای خاندان امامت و مسلمین از گذشته و آینده است.
9- سلام هی حتی مطلع الفجر: همچنانکه انتهای شب قدر طلوع فجر و صبح صادق است،انتهای امامت از دامان پاک فاطمه (سلام الله علیها)   نیز صبح ولایت است که یوسف  زهرا(سلام الله علیها)   فرزند طور والعادیات ،فرزند یاسین و الذاریات ،مهدی موعود ظهور کرده و شب تاریک جهان را به صبح هدایت و رستگاری دلالت خواهد نمود.

موضوعات: ایام فاطمیه  لینک ثابت



[دوشنبه 1391-01-21] [ 08:22:30 ق.ظ ]