موضوع: "اسلام شناسی غربی"

نظرآیت‌الله مکارم شیرازی در رابطه با کشتار شیعیان پاکستان

آیت‌الله مکارم شیرازی ‌از مراجع تقلید شیعیان در قم، کشتار شیعیان پاکستان در حادثه تروریستی کراچی را شدیدا محکوم کرد و گفت: پیام ما به دولت پاکستان این است که اگر نمی‌توانید جان شهروندان تان را حفظ کنید پست خود را به افراد نیرومندتری بدهید.

اشتراک گذاری این مطلب!

جنگ نرم!!!

جنگ نرم چیست؟

تعریف جنگ نرم ؛ شامل هرگونه عملیات جامع روانی و تبلیغات رسانه ایست که جامعه یا گروه هدف را نشانه می گیرد و بدون انجام درگیری نظامی و گشودن آتش، رقیب را به انفعال،عقب نشینی یا شکست وا می دارد !

ویژگی مهم و برجسته جنگ نرم،استفاده از تکنولوژی های ارتباطی و ابزار فکری و فرهنگی است و این انتخاب به دلیل ناکارآمدی جنگ سخت در نبردهای فرسایشی در اقصی نقاط جهان است !

 

البته تعاریف دیگری نیز از جنگ نرم بعمل آمده که جهت مزید آگاهی ایفاد می گردد :

1-جنگ تغییر باورها،استحاله عقاید و جابجایی دیدگاهها با نگاههای رسانه های استکباریست !!

2-جنگ مغزهاست، نه مرزها ! جنگ دیدگاههاست، نه قرارگاهها !

3-جنگ تقدس زدایی از ارزشها و شبهه افکنی در اذهان است !

4-جنگ تغییر گروههای مرجع و شکل دهی تضادهای جدید اجتماعی است !

5-جنگ تخریب اعتمادهای موجود به ارکان و مسئولان حاکمیت در ابعاد مشروعیت و کارآمدی !

6-جنگ تغییر و جابجایی مفاهیم زشت و زیبا در فرهنگ جامعه و آسان سازی ترویج انحرافات !

7-جنگ هنجارشکنانه،ترویج نافرمانیهای مدنی و تکمیل حلقه مقاومت جامعه در برابر حاکمیت !

8-جنگ تغییر ذائقه ها و شکاف بخشی کاذب فرهنگی بین نسلها !

9-جنگ توسعه مکاتب کاذب اجتماعی،عرفانی،اقتصادی و غیره !

10-جنگ ساماندهی جدید نیروهای اجتماعی در قالب N.G.O.و بهره برداری سیاسی از آنها !

 

ابزار جنگ نرم :

شبکه های تلویزیونی و رادیویی ماهواره ای مانند VOA , BBC PERSIAN و SITE ها و WEBLOGها و EMAIL ها ،GMAIL ها و CDها، CHATها،BLUETOOTH ها،SMS ها، MMS ها، DVD ها،TELE TEXT ها،بازیهای کامپیوتری و رایانه ای و سایر ابزار ارتباطی و تبلیغاتی و مهمتر از آنها، محتوایی که از این ابزارها منتقل می شود و به تصرف خاکریزها منجر می گردد،در جنگ نرم میدانداری کرده و جایگزین سخت افزارهای نظامی شده اند که نتایج عجیب و محیرالعقولی نیز دارند !

 

اهداف جنگ نرم :

به درج واژه های مبدلی که زمینه چینین تغییر باورها را تعقیب می کنند، و چه چیزهایی را که دشمن هدف گرفته مبادرت می ورزم :

1- جمهوری اسلامی= تناقض از درون،ناسازگاری جمهوریت با اسلامیت و متفاوت با مدلهای جهانی

2- استقلال= مقابله با جهانی شدن و انسداد کهنه مرزهای جغرافیایی

3- خودکفایی= تکرار مبتدیانه ساختار صنعتی جهان و تلف کردن استعدادهای ملی

4- ارزش گرایی= تعصب ورزی کورکورانه و ایدئولوژی گرایی دگماتیسمی ( جزم گرایی )

5- مصرف مواد مخدر و قرصهای توهم زا= فضا رفتن

6-نوجوانی و جوانی= صفا کردن

7- فساد اخلاثی= صفا سیتی

8- بی غیرتی= روشنفکر و ریلکس بودن

9- بی حجابی و جلف پوشی= تریپ زدن

10- بی بند و باری= آزادی و مدنیت

11- شرک ورزی= قرائت های چندگانه از دین

12- خداگریزی= خردورزی و شعورگرایی

13- انحراف عقیدتی= روشنفکری

14- شیطان پرستی= عرفان گرایی

15- هرج و مرج طلبی= پلورالیسم یا کثرت گرایی

16- لیبرال منشی= آزاد اندیشی

17- تساهل و تسامح= اعتدال و آزاد منشی

18- رقص= حرکات موزون یا ایروبیک

19- قمار= درآمد اینترنتی

20- مفت خوری و بخت آزمایی= پیش بینی نتایج فوتبال

21- جاسوسی= اطلاع رسانی

22- سرقت و دزدی= دو در یا دو دره کردن

23- حجاب= زندانی شدن زن!

24- عفت= محرومیت از لذت

25- ازدواج= به تله افتادن

26- خانواده= گرفتاری

27- فرزند= دردسر

28- فلسطین،لبنان و عراق= کشورهای عربی ضد فارس

29- بی ادبی رفتاری= متفاوت بودن

30- اسراف= مدگرایی و تنوع طلبی

منبع:raze-hejab.blogfa.com

اشتراک گذاری این مطلب!

رد پاي فرقه‌ اكنكار و تي اس ام در ايران

رد پاي فرقه‌ اكنكار و تي اس ام در ايران
اگر چه هنوز آمار درستي از فرقه‌هاي انحرافي در دنيا وجود ندارد اما در چند سال اخير با نيات و انگيزه‌هاي مختلف تعدادي از اين فرقه‌ها به ايران اسلامي رسوخ كرده و دست به فعاليت و تشكيل حلقه‌ و جذب مريد و پيرو كرده‌اند. بيش از فعاليت 50 فرقه دين ستيز در ايران فعاليت مي کنند.
در اين فرقه‌ها كه تحت عنوان اقدامات معنوي و عرفاني فعاليت مي‌كنند در اصل به دين‌ستيزي در كشور مشغولند كه برخي از آن‌ها از طريق شبكه‌هاي اينترنتي اقدام به برقراري ارتباط با يكديگر كرده و از همين طريق نيز به جذب نيرو براي فرقه‌هاي خود مي‌پردازند.
 بهترين راه مقابله با اين نگرش و مرام‌هاي انحرافي را آگاهي بخشي مي‌داند و در همين راستا با استفاده از پژوهشگران و مستندات موجود از انحرافات متعدد اين فرق پشت پرده آنها را منتشر مي‌كند.
 فرقه: در مجموع گروه‌هايي هستند كه مرام خاص و مناسك خاصي را مبتني بر اعتقادي خاص ترويج مي‌كنند و درباره انسان، روح، جهان، خدا، عشق و گاه تعريف روابط اينها با همديگر به اظهار نظرهاي خاص مي‌پردازند.
وحدت اديان و اعتقاد به تناسخ
بعضي فرقه‌ها در مورد روح به تناسخ قائلند.
چيزي كه آلان فرقه‌ها را در ايران به خصوص رقم مي‌زند، بحثي كليدي است به نام وحدت اديان كه در بحث وحدت اديان بهائيت، زردشتي‌گري، مسيحيت، يهود، بوديسم و اسلام در كنار هم دين معرفي مي‌شوند.
قائلان به وحدت اديان اصول را در كنار هم قرار مي‌دهند و به اصطلاح روي يك دايره مي‌ريزند و از روي اينها مناسك خود را نتيجه مي‌گيرند و در بحث مناسك اعتقاد دارند كه ما نبايد به مذهب خاصي از هر يك از اين اديان اعتقاد داشته باشيم. چون اين مذاهب است كه پاي ما را مي‌بندند و ما نمي‌توانيم فرامذهبي و فراديني حركت كنيم، چون محدود مي‌شويم، و براي اينكه تفكر ما جهشي داشته باشد و شموليت بالايي داشته باشد بايد همه را در كنار هم ببينيم.
براساس وحدت اديان فرقه‌ها در ايران هر كدام براي مريدان خود مي‌بايست اعمالي را ترويج كنند، يعني هماني كه به مذهب و دين اشكال مي‌گيرند را خودشان انجام مي‌دهند، بنابراين مجبور به ترويج مناسك هستند، اين مرام‌ها التقاطي به گناه‌آلود و تحقيركننده است.

تفاوت يك تفكر و يك فرقه
معقتد هستيم بعضي از كساني كه صاحب تفكرند و تفكرشان در ايران رواج پيدا كرده است اگرچه تفكرشان مي‌تواند تبديل به يك فرقه شود ولي هنوز فرقه‌ايي بر مبناي تفكر آنها شكل نگرفته است.
 
مثلاً تفكر: پائولو كوئليو، كاستاندا و مانند آن. اما تفكر كساني مانند پال توئيچه تبديل به يك فرقه شده است. تشكيلاتي براين مبنا شكل گرفته، نيرو جذب كرده مرام‌نامه دارد، مريد دارد، دستور صادر مي‌كند، حكم مي‌دهد و …

تفكر پال‌توئيچل
پال توئيچل به عنوان سرباز نيروي هواي آمريكا در سال 1960 همواره در صدد بود آموزه‌هايي را بيابد و تدوين كند كه بتواند برمبناي تفكر تناسخ، روح را از بدن خارج كرده و به سفر باستاني بفرستد و انديشه «كارما» كه به عنوان مكمل تناسخ است با اين تعريف كه هر كس عملي انجام مي‌دهد

ادامه »

انواع دسته بندي فرقه‌ها

انواع دسته بندي فرقه‌ها

 فرقه ها رويكردهاي مختلفي را در رفتار با ساير اعضاء جامعه در پيش مي گيرند كه يينگر در تحقيق خود به سال 1957 سه نوع فرقه را معرفي مي كند:

 الف) و جهات اشتراكي آن ها در درون اجتماع هرگز لحاظ نمي شود. نمونه آن جريان آكسفورد است

ب ) فرقه هاي تجاوزگر كه جامعه موجود را نمي پذيرند و عليه آن قيام مي كنند كه نمونه آن آناباپتيست است.

 ج ) فرقه هاي كناره گير و طفره رفته كه با فلسفه بدبيني همراه بوده، بر زندگي جديدي تأكيد دارند. اين افراد به معناي واقعي فرقه و جداافتاده از اجتماع مي شوند و آسيب هاي فراواني بر آنها وارد مي شود. نمونه آن گروه هاي مقدّس در ايالات متحده مي باشد. ويلسون نيز انواع فرقه ها را به طور گسترده مطالعه كرده، و نتايج مطالعات خود را به صورت كتب و مقالاتي ارائه داده است، وي ابتدا فرقه رابه چهار دسته و در نهايت، به هفت دسته تقسيم كرده كه دسته‌هاي چهارگانه آن عبارتند از:

الف) فرقه هاي تغييري و تبديلي: فعاليت هاي چنين فرقه اي بر تبليغ مسيحيت متمركز است و اعتقادات مبتني بر تغيير كتاب مقدّس مي باشند و عضويت در آن ها بر اساس تجربه گفتاري است و طرفداران آن ها بر دوري از گناه و رسيدن به رستگاري تأكيد دارند. نمونه هايي از اين گروه، فرقه هاي رستگاري و پنتكستالها هستند.

ب ) فرقه هاي انقلابي: توجه آن ها بر وقايع حتمي و قريب الوقوع متمركز است، كتاب مقدّس را از طريق تمثيل و حكايت تفسير مي كنند;

ادامه »
 
فراخوان چی شد طلبه شدم