مدرسه علمیه الزهرا(س)قروه
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
اردیبهشت 1394
شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
 << < جاری> >>
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  








جستجو





حدیث روز







محتواها





فال حافظ





پاسخگویی آنلاین به شبهات





حدیث





قرآن آنلاین





اوقات شرعی





لحظه شمار غیبت













لااله الا الله ملک الحق المبین

ذکر کاشف الکرب

  سلسله نشست های سبک زندگی اسلامی با موضوع؛ نقش زن در ساختار دینی زندگی   ...

اساتید سخنران؛ سرکار خانم ملاولی و پوران منتشلو

از مباحث سرکار خانم ملاولی؛

ایشان در مورد نقش زن در زندگی دینی صحبت کردند که صحبت های مفید ایشان در دو بخش؛ قبل از ازدواج و بعد از ازدواج خلاصه گردید.

ایشان فرمودند:خداوند جنس زن را در رساندن انسانها به کمال شریک خود قرار داده ومارا وسیله ی رساندن انسانها به قرب الهی قرار داده است.امام خمینی (ره) فرمودند اگر زن اصلاح شود جامعه اصلاح می شود.منظورش این است که زن نقش کلیدی دارد .زن را در دو برهه در نظر بگیریم :1.قبل از ازدواج وزمان دختری: که باید تربیت شود 2.بعد از ازواج ومادر شدن:که باید تربیت کند. اگر زن تربیت نشود نمی تواند تربیت کند پس باید در برهه اول به تربیت خودش بپردازد و در دوران مجردی پاک زندگی کند و تمام سعی و تلاش خویش را برای تحقق این امر در نظر داشته باشد و  انسان هر آنچه را بکارد همان را درو خواهد کرد، و رفتار انسان باعث قرار گرفتن در همان مسیر خواهد گرفت.

اما دوران بعد از ازدواج؛ باید زن چنان نقشی را در زندگی ایفا کند که همسرش را از هر آلودگی نجات دهد ، و تربیت صحیح خانوادگی داشته باشد. و باید اهل حلال و حرام باشد.

از مباحث سرکار خانم منتشلو؛

موضوع بحث ایشان اخلاق اجتماعی و آداب معاشرت بود، ایشان به تحلیل و تفسیر تمامی آیاتی که در رابطه با فرهنگ تخاطب و گفتگو بود، پرداختند. اولین آیه ای که درباره گفتگو نازل شده است، سوره بقره آیه 30 است که نحوه گفتگوی خدا با ملائکه در آن مطرح شده است. در ادامه به نحوه گفتگو با والدین که بایستی به صورت لین باشد اشاره گردید.

موضوعات: خانواده, خبر فرهنگي  لینک ثابت



[یکشنبه 1394-02-20] [ 08:51:00 ق.ظ ]





  دوره آموزشی شیوه های جذب جوانان به نماز   ...

 

دوره شیوه  های جذب به نماز در سه  دوره کودکان، نوجوان و جوان با حضور حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای بحرینی از ستاد اقامه نماز استان قم در مورخ  16/2/94  در حوزه علمیه الزهرا(س) قروه در جمع مبلغین و طلاب و دانش آموختگان و همچنین با حضور طلاب حوزه علمیه حضرت زینب(س) سریش آباد برگزار گردید.

 در این دوره که بسیار مورد استقبال قرار گرفت  استاد به نکته های تربیتی  و اخلاقی و اسرار آفرینش و نظام هستی پرداخته  وافزودند: در جامعه کنونی خداشناسی مردم بسیار ضعیف است به همین دلیل حس سپاسگزاری ضعیف است . شمارش نعمتهای پروردگار وجدان سپاسگزاری را بیدار می کند و ما میتوانیم با یادآوری نعمتها و شمارش و تبیین نعمتها حس سپاسگزاری را تقویت نمود. در مقابل عظمت و زیبایی طبیعت که لذت می بریم احساس ستایشگری  و تواضع و فروتنی ما تقویت می گردد، طبع انسان دوست دارد خود را به آفریننده اثر زیبا نزدیک کنیم  و خود را موظف می داند که عظمت و زیبایی را ستایش کند و دوست دارد که خود نیز به گونه ای خالق  زیبایی و عظمت شود. استاد راهکار این امر را در یادآوری زیبایی ها و نعمتها و عظمتهای آفرینش دانستند و افزودند :ما باید جایگاه خود را  در نظام آفرینش پیدا کنیم وبه پرسش اینکه ما برای چه آفریده  شده ایم ؟ اگر پاسخ داده نشود انسان به پوچی می رسد  و پاسخ درست موجب تعالی انسان می گردد و لی اگر جوابی برای آن نیابد در سردرگمی می ماند.

استاد تاکید نمودند : رفتار ما گفتار ماست ،ماچه بدانیم وچه ندانیم گفتار ورفتار ما در طرف مقابل تاثیر دارد. ایشان به طلاب سفارش نمودند که کتاب فرهنگ مدرنیته را مطالعه نمایند و اطلاعات خود را افزایش دهند.

حجت الاسلام بحرینی  در ادامه شیوه های درست دعا و تضرع را بیان وتبیین نمودند  و افزودند باید دعا کرد که خدایا در دنیا ما را بیامرز نه اینکه خدایا ما را پاک بگردان زیرا ابتلاء به بیماری و گرفتاری سبب پاکی انسان است پس باید در دعا کردن احتیاط نمود و شرایط دعا را رعایت کرد تا به استجابت مطلوب برسد.

موضوعات: خبر فرهنگي, اخلاق  لینک ثابت



 [ 08:45:00 ق.ظ ]





  سلسله نشست سبک زندگی اسلامی با محوریت همدلی و همزبانی   ...


سلسله نشست سبک زندگی اسلامی با محوریت آموزه های فاطمی ،حمایت از ولایت( همدلی و همزبانی) در تاریخ 9/2/94 در جمع طلاب و اساتید و کادر حوزه علمیه الزهرا(س) قروه  برگزار گردید.

 در این نشست که همزمان بود با ولادت جواد الائمه علیه السلام جشنی در حضور طلاب همراه با پذیرایی و مولودی خوانی و دکلمه خوانی برگزار گردید که در ابتدای برنامه با قرائت قرآن آغاز گردید.

سخنران برنامه حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای فیض کرمیان امام جمعه محترم شهر دلبران  در جمع طلاب  در خصوص نامگذاری سال با عنوان همدلی و همزبانی،دولت و ملت  فرمودند: علت نامگذاری ایام توسط رهبر معظم له دلایلی  و هدفی دارد که با توجه به نیازهای جامعه صورت میگیرد ، رهبر رمز موفقیت جامعه را در حال حاضر همدلی و همزبانی دولت و ملت را با هم می داند و نباید این عنوان در قالب بنر و بیان باشد بلکه باید تمام احاد جامعه عامل به آن باشند. همچنین استاد در ادامه بیانات خود افزودند:اولاً همدلی و همزبانی در جامعه ای باید باشد که آن جامعه استحقاق همدلی را داشته باشد. ثانیاً متوجه خطری در جامعه باشند و عده ای بخواهند  بین افراد جامعه تفرقه بیندازند.

استاد درادامه فرمایشات خود فرمودند: امروز ما از سبک زندگی اسلامی بسیار دوریم، علاوه بر سبک اسلامی از سبک زندگی ایرانی هم دور هستیم. در جامعه کنونی ایرانی و اسلامی بسیاری از آداب و سنتهای اسلامی به فراموشی سپرده شده و بیشتر از زندگی های غربی با توجه به رسانه ها و ماهواره ها الگو می گیرند. ایشان فرمودند: در جامعه ما اکنون 25شبکه ماهواره ای معاند با نظام داریم.

 رهبر معظم حضرت آیت الله  خامنه ای  با دید کلی نگری که دارند و به دلیل جامعیت در اطلاعات  و تجربه وبسیاری دیگر از عوامل به جمع بندی می رسند  که آنچه نیاز جامعه است  در حال حاضر دور شدن از سبک زندگی اسلامی  است وآسیب ملت ما احتمال تفرقه بین افراد جامعه است.

حاج آقا فیض فرمودند: ملاک ومعیار ماباید محبت اهل بیت باشد و باید جایگاه اهل بیت را شناخت و بدانیم محبت اهل بیت چقدر ارزش دارد. ملاک ومعیار در حزن و شادی ما باید اهل بیت باشد و محبت اهل بیت آرامش را به ارمغان می آورد.

استاد در پایان فرمایشات خود بر منش و رفتار طلبگی بسیار تاکید نمودند وفرمودند اصالت طلبه باید با سایر افراد متفاوت باشد.

موضوعات: خانواده, خبر فرهنگي  لینک ثابت



 [ 08:40:00 ق.ظ ]






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما