مدرسه علمیه الزهرا(س)قروه
 
 

آبان 1395
شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
 << < جاری> >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          





جستجو


حدیث روز




محتواها


فال حافظ


پاسخگویی آنلاین به شبهات


حدیث


قرآن آنلاین


اوقات شرعی


لحظه شمار غیبت







لااله الا الله ملک الحق المبین

ذکر کاشف الکرب
 



بشیر!
وقتى به مدینه النبى رسیدیم، مبادا کسى جلوى قافله اسراى کربلا، گوسفندى را سر ببرد! این کاروان، از سفر چهل روزه با سرهاى بریده بر بالاى نى مى آید.
نگذار هیچ لاله اى را در رثاى شهدایمان پرپر کنند! سراسر خاک کربلا، پر بود از گلبرگ هاى خونین و پاره اى که از هر سو مرا صدا مى زدند: «أخَىَّ اخَّى».
اجازه نده کسى بر سر و رویش خاک بریزد؛ هنوز باد، گرد و خاک کوچه هاى کوفه و شام را از سر و روى زنان و کودکان عزادار نربوده است.
این صورت هاى کبود و دست هاى سوخته، نیازى به گلاب افشانى ندارند؛ هنوز اربعین گل هایى که با تشنه کامى بر خاک و خون افتادند، نگذشته است.
بگو پاى برهنه به استقبالمان نیایند؛ این کاروان پر است از کودکانى که پاى پرآبله دارند.
سفارش کن شهر را شلوغ نکنند و دور و برمان را نگیرند، ما از ازدحام نگاه هاى نامحرم و بیگانه بازگشته ایم.
بگذار آسوده ات کنم بشیر!
دل زینب علیهاالسلام براى خلوت مزار جدش پر مى کشد تا به دور از چشم خونبار رباب و سکینه و سجاد علیه السلام و این کاروان داغدار، پیراهن کهنه و خونین حسین علیه السلام را بر سر و روى خویش بنهد و گریه هاى فرو خورده چهل روزه اش را یک سره رها سازد.

موضوعات: محرم  لینک ثابت
[شنبه 1395-08-29] [ 11:49:00 ق.ظ ]




موضوعات: خبر روز, محرم  لینک ثابت
 [ 11:36:00 ق.ظ ]




از پرهاى سوخته و خیمه هاى خاکستر، چهل روز مى گذرد؛ از شانه هاى بى تکیه گاه و چشم هاى به خون نشسته، از لحظاتى که سیلى مى وزید و صحرا در عطشى طولانى، ثانیه هایش را به مرگ مى بخشید
حالا چهل روز است که مرثیه هامان را در کوچه هاى داغ، مکرر مى کنیم.
چهل شب است که بر نیزه شدن آفتاب را سر بر شانه هاى آسمان مى گرییم. «اى چرخ! غافلى که چه بیداد کرده اى».
از شام تا کربلا
از کربلا تا شام، حکایت سرهاى جسور شماست که شمشیرها را به خاک افکند.
من از روایت خونابه و خنجر مى آیم؛ از شعله هاى به دامن نشسته و فریادهاى بى یاورى.
امروز، اربعین خورشید است. نگاه کن چگونه پرندگان، بر شاخه هاى درختان روضه مى خوانند؛ چگونه ابرها، فشرده فراقى عظیم، پهنه زمین را مى بارند!
رفته اید و پس از شما، جاده ها، اسیر زمستانى همیشگى اند. پرواز ناگهان شما آتشى است که هرگز فرو نمى نشیند.
زخم عاشورا همیشه تازه است
پاییز را دیده اى، چگونه نوباوگان تابستان را به زمین مى ریزد و سر و روى جهان را به زردى مى نشاند؟! اکنون دیرى است که پروانه هاى هاشمى مان را شعله هایى یزیدى، بر تپه هاى خاکستر فرو ریخته اند.
دیرى است که گیسوان کودکى رقیه را بادهاى یغماگر، با خویش برده اند.
زمین، پاییزش را از یاد مى برد، اما زخم عمیق عاشورا را هرگز.
سال ها مى گذرد و ما همچنان سوگ کبوترانى آزاده را بر سینه مى کوبیم.

موضوعات: محرم  لینک ثابت
 [ 11:33:00 ق.ظ ]




اربعین که می‏ آید، باید از زینب گفت؛ از حاصل زخم‏ها و نمازهای نشسته‏ ای که هنوز او را به یاد دارند.
اربعین می ‏آید؛ اما تلاوت زیبایی را تنها در چشمان زینب علیهاالسلام باید جست. اربعین می ‏شکفد و نام زینب گل می ‏کند. زینب از آن چه یزیدیان شرم ‏زده هراس داشتند هم بالاتر بود. زینب علیهاالسلام ، با خطبه ‏ای از غربت در میان هلهله زنان شام، گل گریه کاشت.
اربعین است و کاروان تأثیرگذار عشق آمده است. فرزند مکه و منا ـ زین‏العباد ـ آمده است؛ پیک انقلاب ‏گر، برای شامیانی آمده است که دل‏هاشان از بنای مسجد دمشق هم سخت‏ تر بود.
اربعین آمده است؛ همراه سپاه پیروز افتخار و وارثان خون و روشنی.
چهل روز پیش …
چهل روز از اشک‏ های کربلا می‏ گذرد؛ قطراتی که حاوی پیام فتح‏ اند و دلاورمردی. امروز «جابر» و «عطیه» خود را به مدفن حنجره آزادگی رسانده ‏اند.
در چهلمین روز، تنها چیزی که برای همه تداعی می ‏شود، حدیث خون و پیروزی است.

موضوعات: محرم  لینک ثابت
 [ 11:27:00 ق.ظ ]




در نشست سیاسی با موضوع مفهوم شناسی دوقطبی سازی با حضور سرکار خانم سمیه حسینعلی در جمع طلاب مدرسه به ارائه بحث پرداختند که در این نشست خانم حسینعلی به استناد به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) استفاده نموده و بیان داشتند دو سال قبل رهبر معظم انقلاب از کلید واژه دو قطبی برای هشدار درباره شکل گیری وضعیتی خاص در جامعه استفاده فرمودند.آنجا که در دیدار با رئیس جمهور و هیئت دولت یازدهم تاکید نمودند جناح بندی های سیاسی اشکالی ندارد امام نباید جامعه را به دو قطب تبدیل کرد زیرا این کار موجب دل زدگی و خستگی مردم و شکننده شدن محیط جامعه می شود.
خانم حسینعلی در ادامه افزودند: در پروژه دو قطبی سازی دو قطب مخالف به گونه ای رودروی هم قرار میگیرند و چنان فضای سیاسی کشور را تحت الشعاع خود قرار می دهند که جز صدای این دو قطب صدای دیگری شنیده نمی شود و هدف از ایجاد دو قطبی سازی سیاسی خلق فضاهایی احساسی و ایجاد خلاء عقلانی به ویژه در هنگامه ای است که مردم خود رابرای یک انتخابات که سرنوشت کشور را برای چندین سال مشخص می کند آماده میکنند، در دوقطبی سازی دو سر طیف تلاش می کنند جامعه را به طرفداری از خود و مخالفت با قطب رقیب تشویق کنند به گونه ای که مردم احساس کنند باید بناچار خود را در اردوگاه یکی از دو قطب تعریف نمایند. در فضای دو قطبی حرف حساب،حرف منطقی و یا عقلایی شنیده نمی شود و از هیچ روش و ابزاری و اقدامی برای این منظور دریغ نمی کنند.
خانم حسینعلی افزودند: احزاب و گروهها برای ایجاد این فضا ازهر پدیده ای استفاده می کنند مثلا عده ای به جای اینکه به تعریف محتوایی از شیوه چینش گروه و یا خود حرف بزنند و ارائه برنامه بدهند در جهت برون رفت از بن بست ها و حل مشکلات به شکل افراطی دیگران را نفی میکنند.
حسسینعلی در پایان فرمودند: در فضای دو قطبی کردن جامعه این مردم هستند که ضرر خواهند کرد زیرا منافع اجتماعی و اقتصادی و سیاسی آنها دستخوش بازیهای کودکانه سیاسی قرار میگیرد و ذهن جامعه را از مسائل و مطالبات اصلی خارج می کند.در واقع خروج از عقلانیت وافتادن در ورطه احساسات باعث می شود که اولا فضای رقابتی برد وباخت بر جامعه حاکم شود و شبیه آنچه که در سال 88 رخ داد پیش آید.

موضوعات: گزارش  لینک ثابت
[دوشنبه 1395-08-24] [ 10:16:00 ق.ظ ]