مدرسه علمیه الزهرا(س)قروه
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
فروردین 1392
شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
 << < جاری> >>
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            








جستجو





حدیث روز







محتواها





فال حافظ





پاسخگویی آنلاین به شبهات





حدیث





قرآن آنلاین





اوقات شرعی





لحظه شمار غیبت













لااله الا الله ملک الحق المبین

ذکر کاشف الکرب

  ملاحظات زیست محیطی در استفاده از انرژی هسته ای   ...

امروزه یکی از چالش های اصلی، ضروری، پیچیده و چندجانبه در جامعه جهانی از بحث انرژی برای توسعۀ پایدار،‌ توسعۀ صنعتی، آلودگی هوا، جو و تغییر آب و هوا نشأت می گیرد. این موارد بر تمامی بخش های اقتصادی،‌ فعالیت‌های اجتماعی، سلامت جامعۀ بشری و کرۀ زمین در ابعاد محلی، منطقه ای و جهانی تأثیر می گذارند. در جهانی که یک سوم جمعیت آن از دسترسی به خدمات مدرن انرژی محروم هستند،‌ دستیابی به پایداری امکان‌پذیر نخواهد بود.

کمبود و عدم دسترسی به خدمات انرژی مدرن،‌ زیرساختارهای ضعیف و کمبود ظرفیت های نهادی و انسانی‌ علاوه بر دسترسی محدود به فناوری های نوین و منابع مالی کافی، موجب ممانعت از توسعۀ صنعتی در بسیاری از کشورهای در حال توسعه شده است. در دستیابی به توسعۀ پایدار،‌ لزوم افزایش پایداری و قابل پیش بینی بودن بازارهای جهانی انرژی،‌ بهبود فضای سرمایه‌گذاری در بخش انرژی شامل توسعۀ زیرساخت های انرژی،‌ بهبود راندمان انرژی و صرفه جویی انرژی،‌ تنوع منابع انرژی و کاهش فقر انرژی غیرقابل انکار می باشد.
در روند حرکت جهانی به سوی توسعۀ پایدار،‌ توجه به آسیب های زیست محیطی ناشی از بخش انرژی‌ امری ضروری محسوب می گردد. در این راستا،‌ توجه به میزان انتشار گازهای آلاینده و گلخانه ای ناشی از بخش های مختلف انرژی از منظر اثرات محلی،‌ منطقه ای و جهانی آن از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی که تولید انرژی از منابع سوخت فسیلی را در آینده با محدودیت جدی مواجه خواهد ساخت، افزایش انتشار آلاینده‌های زیست‌محیطی خصوصاً دی اکسید کربن است که اصلی‌ترین عامل ایجاد گازهای گلخانه‌ای و صدمه رساندن به لایۀ ازون است.
امروزه بیشتر انرژی که برای تولید برق، کارخانه ها، راه اندازی وسایل نقلیه و گرم کردن منازل استفاده می شود از سوزاندن سوخت های فسیلی تأمین می شود. منابع فسیلی از جمله زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی آن چنان به سرعت مصرف می شوند که در آیندۀ نه چندان دور تا اندازۀ گسترده‌ای از بین می روند. ضایعات تمام سوخت های فسیلی به طور مستقیم در هوا پراکنده می شود. بخش اعظم این ضایعات، به شکل گازهای گلخانه ای مانند دی اکسید کربن است. ضایعات ناشی از سوخت های فسیلی سالانه 25 میلیارد تن دی اکسید کربن به جو زمین اضافه می کند. این مقدار برابر است با 70 میلیون تن در هر روز و یا 800 تن در هر ثانیه. تأثیر عمدۀ سوخت های فسیلی بر محیط زیست، مشکلی فزاینده است که جامعۀ جهانی را به سوی دستیابی به سوخت های بهتر و یا سوخت پاک سوق داده است.
بر اساس اطلاعات موجود، در سال 2004 میزان انتشار دی‌اکسید کربن از 23 میلیارد و 89 میلیون تن در سال به 37 میلیارد و 123 میلیون تن افزایش یافته و علی رغم توجه و کنترل کشورها در عدم آلودگی جو کرۀ زمین و برقراری محدودیت‌های الزامی در این زمینه به واسطۀ افزایش تقاضای انرژی خصوصاً در کشورهای در حال توسعه، میزان دی اکسید کربن تا سال 2025 همچنان افزایش خواهد یافت. آسیا با 8/2 درصد در سال بالاترین نرخ و کشورهای اروپای غربی با 6/0 درصد به طور متوسط سالانه کمترین میزان انتشار گاز کربنیک را تا سال 2025 خواهند داشت. سهم آلایندگی کشورهای در حال توسعۀ آسیائی از گاز کربنیک تولید شده توسط تمامی کشورهای در حال توسعه در سال 2025، معادل 74/68 درصد می‌باشد و کشورهای آفریقائی با 23/8 درصد کمترین سهم را در میزان آلایندگی به خود اختصاص خواهند داد. همگام با افزایش تقاضای انرژی در کشورهای در حال توسعه، میزان دی اکسید کربن نیز در این کشورها همچنان افزایش خواهد یافت. از اینرو، متناسب با میزان رشد مصرف انرژی و سهم کشورها در آلودگی محیط زیست، می‌بایست راه کارهای حفظ محیط زیست و نتیجتاً دستیابی به توسعۀ پایدار به طور جدی رعایت گردد. در این زمینه می توان بر گرایش جدی به سوی منابع انرژی جایگزین و پاک تأکید نمود. بدون تردید، انرژی اتمی یکی از انرژی‌های پاک می‌باشد که قادر است به میزان بالا و مقرون به صرفه، جایگزین منابع انرژی‌های فسیلی و آلاینده گردد.
موضوعات: اطلاعات علمی  لینک ثابت



[سه شنبه 1392-01-27] [ 01:38:00 ب.ظ ]





  دیدار طلاب با شهداء   ...

حضور پر شور طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) قروه در تشیع پیکر پاک شهدای گمنام

موضوعات: تاشهدا, خبر فرهنگي  لینک ثابت



 [ 09:45:00 ق.ظ ]





  ای شهید   ...

ای روشنای خانه امید، ای شهید
ای معنی حماسه جاوید، ای شهید
چشم ستارگان فلک از تو روشن است
ای برتر از سراچه خورشید ای شهید
« زهره » به نام توست غزلخوان آسمان
با یاد توست مشعل « ناهید » ای شهید
« قد قامت الصلاه » به خون تو سکه زد
در گسترای ساحت تحمید ای شهید
تیغ سحر زجوهره خونت آبدار
گشت و شکست لشکر تردید، ای شهید
آئینه‌دار خون تو اند آسمانیان
رنگین‌کمان به شوق تو خندید ای شهید
ایمن شدند دین و وطن تا به رستخیز
فارغ شدند زآفت تهدید، ای شهید
در فتنه‌خیز حادثه‌ها جان پناه ماست
بانگی که در گلوی تو پیچید، ای شهید
صرافی جهان زتو گر نقد جان گرفت
جام شهادتش به تو بخشید، ای شهید
نام تو گشت جوهر گفتار عارفان
« عارف » زبان گشوده به تأکید، ای شهید

کتاب حماسه های همیشه


موضوعات: تاشهدا  لینک ثابت



 [ 09:29:00 ق.ظ ]





  ۱۵ درس زندگی که در هیچ مدرسه ای یاد نمی‌دهند!   ...

همگی ما همزمان با تحصیل در مدارس ، درسهایی از زندگی نیز می آموزیم که هردوی آنها مهم است .
مشکل اصلی این است که زندگی قبل از ما هم جریان داشته و ما را هم مانند دیگران در مسیرش با خود می‌برد و این در حالی است که ما تازه در ابتدای یادگیری و کسب معلومات لازم برای زندگی هستیم و تنها امیدواریم که روزی به همه ی جوانب دست پیدا کنیم ، پس بطور منطقی دانش ما همیشه عقب تر از زندگی است.
در اینجا به درسهایی از زندگی اشاره کرده ایم که براحتی می‌توانید از آنها بهره بگیرید :

۱- طبق گفته ی Richard Carlson ” چیزهای بی ارزش را نچشید ” ،
این بدان معنی است که خیلی از مردم خود را درگیر استرس و به انجام رساندن کارهای بی ارزش می‌کنند که در نهایت در مقابل اهداف اصلی زندگی، هیچ ارزشی ندارند وقتی آنقدر خود را درگیر این مسائل کوچک می‌کنیم دیگر جایی برای نیل به آرزوهایمان باقی نگذاشته ایم و از لحظات خود هیچ لذتی نمی‌بریم.

۲-”زندگی غیر قابل پیش بینی است ” و ممکن است هر لحظه شما را در شیب وفراز قرار دهد ” .
فقط بگویید “هرگز” و بعد ببینید چه اتفاقی می‌افتد . برای مقابله با گره هایی که زندگی در مسیر شما قرار داده است ، تنها با ذهنی باز و
خوش بین ، به آنها خوش آمد بگویید !!

۳- خسته کننده ترین واژه در هر زبان ” من ” است .
بله تصور این است که تکرار این کلمه اعتماد به نفس را بالا می‌برد. ولی خوب! بیشتر وقتها همه ی آن چیزیی که در مورد خود با تکرار ” من ” توضیح و تعریف می‌کنید، واقعیت ندارد! اینکه یک نفر دائما” از خود و فضایل خود تمجید و تفسیر کند ، بسیار خسته کننده و یکنواخت است . این حالت “خود محوری ” است نه “اعتماد به نفس “

۴-انسانیت مهم تر از مادیات است .
اهمیت روابط اجتماعی بسیار مهم تر از درجات مادی است که هر کدام از ما درمسیر آرزوها به آنها می‌رسیم. بدون محبت و عشق و حمایت خانواده و دوستان در زندگی ، موفقیت های مادی ، خیلی لذت بخش نخواهد بود. با ایجاد تعادل در ملاک های برتری و ارزش های خود ، از ثبات زندگی بیشتری بهره خواهید برد.

۵- به غیر از خودتان ، هیچ کس دیگر نمی‌تواند شما را راضی کند !
رضایت و راحتی ذهن شما تنها به عهده خودتان است ! بله ، روابط اجتماعی ، زندگیمان را پر بار تر می‌کند، اما خوب، شاید این روابط به تنهایی باعث شادکامی و رضایت شما نشود.

۶- درجه ی کمال و شخصیت
کمالات برای هر شخص زیباست . کلام و اعمال نیک ، به دنبال خود ، اعتماد واطمینان دوستان را در پی دارد . برای رسیدن به این درجه ، تلاش کنید .

۷- بیاموزید که خود، دیگران و حتی دشمنان خود را ببخشید.
انسان جایز الخطاست ، همه ما اشتباه میکنیم ، ولی با کینه توزی و یادآوری صدمات گذشته ، تنها این خودمان هستیم که از زندگی لذت نمی‌بریم نه دیگران !!

۸- “خنده” داروی هر “درد” است .
با خوشرویی و تبسم ، دردهای خود را درمان کنید.

۹- تغذیه خوب ، استراحت ، ورزش و هوای تازه، را فراموش نکنید.
سلامتی خود را دست کم نگیرید. با رعایت این نکات ، از وضعیت جسمی ایده آل خود، لذت ببرید .

۱۰- اراده ای مصمم ، شما را به هر چیزی که می‌‌خواهید ، می رساند .
هرگز تسلیم نشوید و به دنبال رسیدن به آرزوها و اهداف خود تلاش کنید.

۱۱- تلویزیون ، ذهن ما را بیشتر از هر چیزی نابود می‌کند !
از تلویزیون کناره گیری کنید و با ورزش ، مطالعه و یادگیری ، ذهن خود را فعال کنید.

۱۲- شکست را بپذیرید .
هر کسی در زندگی ممکن است بارها و بارها شکست بخورد. شکست آموزنده است به ما یاد می‌دهد که چطور متواضع باشیم و راه درست تری را برای جبران آن انتخاب کنیم . توماس ادیسون با شکستهای متمادی توانست به هدف خود برسد ، او می‌گفت :” من شکست نخوردم ، تنها ده ها هزار راه را امتحان کردم که برایم مفید نبود ! و به نتیجه نرسید !”

۱۳- از اشتباهات دیگران درس عبرت بگیرید .
یکی از بودائیات پیر چنین می‌گوید :” یک مرد دانا کسی است که از اشتباهات خود درسی نیک بیاموزد و اما داناتر کسی است که از اشتباهات دیگران درس عبرت بگیرد”.

۱۴- از محبت به دیگران دریغ نکنید .
زندگی کوتاه است و پایان آن نامعلوم . پس سعی کنید محبت کنید تا محبت ببینید .

۱۵- آنچنان زندگی کنید که گویی روز آخر عمرتان است !!!
همواره سعی کنید بهترین و مهربان ترین همسر ، رفیق و حتی مهربانترین و بهترین رئیس باشید ، تا زمان وداع با این دنیا به دنیایی زیباتر دست یابیم.

موضوعات: کلیدهای موفقیت  لینک ثابت



 [ 08:49:00 ق.ظ ]





  داستان آموزنده   ...
مرد فقیرى بود که همسرش از شیر گاوشان کره درست میکرد و او آنرا به تنها بقالى روستا مى فروخت.
آن زن روستایی کره ها را به صورت دایره های یک کیلویى مى ساخت و همسرش در ازای فروش آنها مایحتاج خانه را از همان بقالی مى خرید. 
روزى مرد بقال به وزن کره ها شک کرد و تصمیم گرفت آنها را وزن کند. 
هنگامى که آنها را وزن کرد، دید که اندازه همه کره ها ۹۰۰ گرم است. 
او از مرد فقیر عصبانى شد و روز بعد به مرد فقیر گفت: دیگر از تو کره نمى خرم، تو کره ها را به عنوان یک کیلویی به من مى فروختى در حالى که وزن آن ۹۰۰ گرم است.
مرد فقیر ناراحت شد و سرش را پایین انداخت و گفت: راستش ما ترازویی نداریم که کره ها رو وزن کنیم ولی یک کیلو شکر قبلا از شما خریدیم و آن یک کیلو شکر را به عنوان وزنه قرار دادیم .
یقین داشته باش که به مقیاس خودت برای تو اندازه مى گیریم.
موضوعات: داستانک  لینک ثابت



 [ 08:44:00 ق.ظ ]





  مطالب علمی جالب   ...

- سوسکها سریعترین جانوران ۶ پا میباشند. با سرعت یک متر در ثانیه.

- خرگوشها و طوطی ها بدون نیاز به چرخاندن سر خود قادرند پشت سر خود را ببینند.

- کرگدنها قادرند سریعتر از انسانها بدوند.

- هیچ پنگوئنی در قطب شمال وجود ندارد.

- مادر و همسر گراهام بل مخترع تلفن هر دو ناشنوا بوده اند.

- کانادا یک واژه هندی به معنی «روستای بزرگ» میباشد.

- ۱۰ درصد وزن بدن انسان (بدون آب) را باکتریها تشکیل میدهند.

- ۱۱ درصد جمعیت جهان را چپ دستان تشکیل میدهند.

- از هر ۱۰ نفر، یک نفر در سراسر جهان در جزیره زندگی میکند.

- ۹۸ درصد وزن آب از اکسیژن تشکیل یافته است.

- یک اسب در طول یک سال ۷ برابر وزن بدن خود غذا مصرف میکند.

- رشد دندانهای سگ آبی هیچگاه متوقف نمیگردد.

- قلب والها تنها ۹ بار در دقیقه میتپد.

- چیتا قادر است در حداکثر سرعت خود گامهایی به طول ۸ متر بر دارد.

- شمپانزه ها قادرند مقابل آینه چهره خود را تشخیص دهند اما میمونها نمیتوانند.

- عمر سنجاقکها تنها ۲۴ ساعت میباشد.

- مدت زمان گردش سیاره عطارد بدور خود دو برابر مدت زمان گردش آن بدور خورشید میباشد.

- روشنایی قرص کامل ماه ۹ برابر هلال ماه میباشد.

- یک خرس بالغ قادر است با سرعت یک اسب بدود.

- قلب یک جوجه تیغی در حالت عادی ۱۹۰ بار در دقیقه میزند که در دوران خواب زمستانی به ۲۰ بار در دقیقه کاهش می یابد.

- اسبها قادرند در حالت ایستاده بخوابند.

- کانگروها قادرند ۳ متر به سمت بالا و ۸ متر به سمت جلو بپرند.

- قلب میگو در سر آن واقع است.

- گونه ای از خرگوش قادر است ۱۲ ساعت پس از تولد جفت گیری کند.

- یک کوه آتشفشان قادر است ذرات ریز و گردوغبار را تا ارتفاع ۵۰ کیلوکتری به فضای اطراف پرتاب کند.

- دارکوب ها قادرند ۲۰ بار در ثانیه به تنه درخت ضربه بزنند.

- سالانه ۵۰۰ فیلم در امریکا و ۸۰۰ فیلم در هند ساخته میگردد.

- آدولف هیتلر گیاهخوار بوده است.

- تمامی پستانداران به استثنای انسان و میمون کور رنگ میباشند.

- عمر تمساح بیش از ۱۰۰ سال میباشد.

- تمام قوهای کشور انگلیس جزو دارایی های ملکه انگلیس میباشند.

- موریانه ها قادرند تا ۲ روز زیر آب زنده بمانند.

- مزه سیب، پیاز و سیب زمینی یکسان میباشد.و تنها بواسطه بوی آنهاست که طعم های متفاوتی می یابند.

- فیلها قادرند روزانه ۶۰ گالن آب و ۲۵۰ کیلو گرم یونجه مصرف کنند.

- جغدها قادر به حرکت دادن چشمان خود در کاسه چشم نمیباشند.

- ۸۰ درصد امواج مایکرو ویو تلفنهای همراه بوسیله سر جذب میگردد.

- قد فضانوردان هنگامی که در فضا هستند ۵ تا ۷ سانتی متر بلنتر میگردد.

- بلژیک تنها کشوری است که فیلمهای غیر اخلاقی را سانسور نمیکند.

- جلیغه ضد گلوله، برف پاک کن شیشه خودرو و پرینتر لیزری همگی اختراعات زنان میباشند.

- موز پر مصرف ترین میوه کشور امریکا میباشد.

- درتمام انسانهای کره زمین  ۹۹٫۹ % شباهت ژنتیکی وجود دارد.

- ۹۸٫۵ % از ژنهای انسان و شامپانزه یکسان میباشند.

- قلب انسان بطور متوسط ۱۰۰ هزار بار در سال میتپد.

موضوعات: اطلاعات علمی  لینک ثابت



 [ 08:40:00 ق.ظ ]






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما