این دوره آموزشی که در سطح استان برگزار می گردد در تاریخ 7و8/11 /94 جلسه اول آن با حضور طلاب بیجار وقروه و سریش آبادو سقز در مدرسه علمیه الزهرا قروه برگزار گردید.دراین جلسه با حضور استاد جلسه حجت الاسلام حاج آقا حمزه پور مباحث ذیل ارائه گردید:
مباحث درباره مدیریت تحصیلی بود ابتدا مدیریت تحصیلی را تعریف نمودند که مدیریت تحصیلی یعنی به کار بردن شیوه ها وبرنامه هایی که طی آن فرد بتواند با امکانات وظرفیتهای موجود خود بهتر آشنا شود ودر راه ارتقاء بهره وری از توان علم آموزی خود گام بردارد از این رو مدیریت تحصیلی با دو رکن دانش ومهارت شکل می گیرد وکمال می یابد.
در ادامه مباحث در سه گام اصلی ارائه گردید:
گام اول:بعد انگیزشی مدیریت تحصیلی ؛در این بعد راهکارهای ایجاد یا تقویت انگیزه برای تحصیل را در8 مورد بیان فرمودند وبه شرح این موارد پرداختند. سپس به راه کارهای تقویت اراده پرداختند،که به 12 مورد مهم آن اشاره کردند.
گام دوم: ابعاد شناختی مدیریت تحصیلی؛ در این رابطه به سه مورد اشاره نمودند از جمله: شناخت حوزه، سطوح تحصیلی حوزه وموانع تحصیلی را از جمله در حوزه را بیان کردند.
گام سوم: ابعاد مهارتی مدیریت تحصیلی؛ در قالبهاییچون مهارت هدفگذاری ومدیریت زمان با توضیح تفصیلی آن مبحث را ارائه فرمودند وبه عوامل مخرب زمان اشاره نمودند وراهکارهایی برای این عوامل ایراد داشتند. در پایان راهکارهایی برای کسب تمرکز حواس بیان فرمودند.

 

 

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



[یکشنبه 1394-11-11] [ 09:17:00 ق.ظ ]