بسمه تعالی

به گزارش معاونت حوزه علمیه الزهرا سلام الله علیها شهرستان قروه آئین افتتاحیه سال تحصیلی 97-96 روز یکشنبه  مورخه 26/6/96 برگزار گردید.

به همین مناسبت برنامه ای فرهنگی در حوزه برگزار گردید در این برنامه ابتدا آیاتی از قرآن کریم به صورت کلیپ تصویری پخش گردید  وسپس سرود ملی در این حوزه مبارکه طنین انداز شد ودر ادامه خانم گوران مجری محترمه پیام حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای جمشیدی را در جمع طلاب و خانواده های محترم ایشان قرائت نمودند.

در ادامه مدیر محترمه سرکار خانم رحمتی آغاز سال تحصیلی جدید را به تمامی طلاب به ویژه همه عزیزانی که امسال به جمع خانواده بزرگ حوزه های علمیه پیوسته اند صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نمودند. بیان داشتند: با توجه به نزدیک بودن هفته دفاع مقدس و ایام عزاداری سید الشهداءو یاران با وفای ایشان جا دارد یادی کنیم از شهدای گرانمایه انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم خصوصا شهید حججی که به جوانان در ایثار وشهادت را یاد آورشدند و ثابت کردند که جوان امروزنیز همانند نسل های قبل گوش به فرمان ولی امرخویش می باشد.

ایشان بیان داشتند: همه ساله شروع سال تحصیلی فرصتی است که یاد آوری کنیم که هدف ما- راه ما- مقصد ما به کجاست وچه شروعی بهتر ازعلم آموزی و چه طریقی بهتر از دینداری ، می تواند پیش روی یک فرد باشد.در راه اگر عنایت ائمه و اهل بیت (علیهم السلام ) نباشد قطعا نتیجه خوبی عایدمان نمی شود چون هدف ما یاد گرفتن و یاد دادن آموزه های دینی است.

در ادامه کلیپی از فعالیت این حوزه مبارکه برای حاضرین در جلسه به نمایش گذاشته شد.

 همچنین از استاد برتر این حوزه مبارکه سرکار خانم فرید ونی و جمعی از طلاب برترآموزشی با اهدای جوایز و لوح سپاس از این گرامیان تقدیر به عمل آمد.

سپس سخنران برنامه حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای فرهنگیان استاد حوزه و دانشگاه بیاناتی در خصوص تحصیل در حوزه وجایگاه طلبه در اجتماع بیان داشتند.ایشان بعد از حمد وثنای الهی  وسلام ودرود بر پیامبراسلام دعای سلامتی را قرائت نمودند وفرمودند:از بزرگترین نعمت ها وتوفیقات الهی بر ما شیعیان دعا کردن برای ولی خداست وفرمودند: خداوند اگر خیر کسی را بخواهد اورا فقیه در دین می کند وفقیه شدن یعنی آگاهی نسبت به مسائل دین واین ممکن نیست مگر با تحصیل علوم حوزوی .

پیامبر اکرم (ص) به اباذر اینطور خطاب نمودند: ای اباذر! یک لحظه نشستن درمجلس عالم در نزد خداوند محبوبترازهزارپیکر مقدس شهید که در خون خود غلتیده باشند.

همچنین فرمودند: نشستن در مجلس علم بالاتر از قرائت قرآن در یک مجلس است .

یک لحظه نشستن در مجلس علم بهتر از 12هزار ختم قرآن است .

شرافت و کرامت یک زن به داشتن طلا و زینت و زیور آلات زیاد نیست بلکه به کرامت وتربیت نسل سالم و مومن و انقلاب است که راه را برای ظهور مهدی فاطمه (عج) همورا کند.

راهی را که شما عزیزان انتخاب نموده اید حق است فقط باید در ادامه  راه باید استقامت زیادی به خرج دهید زیرا بعد از ازدواج سخت ترین انتخاب، انتخاب مسیر می باشد و مسیری که شما طلاب گزامی انتخاب کردید از سخت ترین وشیر ین ترین طریق و مسیر می باشد. پس بدانید در این راه قرار است حرف بشنوید نباید حرف ونگاه های نا اهلان شما را از مسیر وحرکت باز دارد. هدف بندگی است نه دیگر مسائل جزئی.

اما جایگاه طلبه،  نقش الگو در جامعه را ایفا می کند.پس طلبه چون الگوست دیگر هرجایی نمی رود،هر لباسی نمی پوشد،هر نگاهی نمی کند ،هر چیزی را نمی شنود،هرچیزی نمی خورد،اهل احتیاط می شود.مردم نیز از طلبه انتظاراتی دارند.انتظارات مردم از طلبه عمل است. عمل به فرایض وانجام ندادن نهیات الهی وعلاوه بر این موارد شاد بودن نیز هست ،طلبه چون می داند بندگی می کند پس باید شاد باشد.

در ادامه برنامه به طلاب ورودی امسال هدایای از سوی این مدرسه مبارکه هدایای اهدا شد.

برنامه با قرائت دعای سلامتی حضرت ولی العصر (عج ) و صاحب اختیار حوزه های علمیه و صلوات بر محمد وآل محمد خاتمه یافت.

موضوعات: خبر روز  لینک ثابت



[چهارشنبه 1396-06-29] [ 01:43:00 ب.ظ ]