مدرسه علمیه الزهرا(س)قروه
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
تیر 1398
شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
 << < جاری> >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        








جستجو





حدیث روز







محتواها





فال حافظ





پاسخگویی آنلاین به شبهات





حدیث





قرآن آنلاین





اوقات شرعی





لحظه شمار غیبت













لااله الا الله ملک الحق المبین

ذکر کاشف الکرب

  به شهدا تکیه کن   ...

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



[چهارشنبه 1398-04-12] [ 12:27:00 ب.ظ ]





  پرستوهای موساد   ...

اغلب با شنیدن واژه “جاسوس”، تصویر یک مرد در ذهن‌مان شکل می‌گیرد. حال آنکه در طول تاریخ کم نبوده‌اند زنانی که با انتقال محرمانه اطلاعات، سرنوشت جنگ‌ها و کشورها را دگرگون ساخته‌اند. استفاده از زنان برای جاسوسی دو دلیل عمده دارد: نخست آن که زنان سوء ظن کم‌تری را برمی‌انگیزند. برای نمونه، در طول جنگ جهانی دوم، احتمال اینکه مردان، برخلاف زنان فرانسوی توسط نازی‌ها مورد بازجویی قرار گیرند بسیار بالا بود.از همین روی، در آن دوره تعداد زنان جاسوس به طرز چشمگیری افزایش یافت و دوم اينکه زنان همواره قادر بودند با استفاده از جذابیت ظاهری‌شان مردان را فریب دهند و به فاش‌ساختن اطلاعات اغوا کنند‼️

زنان جاسوس را باید به دو دسته جاسوسان عادی و جاسوسانی که به “پرستو” شهرت یافته‌اند تقسیم کرد.


زنان جاسوس که از آنها تحت عنوان “پرستو” نام برده می‌شود، با استفاده از نقطه ضعف سیاستمداران و مقامات شهوت‌ران، با بکارگیری حربه‌های جنسی، طرح سرویس‌های اطلاعاتی متبوع‌شان را پیاده می‌کردند.
گلدامایر نخست وزیرووزیرخارجه پیشین رژیم صهیونیستی رامادربزرگ پرستوهای اسراییلی می دانند
مایر یکی از این جاسوس‌ها بود که در پوشش یک توریست اهل شوروی، وارد اردن شد و در نزدیکی محل اقامت فرماندهان نظامی و افسران اردنی مستقر شد. پس از مدتی و با رفت و آمدهای بسیار، توانست با برخی از این افسران طرح دوستی ریخته و وارد مجالس آنها شود.

پرستوها دور سر سیاستمداران می چرخند. سیاستمدارانی که گاه ساده و گاهی هم سخت جذب چهره هایی می شوند که آنها را نمی شناسند و وقتی با آنها آشنا می شوند که دیگر کار از کار گذشته است.ماجرای پرستوها در روزهای اخیر بار دیگر بر سر زبانها افتاده است. پرونده یک قتل، آنها را خبرساز کرده است. پیش از این اما بارها نام پرستوها خبرساز شده بود. به ویژه وقتی پای استعفاهای ناگهانی و اعترافات سیاسی به میان آمده بود.زنانی که به سیاستمداران نزدیک می شوند، گاهی متهم می شوند به ماموریت پرستوها. مثلا نام هایی چون فاطمه قائم مقامی، مهسا یوسفی، کاملیا انتخابی‌فرد، آزاده اردکانی، آفرین چیت‌ساز، مریم ابراهیم‌وند، شهرزاد میرقلی‌خان و حالا میترا استاد. برخی می گویند پرستو هستند و بعضی هم تاکید می کنند اینها فقط عاشقند و دلسوز. تشخیص اینکه انگیزه دختران جوان برای نزدیک شدن به سیاستمداران کهنسال چیست، سخت است اما وقتی پرونده ها خبرساز می شود، معمولا یک حدس همیشه این است: «پروژه پرستو»⁉️.

پرستوها یادگاران جنگ سرد هستند. دوره ای که آمریکا و شوروی وارد یک نبرد جاسوسی سخت شده بودند و چه ابزاری بهتر از زنان برای اغوای سیاستمداران طرف مقابل و بدنام کردن آنها. گاهی هم هدف، بدنامی نبود، بلکه دستیابی به اطلاعات و اسنادی بود که جز از راه ورود به اتاق های خواب، راه دیگری برای رسیدن به آنها نبود. فیلم Red Sparrow به داستان های مرتبط با تربیت همین جاسوس های جنسی در شوروی می پردازد.⁉️

در همان دوره و پس از آن نیز سازمان موساد سردمدار استفاده از زنان برای اجرای پروژه های جاسوسی بود و آنطور که روزنامه تایمز انگلیس گزارش کرده، از زنان زیبا برای نفوذ در کشورهای غربی و شرقی استفاده می کرد. شاید مشهورترین پرستوی موساد، زیپی لیونی بود که بعدها وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی شد. او در گفتگو با تایم اعتراف کرد که در دوره جاسوسی، با امیر پیشین قطر رابطه جنسی برقرار کرده بود. 

مونیکا لوینسکی که باعث آبروریزی بیل کلینتون رئیس جمهور ایالات متحده شد نیز متهم شده که از جانب موساد این پروژه را پیش برده است.

وی با استفاده از حربه تن‌فروشی، توانست اطلاعات بسیاری از جمله تصمیم اردن برای حمله به اسرائیل را کسب کند. همچنین مایر توانست به برخی تاسیسات نظامی اردن نیز وارد شود و اطلاعات ارزشمندی را کسب کند.
پس از گلدامایر،لیونی وزیرخارجه زن رژیم صهیونیستی نیز یک پرستوبود.
لیونی در دهه هشتاد میلادی عامل موساد در اروپا بود و با اسم رمز “اسپارو” (گنجشک)، با استفاده از روابط جنسی، اطلاعات درخواستی موساد را از شخصیت‌ها و سیاست‌مداران اروپایی جمع‌آوری می‌کرد
”خوشگل موساد”درمصاحبه ای می گوید:
”جوان وزیبابودم ومردان زیادی ازدیپلمات های مختلف ونیزفرانسوی ها دوست داشتند به من نزدیک شوند تاجایی که به خوشگل موساد معروف شده بودم”
لیونی درسالهای اخیررسما به به برقراری ارتباط جنسی با چندتن ازسران عرب و فلسطینی مانند صائب عریقات مداکره کننده ارشد فلسطینی ویاسرعبدربه دبیرکمیته اجرایی جنبش ازادیخواه فلسطین و…اعتراف کرده است
موساد برای دستگیری مردخای وانونو هم از این شیوه بهره برد:
یکی از مشهورترین عملیات های جاسوسی که موساد در آن از شیوه استفاده ابزاری از زنان استفاده کرده است دستگیری مردخای وانونو یا همان جان کراسمن (Mordechai Vanunu also known as John Crossman) دانشمند و فعال هسته‌ای اسرائیلی است که اسناد فعالیت نظامی هسته‌ای اسرائیل را به انگلیس برده و منتشر کرده بود. وانونو از جمله اهداف موساد بود که به دنبال ربودن او از اروپا و بردن وی به فلسطین اشغالی بودند و او را از طریق رابطه ای از همین سنخ به رم کشیدند و دستگیر کردند. جاسوس موساد مشهور به چریل بن‌توف Cheryl Ben Tov که نام اصلی او چریل هانین Cheryl Hanin) ) بوده است و با نام مستعار سیندی به وانونو نزدیک شد و او را به تله ای که موساد برای او در رم تهیه کرده بود کشید تا او را بیهوش نموده و بربایند و به اسرائیل برده و در آنجا با وی برخورد شود.”

 احزاب در برخی کشورهای خارجی درگیر همین پروژه می شوند تا برای رقبای خود، تله اخلاقی بسازند. نمونه اش، دونالد ترامپ که شکافت برخی زنان از خود به سبب روابط جنسی را به حزب دموکرات آمریکا نسبت داده بود، هرچند هنوز هم بسیاری در واشنگتن معتقدند که ترامپ به دلیل گرفتار شدن در تله پرستوهای روسی، در عمل، به مهره پوتین برای پیگیری منافع مسکو در جهان تبدیل شده است.

“عاری شوات”خاخام صهیونیستی نیز، طی ادعایی اعلام کرد که زنان اجازه دارند برای جمع‌آوری اطلاعات حیاتی برای امنیت اسرائیل، با دشمنان رابطه جنسی داشته باشند. بر اساس این گزارش، شوات اعلام کرده است که برقراری رابطه جنسی با تروریست‌ها در راستای بدست آوردن اطلاعاتی که به دستگیری آنها منجر شود، قابل قبول است. تحقیق این خاخام یهودی تحت عنوان “ارتباط غیرقانونی در راستای امنیت ملی” توسط موسسه تحقیقات دینی در شهرک “گوش استزیون” در نزدیکی بیت‌المقدس منتشر شده است

یکی اززنان پرستوی رژیم صهیونیستی با نام یائل می‌گوید: طنازی‌های زنانه یکی از راه‌های بسیار مناسب در مأموریت‌های جاسوسی است.
این زن جاسوس می‌افزاید: زن‌ها در برخی ماموریت‌ها از مردان جاسوس بهتر عمل می‌کنند. مردی که می‌خواهد در مناطق ممنوعه وارد شود، شانس کمی برای راه پیدا کردن دارد، اما شانس موفقیت یک زن خندان و جذاب بسیار بیشتر است.
افرات، بلندپایه‌ ترین فرمانده عملیاتی زن موساد نیز می گوید: ما از زن بودن خود بهره می‌بریم زیرا هرکاری برای موفقیت توجیه‌آمیز است.
البته نه تنها شبکه جاسوسی موساد، بلکه سایر شبکه های جاسوسی شرق و غرب از این شیوه استفاده می کنند.

استفاده ابزاری از زنان در قالب‌های تبلیغاتی و جنسی به جزئی از فرهنگ طبقه سیاستمدار و نخبه های سیاسی جوامع غربی تبدیل شده است، این نحوه برخورد و نگاه ابزارگونه به جایگاه زنان، استفاده از آنها به عنوان طعمه جاسوسی را مورد توجهه سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی قرار داده است. زنان جاسوسی که از آنها تحت عنوان “پرستو” نام برده می‌شود، با استفاده از نقطه ضعف سیاستمداران و مقامات شهوت‌ران، با بکارگیری حربه‌های جنسی، طرح‌های سرویس‌های اطلاعاتی متبوع‌شان را پیاده می‌کنند.

 

 

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



[یکشنبه 1398-04-09] [ 10:12:00 ق.ظ ]





  نکته‌های اخلاقی و معنوی   ...

انسان برترین مخلوق خدای متعال است که خدا او را برای رسیدن به قرب و معرفت خودش آفریده و به او این استعداد و ظرفیت را داده که به مقام خلیفة اللهی برسد و راه رسیدن به این مقامات والا را نیز اعمال خود وی قرار داده است ولی رسیدن به چنین مقام عظیمی نیاز به اعمالی بسیار ارزشمند و فراوان دارد و ما با این اعمال اندک آن هم آمیخته با انواع نقائص چگونه می‌توانیم به چنان مقام والایی دست یابیم؟
برای حلّ این مشکل، اهل بیت(علیه السلام) راهکارهایی ارائه فرموده‌اند که مؤمن باید با زیرکی و کیاست، آن راهکارها را فراگرفته و با عمل به آنها به اعمال خود ارزش و بهای بسیار بخشد.
یکی از این راهکارها آن است که انسان ثواب اعمال مستحبی خود را به ارواح پاک پیامبران و اولیای الهی به ویژه چهارده معصوم(علیه السلام) هدیه کند.
اگر کسی چنین کند خدای متعال ثواب عمل او را به طور کامل به وی خواهد داد و چیزی از آن کم نمی‌کند و به همان اندازه نیز ثواب به کسانی می‌دهد که عمل را به آنان هدیه کرده و آن بزرگواران نیز به طور حتم این هدیه را جبران کرده و با نظر لطف و عنایت به آن شخص توجه و برایش دعا می‌کنند.
به این راهکار در روایاتی از اهل بیت(علیه السلام) اشاره شده که نمونه‌هایی از آن‌ها را ذکر می‌کنیم:
۱. شخصی به امام هادی(علیه السلام) عرض کرد من در ماه رمضان بارها قرآن کریم را ختم کردم و سپس در روز عید فطر ثواب یکی از ختم‌ها را برای رسول خدا(ص) قرار دادم و یکی برای امام علی(علیه السلام) و یکی برای حضرت فاطمه(سلام الله علیها) و همینطور برای هر امام ثواب یک ختم را قرار دادم تا برسد به شما و ثواب یک ختم را هم برای شما قرار دادم. این کار من چه پاداشی دارد؟ امام(علیه السلام) فرمود: پاداشت آن است که در روز قیامت همراه آنان خواهی بود. آن شخص با تعجب گفت: الله اکبر آیا واقعاً چنین پاداشی خواهم داشت؟ امام(علیه السلام) سه بار فرمود: بله
۲. شخصی به امام حسن عسکری(علیه السلام) عرض کرد من پدرت را زیارت کردم و ثواب آن را برای شما قرار دادم. آن حضرت فرمود: برای تو از سوی خدا اجر و ثواب عظیمی است و در عین حال ما نیز تو را مورد ستایش قرار می‌دهیم.
۳. در روایتی آمده است اگر کسی ثواب نماز خود را برای رسول خدا و امامان بعد از وی علیهم السلام قرار دهد خدا تا پایان عمرش ثواب نماز او را چندین برابر می‌کند و پیش از خارج شدن روح از جسدش به وی گفته می‌شود: فلانی! هدیه و الطاف تو به ما، به نفع خودت و امروز روز تلافی کردن آن است پس به آنچه خدا برایت مهیا ساخته شاد باش.
۴. در حدیثی امام صادق(علیه السلام) فرموده‌اند: اگر هزار نفر را در ثواب حجّ خود شریک کنی برای هر کدام از آن‌ها ثواب یک حجّ خواهد بود بدون اینکه از ثواب حجّ تو چیزی کم شود.
در پایان با نقل مطلبی از عارف واصل مرحوم آیت الله سعادت پرور(رحمه الله) این بحث را خاتمه می‌دهیم.
ایشان مدتی پیش از رحلتشان به بعضی از شاگردان خود فرمودند: مُردنم را به صورت کاملاً واضح به من نشان دادند و دیدم که انبیا و اولیای الهی در تشییع جنازه من شرکت کرده‌اند. این به خاطر آن است که بنده چهل سال در وقت سحر با توجه، صد بار سوره توحید را می‌خوانم و به روح صد و بیست و چهار هزار پیامبر(علیها السلام) هدیه می‌کنم.

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 08:39:00 ق.ظ ]





  نامه استاد قرائتی به اساتید و مدیران حوزه   ...

 حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، طی نامه ای به اساتید و مدیران حوزه‌های علمیه سراسر کشور، از چگونگی و شیوه تبلیغات دینی بر اساس مقتضیات زمانه سخن گفت:

نسبت به اصل تعطیلات تابستان:
پیام آیه «لِإِیلافِ قُرَیْش» (قریش،۱) آن است که مکان را عوض کنید ولی کار را تعطیل نکنید.
پیام جمله «فَإِذا قُضِیَتِ الصَّلاهُ فَانْتَشِرُوا فِی الْأَرْض» (جمعه، ۱۰) آن است که حتی جمعه‌ها فقط برای نماز کارها تعطیل شود.
تابستان گرچه گرم است، اما در همین گرما از ساعات اول صبح یا ساعات پایانی شب و یا در مناطقی که هوا معتدل است، می‌توان بهره‌ها برد. اینجانب بعد از ۶۰ سال طلبگی متوجه شده‌ام که هشت‌ونیم سال عمر من به دلیل تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تلف شده است. در حالی که می‌توانستم با تغییر مکان و کار بهره‌ها ببرم.

 نسبت به طلاب جوان:
از تابستان می‌توانیم نهضت‌هایی راه بیاندازیم. نظیر نهضت قرآن‌آموزی و جمع‌های چندنفری برای گفتگو با نزدیکان و عمل به آیه «و انذر عشیرتک الاقربین»
۱. از میان داستان‌ها، کتاب داستان راستان شهید مطهری را استفاده کنند.
۲. از قرآن از آیات اخلاقی نظیر سوره‌ی حجرات و لقمان و عنکبوت بهره گیرند.
۳. این جلساتی که زیر نیم ساعت تشکیل می‌گردد، برکات فراوانی خواهد داشت.
۴. گفتگو با #نسل_نو برکات زیادی دارد و چون این جلسات خودجوش و در محله‌ی مسکونی فرد تشکیل می‌شود، نیاز به تأمین اعتبار و هزینه ایاب و ذهاب نخواهد داشت.

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 08:33:00 ق.ظ ]





  دعوت دانشجویان ازآقای رییسی برای مناظره!!   ...

?جمعی از دانشجویان اصلاح طلب با انتشار نامه ای از حجت الاسلام رییسی دعوت کردند تا در دانشگاه امیر کبیر با ایشان در مورد عملکرد ایشان در قوه قضاییه مناظره کنند!

تصور می کنید واکنشها به چنین نامه ای چیست؟ شاید عده ای که خود را انقلابی می دانند، فوری این دانشجویان را عامل و پازل دشمن بدانند و کیهان و جوان و فارس و تسنیم و… هم نویسندگان خود را به صف کنند تا این عناصر نامطلوب را رسوا کنند!!

?یا این طور فرض کنید، جمعی از دلنشجویان بسیجی دانشگاه تهران خواستار مناظره با سید محمد خاتمی شدند!
این بار مدعیان آزاد بیان و گفتگو با مخالف چه خواهند کرد؟
فحش و ناسزا و تحقیر است که با تبختر نثار بسیجی ها کنند! چرا که شان خود را اجل از حضور در این چنین مناظره ای می دانند!
♦️امروز اوج مطالبه تندترین دانشجویان حضور مسوولان در جلسه پرسش و پاسخ دانشگاه یا برگزاری مناظره بین دو آدم هم تراز از دو جریان سیاسی در کشور است، اما در سالهای ابتدایی انقلاب با همه بحرانها و حوادث خاص خودش، شهید بهشتی به دانشگاه می رود و با دانشجویان مخالف مناظره می کند!!
شهید بهشتی با سعه صدر اهانت‌ها و کج فهمی ها را تحمل می کند و دانشجویان هم آزادانه سخن می گویند. بدون آنکه از عواقب بعد مناظره ترس داشته باشند! اصولا بنا نبوده تا عواقبی پیش بیاید..
مثلا یک دستگاه اطلاعاتی خود را محق بداند که چند روزی دانشجو را به مهمانی ببرد!
امروز حتی در یک نهاد انقلابی هم نمی توان راس مجموعه را به مناظره و حتی گفتگو با زیر دستان خود فرا خواند.. بدتر از آن اینکه چنان از آرمانها دور شده ایم که بعضا در بین حزب اللهی ها هم این مباحث باور نکردنی و دست نیافتنی است و حتی مورد شماتت و مخالفت نیز واقع می شود…
اما باید باور کنیم روزی در این کشور، عالی ترین مقام قضایی، از اعضای حلقه اول انقلاب و مجتهد تراز اول با چند دانشجوی مخالف مناظره می کرده است!!

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 08:31:00 ق.ظ ]





  راه حل سه گرفتاري درخانه   ...

امام صادق عليه السلام:

خانه اي كه در آن قرآن خوانده نمي شود واز خدا ياد نمي گردد,سه گرفتاري در آن بوجود مي ايد:

1.بركتش كم شده.
(دائم مشكل مالي دارند)

2.فرشتگان آن را ترك مي كنند.
(رحمت وفيض خاص خداوند به آن خانه نازل نمي شود)

3.شياطين در آن حضور مي يابند.
(نزاع وجدال در آن خانه زياد است)

خواندن قرآن در خانه اين سه گرفتاري را برطرف مي كند.

كافي,ج2.ص499

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 08:25:00 ق.ظ ]





  خطرناکتر از سپاه یزید   ...

برای شیعیان چه کسانی از سپاه یزید که در مقابل امام حسین(ع) جنگیدند خطرناکتر است؟

ضرر نتیجه عمل یک عالم و دانشمند بدکردار از سپاه یزید هم بیشتر است.

امام حسن عسکری(ع):

آنان براى شیعیان ناتوان ما از سپاه یزید بر امام حسین(ع) و یارانش زیانبارترند؛ چون آنان تنها جان و مال ایشان را رُبودند؛ امّا دانشمندان بدکردارى که با ما دشمن‌اند، ولى خود را دوستان ما و دشمنِ دشمنان ما نشان می‌دهند، شک و شبهه را بر شیعیانی وارد می‌آورند که از نظر فکری در رده پایین‌تری قرار دارند و ایشان را گمراه کرده، از پی‌جویى حق و حقیقت، بازشان می‌دارند.

الإحتجاج على أهل اللجاج، ج 2، ص 458

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



[سه شنبه 1398-04-04] [ 09:12:00 ق.ظ ]





  هر که سحر ندارد از خود خبر ندارد   ...

آیت الله مجتهدی تهرانی(ره):

حال ما جالب است وقتی سرمان را روی متکا می گذاریم، عالَم را آب ببرد، ما را خواب می برد. صبح هم بعضی ها را باید با منجنیق برای نمازصبح بیدار کرد. این به خاطر این است که ایمان و یقین نداریم. کسی که نماز صبح، حتی نماز شبش قضا شود، ایمان ندارد.

حدیث داریم که پیامبر خدا (ص) فرمودند:
اَشرافُ أُمَّتی أصحاب اللّیل

اشراف امت من نماز شب خوان ها هستند.
در دنیا اشراف چه کسانی هستند؟ آن هایی که خانه ی دو هزار متری دارند و ریاست و ماشین چه و چه ؛ به این ها می گویند اشراف مملکت ؛ اما در قیامت، اشراف آن کسانی هستند که نماز شب خوان هستند. الآن شب ها بلند است؛ خودتان را عادت بدهید که شب ها زودتر استراحت کنید تا سحرها بلند شوید.

 

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 08:28:00 ق.ظ ]





  وای بر غیبت‌کنندگان   ...

 

از سوى خدا به موسى وحى شد: هر غيبت كننده اى كه با توبه از دنيا برود، آخرين كسى است كه به بهشت وارد مى شود .هر غيبت كننده اى كه بر آن اصرار داشته باشد غیبت کردن عادت او شده باشد و با اين حال از دنيا برود و توبه نكند، اوّلين كسى است كه داخل دوزخ مى گردد.

وَ أَوْحَى اللَّهُ إِلَى مُوسَى علیه السلام:
مَنْ مَاتَ تَائِباً عَنِ الْغِيبَةِ فَهُوَ آخِرُ مَنْ يَدْخُلُ إِلَى الْجَنَّةِ وَ مَنْ مَاتَ مُصِرّاً عَلَيْهَا فَهُوَ أَوَّلُ مَنْ يَدْخُلُ النَّار

إرشاد القلوب إلى الصواب ج۱ص۱۱۶

جالب اینجاست که اگر غیبت کننده توبه کند و خدا هم او را ببخشد باز ننگ غیبت کردن کاملا از بین نمیرود و او از جمله کسانی است که آخرین نفر وارد بهشت می‌شوند، پس به امید اینکه بهش میگیم رضایتش رو میگیریم! یا غیبتش نیست صفتشه! یا جلو روشم میگم! یا میخواست نکنه! یا… غیبت نکنید که اینها همه بهانه است و خدا قبول نمیکند و اگر روزی توبه کنید باز صحرای قیامت معطلید تا جزو آخرین افراد وارد بهشت شوید.

پس با آبروی مومن بازی نکنید…

 

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 08:26:00 ق.ظ ]





  آن که در هر نفسى معجز عیسى مى کرد   ...

آن که در هر نفسى معجز عیسى مى کرد
مرده را با دم جانبخش خود احیا مى کرد
صادق آل محمد که به دانشگه او
صد فلاطون زمان، درس خود انشا مى کرد
اى بسا عالمِ عامل، به مدینه شب و روز
درک فیض از دو لبِ حجّت یکتا مى کرد
مرکز دایره و دانش و تقوى مى شد
هر که شاگردى آن حجت والا مى کرد
شیعه مخلص او، همچو خلیلِ رحمان
در دلِ آتشِ افروخته مأوا مى کرد
نارِ افروخته را مهر امام صادق
بر مُحبش ز کرم لاله حمرا مى کرد
جذبه حسن ازل داشت که دیدارش را
از خداوند، طلب حضرت موسى مى کرد
خضر از خاک درش آب بقا مى طلبید
عیسى از او لب جانبخش تمنا مى کرد
کاش آن کعبه مقصود در عالم، اى دل
ز کرم گوشه چشمى به تو و ما مى کرد
کاش آن جان جهان با قلم احسانش
سند نوکرى ما و تو امضا مى کرد
کاش در ماتم جانسوز امام صادق
چشمه چشم مرا، اشک، چو دریا مى کرد
اى ترابى به مدینه، به سر تربت او
ناله بر غربت او، لاله صحرا مى کرد

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 08:23:00 ق.ظ ]





  اشعار شهادت امام صادق (علیه السلام)   ...

گلزار بقیع مدفنی را کم داشت

در هجر امام شیعیان ماتم داشت

می ر یخت ز تابوت امام صادق

خاکی که مدینه بر سر عالم داشت

 

شعله ها پشت در خانه ی حق برپا شد
زنده یکبار دگر داغ غم زهرا شد
گویی آتش زدن خانه در اینجا رسم است
خانه هایی که در آن نام علی احیا شد

 

دست بسته دل شب هستی ما را بردند
پسر فاطمه را بار دگر آزردند
خانه ی فاطمه را بار دگر سوزاندند
بی عمامه پسر شیر خدا را بردند

موسپید است دگر از تب و تاب افتاده
روی دستش چو علی رد طناب افتاده
دیده گریان شده یکبار دگر، مطمئنم
یاد لب تشنگی طفل رباب افتاده

پشت مرکب بخدا از نفس افتاد دگر
نیمه ی شب بخدا از نفس افتاد دگر
پشت مرکب بخدا یاد غم کرببلاست
یاد زینب بخدا از نفس افتاد دگر

آنان که شکوه در حقایق دیدند

گل را ورقی ز حُسن خالق دیدند

پُر نورترین ستارۀ دنیا را

در آینۀ امام صادق دیدند

 

جهل بشر از دانش تو کاسته شد

آئینه علم از تو پیراسته شد

از گلشن وحی بس که گُل پاشیدی

گل زار علوم از تو آراسته شد

 

خواهی به حضور دوست لایق باشیم

باید که به راه عشق عاشق باشیم

با پیروی از راه امـام صــادق

ای شیعـه بیا مُحب صادق باشیـم

 

ای جلوه ی نهایت عشق و لسان عشق

وای آسمان علم خدا، کهکشان عشق

با یک نظاره حاجت او را روا کنی

هر کاو رسیده بر در تو با زبان صدق

 

آموزگار مکتب اثنی عشر تویی

آیینه ی خدای، در این بحر و بر تویی

آن سروری که در عوض ناسزای خصم

پُر کرده کیسه اش همه در و گهر تویی

 

چون مرتضی سرای تو آتش کشیده اند

نا محرمان به بیت تو حرمت دریده اند

دست تو را چو حیدر کرار بسته اند

اطفال تو به خانه حرامی بدیده اند

 

پای برهنه و سر عریان به کوچه ها

تو بودی و خیانت منصور بی حیا

ذکرت میان آن همه غم یا حسین بود

تو سوختی به یاد شهیدان کربلا

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 08:19:00 ق.ظ ]





  شهادت صادق آل محمدتسلیت باد   ...

دلها به غم آغشته شد،

امان ازین غم،امان ازین غم،واغربتا وای وای وای…

امام صادق کشته شد

امان ازین غم،امان ازین غم،واغربتا وای وای وای…

به ناله و اشک روان وای وای وای

زهرا شده مرثیه خوان وای وای وای

*اون دشمن پست پلید

امان ازین غم،امان ازین غم،واغربتا وای وای وای…

این پیر ِ مرد و می کشید

امان ازین غم،امان ازین غم،واغربتا وای وای وای…

دل ِ شکسته بردنش وای وای وای

با دست ِ بسته بردنش وای وای وای

*ولی دلش بود مبتلا

امان ازین غم،امان ازین غم،واغربتا وای وای وای…

به غصه های کربلا

امان ازین غم،امان ازین غم،واغربتا وای وای وای…

به یاد اون دور از وطن وای وای وای

شَیبُ الخضیب ِ بی کفن وای وای وای

ای کشته ی دور از وطن…

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 08:17:00 ق.ظ ]





  امیرالمؤمنین حضرت علۍ(؏)   ...

چهار چيز برای چهار مقصد ديگر آفريده شده اند :

مال‌برای‌خرج‌ڪردن‌در
احتياجات زندگے نه براۍ نگهدارے

علم‌برای‌عمل‌ڪردن‌به‌آن
نه جدال و ڪشمڪش و بحث

انسان‌برای‌بندگی‌و‌اطاعٺ
از خدا نه خوشگذرانۍ و معصيٺ

دنيا‌برای‌جمع‌آوری‌توشه‌آخرٺ
نه غفلت از آخرٺ و آباد ساختن دنيا

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 08:16:00 ق.ظ ]





  راهی برای رفع انرژیِ منفی   ...

هروقت که سردرد دارید ، 

عصبی هستید و یا احساس می کنید که
روحتان سنگین شده وضو بگیرید!

 وضو گرفتن فلسفه ی خاصی برای خودش دارد و ربطی به دین و مذهب ندارد و تعریفی از دنیای تو در توی ماست.
با اینکار شما انرژی منفی رو #دفع میکنید … به چه صورت ؟
آب یکی از پاک ترین و مقدس ترین منابع موجود روی کره خاکیست و در تمام مذاهب و مسلکها و حتی در دنیای شعر و هنر آب را به پاکی و زلال بودن تعبیر کرده اند که با استفاده از آن شما دفع انرژی منفی میکنید و انرژی مثبت و پاکی آب رو به درون وجودتان منتقل می کنید …
که در هشت نوع غذای تعریف شده نیز به عنوان غذای جذبی میتوان به آن اشاره کرد.
کف دستان شما چاکراست و در کتب قدیمی و حتی در علم هیپنوتیزم کف دست منبع دریافت و انتقال انرژی به حساب میآید،
هنگام شستن دست انرژی منفی رو تخلیه میکنید بعد نوبت به شستن صورت میرسد .
بالای پیشانی شما یک چاکرای دیگر است که در هنرهای رزمی به
چشم سوم معروف است و نقطه دریافت متافیزیک نیز به شمار میآید و شما با ریختن آب از بالای صورت به سمت پائین تخلیه انرژی منفی میکنید ،

نوبت شستن دستها میرسد آقایان روی آرنج چاکرا دارند
و خانومها پشت آرنج که در طب سوزنی نیز یکی از نقاط حساس عصب بوده و شما با شستن آن به صورت وارونه یعنی ریختن آب از بالای آرنج به سمت پایین دفع انرژی منفی میکنید
 نوبت به شستن چاکرای هفت که همان مسح سر است میرسد
نقطه ای که بیشترین دریافت انرژی را داراست
و مرکز حکومت و فرمانروائی بر جسم بوده و یکی از اعضای رئیسهء بدن نیز همان مغز است که در داخل جمجمه قرار دارد و باز همان عمل برعکس . یعنی از سمت فرق سر به پایین …
اگر دقت کرده باشید هنگام وضو گرفتن تنها جایی که از پایین به بالا شسته میشود مسح پاست .
شما از نقطه ی انگشت شست پا دست خود را به سمت بالا می کشید . چرا ؟
… تنها جاییکه انرژی مثبت به بدن برمیگردانید مسح پا میباشد نقطه ای که در نهایت خون در آن قسمت ته نشین میشود و به همین دلیل است که واریس پا از مچ پا شروع میشود و اکثرا شاهد رگهای تیره در آن قسمت هستیم…
.در تمام مراحل وضو گرفتن با هفت چاکرای بدن سر و کار داریم
در تمام مراحل از تمام چاکراها به وسیله ی آب که منبع پاکی و قداسته انرژی های منفی بدن رو به سمت خارج دفع کرده و در … مرحله ی آخر وضو گرفتن انرژی مثبت رو وارد بدن میکنیم و خاک یا زمین نیز منبع انرژی است و خود زمین دفع انرژی منفی میکند و ما از خاک یا زمین نیروی حیات می گیریم.
 وضو گرفتن علاوه بر اینکه یکی از راه های دفع انرژی منفی و
جذب انرژی مثبت است؛ باعث آرامش انسان هم میشود …
مثلا هروقت که سردرد دارید …
عصبی هستید و یا احساس می کنید که روحتان سنگین شده وضو بگیرید .
خود نیت کردن برای وضو انتقال فکر از ذهن به زبان یا به عبارتی از بالقوه به بالفعل میباشد
و نوعی تجسم اندیشه که در مراحل پیشرفته از تجسم به تجسد و در بالاترین نقطه از رویا به #واقعیت رساندن افکار است در نهایت ایمان و رسیدن به ایقان…
زندگیتون پر از آرامش الهی

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 08:14:00 ق.ظ ]





  رفقا بیاید مَحرَمِ امام زمان بشیم...   ...

آیا با امام زمان مَحرَمیم؟

محرم کیه؟ کسی که نزدیکتره؟

گاهی فاصله ها زیاده ولی قلبها و فکرها و عملها نزدیکه. اگه اینطور باشه، میشیم مَحرم.

اوِیس قَرَن مَحرم شد. مَحرم یعنی آشنا، نزدیک، رفیق…

 آیا چشممو گوشمو زبونم مَحرمن؟

مدّعی خواست بیاید به تماشاگَهِ راز دست غیب آمد و بر سینه نامَحرم زد

عده ای از امام سجاد خواستند علیه حکومت وقت قیام کنند. امام فرمودند: کدام یک از شما حاضره آتشی در دست بگیره و بدونِ کمک گرفتن از کسی آنقدر تحمل کنه تا خُنک بشه؟

 امام باقر اعلامِ آمادگی کردند. پدرشون امام سجاد فرمودند: منظور من شما نبودید… (چون شما جُزو خودی ها و مَحرَم هستید)

راحت تر بگیم: یه بچه که میخواد به دنیا بیاد، اوناییکه بهش نزدیکترند در زمینه مقدمات اومدنِ مسافرشون، فعال ترند. آماده کردنِ اتاق نوزاد، سیسمونی، تهیه لباس و کفش و کلاه و…

بیایید آب و جارو کنیم خونَمونو. خونه ی دلمون، کف خیابونامون، کسب و کار و بازارامون و …رو.

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



[یکشنبه 1398-04-02] [ 12:56:00 ب.ظ ]





  ثواب صدقه برای میّت   ...

 رسول خدا(صلی الله علیه وآله) :

هرگاه شخص به نیت میّتی صدقه بدهد ،
خداوند متعال جبرئیل را امر فرماید که ببرد بر سر قبر آن میّت ،
هفتادهزار فرشته را که در دست هر کدام طبقی است و میگویند:
سلام بر تو ای دوست خدا،این هدیه ای است که فلان شخص برای تو فرستاده…
سپس قبر او پر نور میشود و خداوند عطا میکند به او هزار شهر در بهشت و تزویج میکند به او هزار حوریه و هزار حاجت او را روا میکند.

بحارالانوار،ج۸۲،ص۶۳

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 12:46:00 ب.ظ ]





  حضرت آيت الله مجتهدي تهراني   ...

اولين عملي که باعث خوب شدن کار و بار انسان مي شود

 راضي نگه داشتن پدر و مادر 
است.

دومين عمل
 نماز اول وقت 
است.

 نماز اول وقت در اين که کارتان خوب شود مؤثّر است.

 کساني که به هر دري مي زنند ، ولي کارشان درست نمي شود براي اين است که نماز اول وقت نمي خوانند.

 جوانها به شما توصيه مي کنم اگر مي خواهيد هم دنيا داشته باشيد و هم آخرت ، نماز اول وقت بخوانيد.

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 12:42:00 ب.ظ ]





  فریب عبادت زیاد بعضی ها را نخورید   ...

امام علی علیه السلام به “کمیل بن زیاد” فرمود: ای کمیل!

شیفته کسانی که نماز طولانی می خوانند و مدام روزه می گیرند و صدقه می دهند و گمان می کنند که آدمهای موفقی هستند، مباش و فریب آنها را نخور. زیرا ممکن است که به این عبادات “عادت” کرده باشند یا بخواهند عمداً مردم را فریب دهند.

ای کمیل! شیطان وقتی قومی را دعوت به گناهانی مثل ، شراب خواری، ریا و آنچه شبیه این گناهان است می نماید عبادات زیاد را با طول رکوع و سجود و خضوع و خشوع پیش آنان محبوب می گرداند.

وقتی خوب آنها را به دام انداخت آنگاه آنان را دعوت به ولایت و دوستی پیشوایان ظلم و ستم می نماید.

بحارالانوار ، جلد ۸۱ ، صفحه ۲۲

 

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 10:34:00 ق.ظ ]





  آیت الله بهاءالدینی فرمودند:   ...

 اگر زنان چادری می خواستند نشان می دادم عرقی که در فصل گرما به خاطر حفظ حجاب می ریزند, دانه دانه اش خورشید است. شما خورشید خدا هستید.

 و ایشان این روایت را از ثواب الاعمال نقل می کردند عرقی که زن زیر چادر می ریزد سه جا برای او نور می شود:
 در درون قبر
 در برزخ
 در قیامت

و اگر زنان بی حجاب از من می خواستند همین الان نشان می دادم که این موی سر که به نامحرم نشان می دهند آتش است. آنها در آرایش زیبایی نیستند، بلکه در آرایش آتش هستند.

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 10:32:00 ق.ظ ]





  بانو...   ...

بانو ‌…

مادامۍڪه ارزش وجود خود
را درڬ نڪنۍ!

مادامۍڪه نقش خود را در
زندگۍ محدود در خوشۍهاے
زودگذر، مادیات، تنوع طلبۍ و
جلب توجه ڪردن بدانۍ …

مادام ڪه خود را بازیچه‌ۍ
دست ڪارگردانانۍ سازے ڪه از
آن سوے مرزها با هدفۍ معلوم،
برایت نقش مۍنویسند ڪنۍ …

مادامۍڪه مفهوم آزادۍ را
به اشتباه، تفسیر ڪنۍ …

و مادام ڪه در زندگۍات،
خدا را گم ڪرده باشۍ 

ناچار
هر روز بدنبال یڬ عذر و بهانه
وتوجیه براے بدحجابۍ
خواهۍگشت!!

ڪه حجاب،زن را محدود و افسرده مۍڪند !!
 ڪافیست دلِ انسان،پاڬ باشد !!
به مردها بگویید نگاه نڪنند !!
حجاب،مردان را حریص‌تر مۍڪند !!

وهزاربهانه‌ےدیگر ڪه طوطی وار
در ذهنت رژه مۍروند …

بانو …
تا زمانۍڪه ارزش،جایگاه و
نقش خود رابه عنوان یڪ بانوے
انسان_ساز درڪ نڪنۍ …
هر چه دلیل بیاورم براے ارزش
حجاب و پوشیده بودن زن بۍ
فایده است ❗️

لطفا ڪمی با خودت خلوت
ڪن و منصفانه تصمیم بگیر ڪه
ڪدام را مۍخواهۍ؟ خشنودے
و رضایت خدا یا خلق خدا؟؟

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 10:31:00 ق.ظ ]





  یادی از شهید حججی   ...

پرسید «چیکار کنم شهید بشم؟»

دست زدم روی شانه‌اش و با خنده گفتم:
«ان شالله ویژه، شهید شی!»

مرتب گوشزد می‌کردم که
رفیقی از جنس شهدا داشته باشید.
این حرف را از زمانی که تازه وارد موسسه شهید کاظمی شده بود، تکرار می‌کردم
…و مدام از سیره‌ی شهید کاظمی خاطراتی تعریف می‌کردم.
گذشت تا اینکه خیلی از بچه‌ها ازدواج کردند.
جلسه متاهلین با موضوع خانواده آغاز شد.

همیشه محسن
ابتدای جلسه،حدیث کساء می‌خواند.
نمی‌گذاشت کار لنگ بماند. اگر کسی بانی نمی‌شد،
جلسه را می‌انداخت منزل خودش.
خانه‌اش طبقه چهارم یک مجتمع بود و
آسانسور هم نداشت.

دفعه اول که رفتم دیدم تمام پله‌ها رنگ‌آمیزی شده.
خیلی خوشم آمد.
گفت:
«خودم این پله‌ها رو رنگ زدم که
وقتی خانومم میره بالا،
کمتر خسته بشه . . .»

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 10:29:00 ق.ظ ]





  دل نوشته همسر شهید مدافع حرم مهدی ثامنی راد   ...

 مهدی جان
اینک که گوش تا گوش شهر پر شده از خبر آمدنت ، دلم لرزیده و چشمانم اشکبار است نمی دانم برایت از چه بنویسم…
از چهار سال دوری ات..
روزهایی که به دید دیگران چهار سال بود و مرا هر روز هزار روز بی تو بودن بود…
از بزرگ شدن فاطمه سلما ، که لحظه لحظه اش ،تصور کنار تو بودن بود…
از روزی که یاد گرفت بابا بگوید و دلم لرزید و گونه هایم شوره زار باران شد…

از روزی که از تو نشان خواست و چمدانت را نشانش دادم
یا روزی که خواست قبر کوچکی داشته باشد که در خیال کودکیش تورا آنجا بجوید…؟

یک‌ روز سر سفره بی هوا گفت برای بابا مهدی صلوات
و همه مات ماندیم و باریدیم…
یک روز در خیابان عکست را دید و با افتخار نشانت می داد و فریاد میزد بابا مهدی من…

آن روز که چادر سر کرد چقدر جایت خالی بود تا دستان کوچکش را بگیری و به مسجد ببریش… مثل آرزویت…

من با همه اینها چهار سال را چهار قرن گذراندم….

لحظه رفتن گفتی به حضرت زینب می سپاریمان… و من فهمیدم که باید صبرم زینبی شود پس زخم زبانها برایم عسل شد و صبوری پیرم کرد…
دنیا کنارم جمع شدند تا سارای شاد تو بازهم با طراوت باشد و من خندیدم تا در خلوتم با تو بگریم در آغوش عکس ها و خاطراتمان….
به تو بالیدم ، به شهادتت ، به فدایی ولایت بودنت ،به غیرت عباس گونه ات و چه عاشقانه در خود شکستم و آرزویت کردم….
در چهارمین سال رفتن بی باز گشتت،
خبر از آمدنت آورده اند و من هنوز متحیرم زیستن پس از تورا که چگونه تاب آوردم …

در روزهای تولد سلما آمدی، در روزهای بی قراریم در غم اغیار باز آمدی…
اینها را چه به نامم که مگر نه آنکه آمدی تا بگویی کنارت هستم…
تویی که کنارم همیشه حاضر بودی…
مرا ببخش برای بی قراری هایم که تو شاد بودنم را عشق می ورزیدی و تلاشت این بود که رضایتم را داشته باشی اما چه کنم با این دل بی قرار….
مهدی جان
دستت را روی قلبم بگذار
تطمئن القلوبم باش تا بتوانم تابوتت را نظاره کنم
دعا کن بتوانم صبوری را از مادر صبر وارث باشم تا شرمنده ات نشوم.
کنارم باش تا داغ شهادتت ، چونان که برای خودت شیرین بود برای من هم التیامی شود….
نگاهت را از من و سلمایت برندار که این روزها داغدار توایم.

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 09:54:00 ق.ظ ]





  جایی که عزرائیل دلش سوخت!   ...

یکی از مهم ترین نعمت هایی که خداوند به ما ارزانی داشته است زمان و #عمر است. نعمتی که از طریق آن می توان از عمر استفاده ی مفید نمود و در صدد جبران خسارتهای اخروی که خودمان مسببش بوده ایم بر آئیم. اما همه به یک اندازه از این موقعیت استفاده نمی کنند. در روایت است که وقتی انسان می میرد درخواست می کند که به دنیا برگردد و اعمال شایسته انجام دهد. اما خداوند می فرماید عمری به تو مهلت دادیم و به سوی ما نیامدی.
?حجت الاسلام #حیدری_کاشانی در یکی از برنامه های #سمت_خدا به ذکر روایتی پرداختند که در جوامع الحکایات نقل شده است و آن از این قرار است که
✅یک روز عزرائیل در محضر پیامبر اسلام بود . پیامبر از او پرسید: هزاران سال است که جان مردم را می گیری، آیا تا به حال شده در حالی که جان فردی را می گیری دل تو برای او بسوزد؟
عزرائیل گفت: تا کنون دل من به حال دو نفر سوخته است . یک بار در دریای پرتلاطمی یک کشتی غرق شد. یک مادر بارداری بر روی تخته پاره ی آن کشتی قرار گرفت. در همان حال فرزند او بدنیا آمد . این مادر فرزند را بر روی سینه ی خود چسبانده بود و کودک هنوز سینه ی او را نگرفته بود که از جانب خداوند خطاب آمد که جان مادر را بگیرم. در این هنگام دل من به حال این مادر و فرزندی که تنها در دل دریا بر روی تخته پاره باقی می ماند، سوخت.
جای دوم زمانی بود که شداد ابن عاد تمام عمر خود را گذاشت و از هر راهی که می شد مال و ثروت جذب کرد. سپاه عظیمی درست کرد که آنها را به جستجوی زمرد و زبرجد و جواهرات می فرستاد . و دستور داده بود که ستون های شهر خود را با جواهرات بالا ببرند .(اللتی لم یخلق مثلها فی البلاد) روزی که خواست این شهر را افتتاح کند و با سپاه عظیم خود به این شهر آمد . هنوز از اسب بر زمین نیامده بود که خطاب آمد جان او را بگیرم. در این هنگام دل من برای او سوخت . پیش خود گفتم در حسرت دیدن این شهر چه ظلم ها و جنایاتی که شداد مرتکب نشد. اما نتوانست حتی یک بار این شهر را از نزدیک ببیند.
حضرت عزرائیل به این قسمت از داستان که رسید، حضرت جبرائیل نازل شد. حضرت جبرائیل از جانب خداوند گفت: آیا می دانی آن کودک که بی مادر رها شد همان شداد ابن عاد بود. ما جان او را اینگونه گرفتیم تا تمام جهانیان بدانند ما به کافران و پیروان شیطان مهلت می دهیم اما آنها را به حال خود رها نمی کنیم. در قرآن می فرماید: اینها کسانی بودند که در سرزمین ها طغیان کردند و فساد را به نهایت درجه رساندند . تازیانه ی عذاب خداوند بر این افراد فرود آمد . در روایتی آمده که بعد از گرفتن جان شداد، دستور آمد که جان سپاهیان او را هم بگیرید . سپس این شهر در اختیار مردم قرار داده شد . اما مردم نیز کفران نعمت کردند . تا اینکه قوم عاد با یک تندباد سوزناک و هلاکت بار از بین رفت و شهر آنها زیرو رو شد . پروردگار شما در کمینگاه کسانی است که پیرو شیطان بوده و از راه خداوند رحمان خارج می شوند.

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 09:43:00 ق.ظ ]





  میدانيد آخرين زنگ زندگی تان کی ميخورد!؟   ...

خدا ميداند، ولی… آن روز که آخرين
زنگ دنيا میخورد، ديگر نه ميشود
تقلب کرد و نه ميشود سر کسی کلاه گذاشت!

آن روز تازه می فهميم که دنيا با همه
بزرگی اش از يک جلسه امتحان مدرسه
هم کوچکتر بود؛ و آن روز تازه می فهميم
که زندگی عجب سوال سختی بود! سوالی
که بيش از يک بار نمی توان به آن پاسخ داد.

خدا کند آن روز که آخرين زنگ دنيا
ميخورد، روی تخته سياه قيامت،
اسم ما را جزءِ خوب ها بنويسند …

خدا کند حواسمان بوده باشد که
زنگ های تفريح آنقدر در حياط نمانده
باشيم که ((حيات=زندگی)) را از ياد برده باشيم.

خدا کند که دفتر زندگیمان را زيبا جلد
کرده باشيم و سعی ما بر اين بوده باشد
که نيکی ها و خوبی ها را در آن نقاشی
کنيم و بدانيم که دفتر دنيا، چک نويسی
بيش نيست؛ چرا که ترسيم عشق
حقيقی در دفتر ديگر است.

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 09:36:00 ق.ظ ]





  چه چیز برکت زندگی را از بین میبرد؟   ...

آیت_الله فاطمی نیا :

مشاجره ها و نزاع ها، نور باطن را خاموش میکند. بسیاری از بی حالی ها و عدم نشاط ها به جهت مشاجرات است.

 حتی اگر حق هم با تو بود ، در امور جزیی وشخصی مشاجره نکن ، چون کدورت می آورد.

مرحوم علامه جعفری از صاحب دلی نقل کرد: در موضوعی که گمان میکردم حق با من است ، داشتم با همسرم مشاجره میکردم؛ ناگهان صورت باطنی غضبم را نشانم دادند، بسیار کریه وزشت بود! آن صورت نزدیکم آمد و گفت : کثیف! ساکت شو!

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



[شنبه 1398-04-01] [ 10:46:00 ق.ظ ]





  چرا دشمن انقدر مصرانه روی موضوع حجاب متمرکز شده است؟   ...

شاید برای خیلیا سوال باشه که چرا دشمن انقدر مصرانه روی موضوع حجاب متمرکز شده و داره سعی می کنه این علم را به زیر بکشه

چون حجاب یکی از مهم ترین عناصر مصونیت بخش در فرهنگ ماست

حجاب همون قطعه اول دومینو هست و اگه سقوط کنه به ترتیب موارد بعدی هم سقوط می کنه

سقوط حجاب سقوط حیا سقوط عفت و پاکی سقوط معنویت سقوط دامن هایی که مرداز آنها به معراج می رودسقوط معنویت گرایی در نسلهای آینده سقوط روح ایستادگی در مقابل دشمن سقوط استقلال سقوط ارزش انسان آغاز بردگی اقتصادی و سیاسی و فرهنگی

اگه دشمن تا حالا نتونسته به ملت ایران غلبه بکنه، به خاطر روح معنویتی بوده که در جامعه ایران جاری بوده

دشمن فهمیده اگر دختران امروز و مادران فردای جامعه، فاسد بشن، چیزی از معنویت در نسل های آینده باقی نخواهد ماند و مانع اصلی از مقابلش برداشته خواهد شد.

شاید خوب متوجه شده باشید که دشمن به شدت درحال فشار آوردن به مهره اول این دومینو، یعنی حجاب هست!

اخیرا عده ای بصورت خزنده و آرام اما حساب شده، اقدام عملی را شروع کرده اند تا باب بی حجابی را در جامعه باز کنند و گام نهایی را برای به زیر کشیدن علم حجاب بردارند.

ان شاالله خود حضرت زهرا-س- محافظ حجاب و عفاف همه زنان ایران باشد.

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 10:32:00 ق.ظ ]





  ببخشید...   ...

 ببخشید آقا! عاقبت به خیری هم ایستگاه داره؟
 ایستگاه آخر بعد میدون شهادت
 کرایه اش چنده؟
 نفری یه نیت، یه نیت ازته دل…

آن روزها دروازه شهادت داشتیم ولی حالا معبری تنگ…
هنوز هم فرصت برای شهید شدن هست فقط باید دل را صاف کرد…..

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 09:13:00 ق.ظ ]





  بازتاب انهدام پهپادآمریکایی در رسانه های جهان   ...

 

رویترز: سپاه پاسدران ایران یک پهپاد جاسوسی آمریکا را که وارد حریم هوایی ایران شده بود را در هرمزگان سرنگون کرد.

روسیا الیوم روسیه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرده است که یک پهپاد جاسوسی آمریکا را بامداد امروز در استان هرمزگان واقع در جنوب این کشور سرنگون کرده است.

اسکای نیوز عربی: ایران ادعا کرده که یک هواپیمای جاسوسی آمریکا را در منطقه هرمزگان سرنگون کرده است اما آمریکا تکذیب می کند.

اسپوتنیک عربی: سپاه پاسداران ایران از سرنگونی یک پهپاد جاسوسی آمریکا که وارد حریم هوایی ایران شده بود، خبر داده است.

القدس العربی: سپاه پاسدران ایران از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا خبر داده است.

العربی الجدید: «سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا در هرمزگان»؛سپاه پاسدران ایران از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا در منطقه هرمزگان واقع در جنوب این کشور خبر داده

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 09:06:00 ق.ظ ]





  بخشی از وصیت شهیدمحمدهادی ذوالفقاری   ...

 

طبق آموزه‌های دینی ما، گذرگاه ورود به منجلاب انحرافات و فساد جنسی ، «چشم چرانی» و نگاه به نامحرم است، به طوریکه امام صادق(ع) فرمودند: «چشم چرانی، تخم شهوت را در دل می کارد و چنین کاری برای نگاه کننده کافی است که منشأ فتنه گردد…

منشا فتنه شدن یعنی وجودِ شیطانی پیدا کردن … لذا با تمام وجود تلاش کنیم که مرتکب نگاه حرام نشویم؛ چون امام علی(ع) فرمود: چشمها، کیمن‌گاه‌های شیطان هستند…

 جالب است بدانید به گواهِ تاریخ ، بسیار زیادند کسانی که یک یا چند نگاهِ حرام ، گناه کردن را برای آنان عادی کرده، و آنها را به گناه‌های بزرگ و عاقبت به شری کشانده است..

رفقا خیلی مراقب چشمان خودمان باشیم، چون شیطان از چشم و با نگاه حرام، در جهت تخریب ایمان‌مان استفاده می‌کند. به همین خاطر وقتی جوانی در مدینه به زن نامحرمی چشم دوخته بود و هوسرانی می کرد، آیات ۳۰ و ۳۱ سوره ی نور نازل شد و خداوند به پیامبر فرمود:
به مؤمنان بگو چشمان خود را فرو بندند و دامن خود را حفظ کنند…. و به زنان با ایمان بگو چشمانشان را (از نامحرم) فرو بندند و دامن خود را حفظ کنند…

اینکه خداوند بعد از نگاهِ حرامِ یک جوان ، دو آیه نازل میکند و اینگونه تذکر می‌دهد ، یعنی تخریبِ ایمان بوسیله‌ی نگاهِ حرام بسیار جدی است؛ بطوریکه امام علی(ع) فرمودند: چیزی در بدن کم‌سپاس‌تر از چشم نیست، خواسته ی (حرامش) را ندهید که شما را از یاد خدا باز می دارد…

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 09:01:00 ق.ظ ]





  ریشه ی ما، همان "فهم" ماست   ...

ریشه ی انسانها، فهم آنهاست
یک سنگ به اندازه ای بالا میرود
که نیرویی پشت آن باشد….
با تمام شدنِ نیرو
سقوط و افتادن سنگ طبیعی است!
ولی یک گیاه کوچک را نگاه کن که
چطور از زیر خاک ها و سنگ ها
سر بیرون می آورد
و حتی آسفالت ها و سیمان ها را
میشکند و سربلند میشود….
هر فردی به اندازه ی این گیاه کوچک
ریشه داشته باشد
از زیر خاک و سنگ
از زیر عادت و غریزه!
و از زیر حرف ها و هوس ها
سر بیرون می آورد
و افتخار می آفریند….

‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 08:36:00 ق.ظ ]





  اللهم عجل لولیک الفرج   ...


زیباترین بهانه برای سرودنی
تنها دلیل خلقت بود و نبودنی

با تو شروع میشود این بار شعرمن
زیرا فقط تویی تو هوادار شعر من

گلواژه ی تمام غزل ها قصیده ها
سبک جدید گویش و طراح ایده ها

پایان خواب های دروغین به دست توست
جان دوباره دادن بر دین به دست توست

 

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 08:33:00 ق.ظ ]





  نوشته ای برای خدا   ...

خدا یا تو خود خوب می دانی که همه اعضا و جوارح من با مهر تو آمیخته است.
از هنگامی که چشم بر این سرای تو باز کردم برق بودنت تو را در چشم دلم احساس کردم.
و زمانی که به نغمه های دلنواز اذان را در گوشم جاری شد به گمانم تمام ذرات وجودم به یک باره تسلیم عشق تو شد.
و اما نمی دانم چه شد که الان این دل به بند مادیات دنیایی اسیر گشته؟
خدا یا اگر عاشقم می کنی تنها مرا اسیر عشق خودت کن که تشنه وصل تو باشم و عشق نا متجانس دنیوی را از نهادم بردار و بر دلم عشق محبانت را هک کن تا به نشان گمراهی دل نمیرم.
خدایا تو مرا خلق کردی و به من همه چیز عطا کردی، در همه حال وجود بی مقدارم را در حمایت خود قرار دادی.
و روزهایی که در این دنیا در خلوت تنهایی به سر می بردم تنها فانوس کوچه تنهای و خانه دلتنگی هایم بودی.
خدایا تو خود به من آموختی که چگونه نفس بکشم و چگونه با عشق به دیدارت روزهارا با امید زندگی را سپری کنم.
خدا یا تو درهای معرفت شناخت خودت را برویم باز کن و زنجیر های هوی و هوس را از پاهایم بگسل ؛ چرا که مشتاق حرکت به سوی تو شدم.

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 08:31:00 ق.ظ ]





  مناجات امام سجّاد (ع)   ...

 

بارالها!…

از هر لذّتی جز یاد تو، از هر آسایشی جز همدمی تو، از هر شادمانی ای جز نزدیکی به تو، و از هر کاری جز فرمانبری ات، به درگاه تو آمرزش می خواهم.

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 08:29:00 ق.ظ ]





  شاید اندکی تلنگر   ...


به خودت بیا

ما دلمون رو گره میےزنیم به همه‌چیز…!!
به این… به اون…!!


وقتے این و اون میلرزه ؛


دلِ ماهم میلرزه…!


دلمون رو گره بزنیم به خدا…؛
که اگه همه‌عالم لرزید،
دلِ ما نلرزه…!!


مثلِ دلِ امام‌حسین(ع)…؛
ڪه تویِ
عاشورا نلرزید…!!!!

 

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 08:26:00 ق.ظ ]





  بیایید در زندگی خویش با خدا معامله کنیم نه با چشم مردم   ...

شخصی مسجدی ساخت بهلول ازاو پرسید :
مسجد رابرای رضای خدا ساختی یااینکه بین مردم شناخته شوی؟

شخص پاسخ داد :
معلوم است برای رضای خداوند!
بهلول خواست اخلاص شخص را بیآزماید.
در نیمه های شب بهلول رفت و روی دیوار مسجد نوشت این مسجد را بهلول ساخته است
صبح که مردم برای ادای نماز به مسجد آمدند نوشته روی دیوار را میخواندند و میگفتن خدا خیرش بدهد چه انسان خَیرَّ

آن شخص طاقت نیاورد و فریاد سر داد ایُّهاالَناسّ بهلول دروغ میگوید!
این مسجد را من ساختم، من از مال خود خرج کردم و شما او را دعای خیر میکنید!
بهلول خندید و پاسخ داد
معامله تو باخلق بوده نه با خالق

 

 

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 08:23:00 ق.ظ ]





  مهــــــــــدی جان   ...

خجالت میکشم آقا بگویم یارتان هستم…

که میدانی ومیدانم فقط سربارتان هستم…

وبا این بی وفایی ها و این توبه شکستن ها…

حلالم کن که عمری موجب آزارتان هستم…

هزاران جمعه رفت وبودم واما نبودی تو…

خودم میدانم آقا « من » گره در کارتان هستم…

اللهم عجل لویک الفرج

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



 [ 08:20:00 ق.ظ ]






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما